Ik heb mijn zoontje een week of 4 ingebakerd in een Swaddle Me doek. Dat is een doek waarin hij vrij strak ligt ingebakerd (vergeleken met een bakerzak die veel losser zit), met zijn armpjes langs zijn lichaam. Nu wil ik het inbakeren graag gaan afbouwen. Ik heb hem daarom vandaag voor het eerst in een Puckababy bakerzak gedaan. Maar het is werkelijk waar een drama. Hij kan al de hele middag de slaap niet vatten, of hij wordt heel snel weer wakker. Wie heeft dit ook meegemaakt, en hoe lang moesten jullie dit volhouden voordat je kindje aan de bakerzak gewend was? En hoe was de overgang van bakerzak naar helemaal niets?
Hier zijn we sinds kort uit de bakerzak... met 4 maanden ongeveer, dit moest wel omdat K. alle kanten op draait! Het begint nu iets beter te worden, maar man o man wat een drama om zoiets af te bouwen.. nou is K. altijd al een slechte slaper (met name snachts) maar die armpjes blijven maaien! Zo zielig.
hoi, ons kleintje heeft tot 3 maanden in de pacco gelegen (ook een worstje). na zijn prikjes mocht ik natuurlijk niet inbakeren en merkte dat hij wat rustiger lag. (hij maaide eerst ook ontzettend met zijn armpjes en sloeg zichzelf de hele tijd wakker). ik heb de woombie aangeschaft, stretch bakerzak. dat was de eerste nachten wat onrustiger, maar beter dan in het begin. heb ik 2 weken gebruikt maar toen was meneer druk bezig met proberen te rollen heb ik meteen een slaapzak met lange mouwen aangeschaft. dit ging eigenlijk meteen super, heel apart. hij slaapt nu heerlijk rustig. ik denk dat hij er nog niet klaar voor was.
Jill is sinds 2 weken inbakerdoek-vrij... in 1 weekend afgebouwd, eerst overdag. toen ook een nacht en toen helemaal zonder. Slaapt wel in een trappelzak want ze slaat nog wel haar dekentje van haar af en die ligt dan tot op haar middel. Dus geen overgang naar een andere zak, maar meteen trappelzak. Zou het gewoon zo proberen hoor. ze is nog wel onrustig met haar armen maar dit gaat vanzelf over. Ook is het nu geen strijd meer om in te bakeren en gaat heerlijk in het trappelzakje, bedje in en ze slaapt!!!