Hallo meiden. Is er iemand hier die ervaring heeft met hulp zoeken rond relatieproblemen? Hiermee bedoel ik een relatietherapeut of iets dergelijks. Het loopt tussen mijn man en mij niet echt lekker maar we willen er allebei heel graag voor vechten. Hopelijk kunnen jullie me ( ons ) een beetje op weg helpen. Alvast bedankt
toen mijn ex en ik problemen hadden, wilden we ook therapie gaan volgen. Wij zijn eerst naar de huisarts geweest en hij heeft ons doorverwezen een psycholoog/relatietherapeute...
oke dus je moet doorverwezen worden door de huisarts. Misschien stomme vraag gezien je onderschrift, maar heeft het misschien ( tijdelijk ) geholpen?
ik weet niet of het via een verwijzing moet hoor.. misschien kun je ook wel zo een afspraak maken. Je betaalt sowieso een deel zelf, dus daarvoor hoef je ook geen verwijzing te hebben. Bij ons heeft het niet geholpen. Er was al te veel kapot in onze relatie. We waren er beide klaar mee. Maar als jullie er echt voor willen vechten, zou ik die kans zeker pakken!
ik denk dat we het ook aan moeten pakken via de huisarts want weet er zelf geen 1 te vinden. En de huisarts is daar allemaal meer van op de hoogte natuurlijk. Wij willen er beide zeker voor vechten, vooral voor ons zoontje natuurlijk. Mag ik ook vragen wat voor jullie de eigen kosten waren?
ja, onze huisarts zit in een praktijk met meerder huisartsen, maar ook fysio's, psychologen, en verschillenden therapeuten, dus dat scheelde... de kosten kunnen verschillen.. ligt er ook aan hoe je verzekerd bent.. volgens mij als je aanvullend verzekerd bent, krijg je een deel tegoed. Moet je ff de polisvoorwaarden checken. de precieze bedragen weet ik zo niet meer.
dan zal ik dat morgen eens even na gaan vragen. Ik hoop echt dat het niet te veel kost want geld hebben we niet. Een kleine bijdrage lukt nog wel maar niet heel erg veel. Hopelijk gaat dit niet alsnog fout door stomme geldproblemen
Wij zijn vorig jaar bij een spv'er geweest (sociaal psychiatrisch verpleegkundige) Dit ging via onze huisarts en alles werd vergoed. Wij hebben er heel veel aan gehad samen, hij gaf ons echt tips waar we wat mee konden. Maar bij ons ging het vooral om het verwerken van het verlies van ons zoontje. Hierdoor groeiden we erg uit elkaar. Inmiddels gaat het goed tussen ons. Heel veel sterkte en succes samen. Hoop dat jullie er samen uit kunnen komen.
Mijn man en ik zijn (nog voor we trouwden) bij een relatietherapeut geweest. Nou ja, eigenlijk vooral therapie voor mijn man en dingen die hij heeft aangepakt zorgden ervoor dat onze relatie ook lekkerder ging lopen. Ik zat er wel steeds bij. Als je een verwijzing via de huisarts doet wordt een GGZ psycholoog, mits die een contact heeft bij je verzekeraar, vergoedt voor geloof ik 9 zitiingen, met wel een stukje eigen bijdrage.
Als je een aangesloten therapeut hebt en een beetje redelijk verzekerd bent wordt het vaak helemaal vergoed. Je betaald dan natuurlijk wel je eigen bijdragen,maar goed die ben je ook kwijt als je een keer bevalt of een paar onderzoeken in een ziekenhuis nodig hebt. Zolang jullie er allebei voor willen vechten is groot deel al gewonnen toch.Succes