Onze zoon slaapt sinds zijn geboorte in een wieg op onze kamer maar zo langzamerhand begint hij hier uit te groeien en omdat ik wil voorkomen dat het straks echt niet meer kan wil ik nu alvast beginnen met slapen in de ledikant..maar hier hebben we tot nu toe nog geen succes mee. Overdag slaapt hij ook alleen in onze slaapkamer en alleen in slaap vallen is geen probleem voor hem(mits hij goed is ingestopt). Hij doet zijn ogen al dicht als ik hem neerleg Maar in de ledikant wil hij dus niet slapen. Hij ligt wat rond te koekeloeren en zet het uiteindelijk op een huilen. We hebben ook een paar keer geprobeerd hem al slapende daar neer te leggen en dat gaat goed maar hij wordt dan na een uur al wakker en wil dan niet meer slapen. En uiteindelijk is dit ook niet de bedoeling, hij kan namelijk prima zelf in slaap komen. probleem is ook dat ik hem in de ledikant minder strak kan instoppen. Er zit dan een heel gat tussen zijn schouder en de matras(moeilijk te omschrijven) en hij kan daar zijn handjes tussen wriemelen. Als hij die eenmaal boven de dekens heeft gaat hij daarmee zwaaien en houd hij zichzelf wakker. Hebben jullie nog tips hoe ik de overstap van wieg naar ledikant kan maken? is het verstandig om eerst de wieg in zijn eigen kamer te zetten en hem eerst daar een aantal dagen aan te laten wennen?
Uhmm ik bedoel meer ruimte tussen hem en de zijkanten van de ledikant waar hij precies zijn armen langs kan halen. Niet tussen zijn schouder en de matras. Hoop dat het zo duidelijk is
Heb je een hemeltje die het bedje rondom afsluit? Of anders proberen bedje als matrozenbedje op te maken?
Zou er dan zelf 1 maken en die om het bedje doen, kijken of dat helpt. Hier wel in ieder geval De hemeltjes uit de winkel zijn meestal niet groot genoeg om ook de onderkant van het ledikant af te sluiten, terwijl juist daar je kindje ligt. Je zou ook kunnen proberen om hem eerst in bijv de kinderwagenbak in zijn ledikantje te leggen, zodat hij eerst aan het kamertje kan wennen. Dan daarna in de bak met kap naar beneden en daarna gewoon in zijn bedje.
Een tip die misschien stom lijkt maar hier wel heel goed werkte. Leg een gedragen t-shirt van u bij hem in bed, dicht tegen hem aan zodat hij u ruikt. Doe dit wel alleen overdag zodat je het goed in de gaten kan houden. Dit heb ik hier 3 keer gedaan en toen was het niet meer nodig. Over het instoppen heb ik geen tips
Ja die laatste is wel een goede tip en ik zal mijn moeder eens vragen om een hemeltje(ben zelf echt niet handig). De kinderwagenbak wil hij helaas niet in slapen, ook niet tijdens het wandelen.
Ik zou inderdaad ook proberen de wieg in z'n eigen kamertje te zetten. Kan hij wennen vanuit de vertrouwdheid van de wieg. Anders is het dubbelop; en wennen aan nieuwe kamer en wennen aan nieuw bedje.