Tobias heeft een ontlastingspatroon dat hij elke dag 1 keer poept. Alleen gisteren is hij niet geweest. Vannacht was hij heel erg van stuur en eerst dachten we dat het misschien weer een doorkomend tandje was dus hebben we hem een paracetamol gegeven, maar daarna viel het ons op dat hij ook heel druk met zijn beentjes bleef trappelen constant. Ook bleef hij maar huilen, dus na een half uurtje hebben we toen de HAP gebeld. Die zeiden dat het mogelijk een verstopping was, maar omdat Tobias tijdens het telefoontje opeens 'instortte' en als een blok in slaap viel zei ze dat we dan wel tot vanochtend konden wachten om de HA te bellen. Nu is ie weer wakker en er is totaal niks te merken dat hij ergens last van heeft. Hij is lekker vrolijk aan het spelen, huilt niet.... Ik vraag me af of de dokter me geen hypochonder / munch-hausen by proxy gaat vinden als ik nu met hem naar de dokter ga (Ben altijd zo opgevoed dat je niet snel naar de dokter moet gaan, alleen als het echt écht nodig is.) Hoe snel zouden jullie naar de dokter gaan in dit geval?
Weet even niet of je al bijvoeding geeft. Maar pruimen wil weleens helpen. Of een beetje olie aan eten toevoegen. Hier vrij veel last van verstopping gehad in het begin. Nooit mee naar de huisarts geweest. Maar ontlasting was gelukkig nooit heel hard.
Ik zou het even aankijken of hij vandaag wel poept. Semih poept gemiddeld 4-5x per dag en gister maar 1x. Maar denk dat van 1dag niet (of minder) poepen niet gelijk een verstopping komt. Als hij morgenochtend nog steeds niet gepoept heeft kan je voor de zekerheid ff de HA bellen. En als je het niet vertrouwd zou ik alsnog bellen.
Fijn dat ie heeft gepoept! Vwb je vraag hoe snel je de HA moet bellen voor je kind: bij twijfel altijd doen! Zeker voor je kleintje. Als is het maar om advies te vragen. Ik denk dat ze dat daar ook wel een beetje gewend zijn. En onze HAP en HA zijn heel voorzichtig met kleintjes, die laten je bijna altijd langskomen om toch voor de zekerheid zelf even te kunnen kijken.
Tja, hoe snel naar de dokter met zoiets? Hier heel veel last van verstoppingen. ook diverse keren bij de dokter geweest. Voelde me soms ook een hypochonder ze krijgt lactulose waar we qua hoeveelheid zelf mee mogen "spelen". Als het met de maximale dosis nog niet lukt dan hoef ik pas weer terug. Maar wel lastig hoor als je kindje er last van heeft. .
Ons dochtertje had daar ook veel last van, soms kon ze dagen niet poepen. Nu kan ze dagelijks, maar als ze eens niet kan en er last van heeft dan geef ik een glycerine supo. Binnen de 5 minuten is er stoelgang
Een dag niet poepen is niet zo erg. Bij volwassenen houden ze in het ziekenhuis 4 dagen aan voor ze actie gaan ondernemen, maar bij baby's/kleintjes weet ik het niet. Als ze elke dag poepen zou ik er max 1-2 dagen tussen laten voor ik ga overleggen.