Geachte meneer, mevrouw, Ik werk in de kinderopvang en ik werk 8,75 tot 9 uur per dag, wat betekent dat ik 10 uur op het werk ben. Na mijn verlof wil ik borstvoeding blijven geven en dus kolven op het werk. Ik weet dat ik daar recht op heb, maar wat is een acceptabele ruimte voor kolven. Afgelopen week (met 28 weken zwangerschap, dus ruim van te voren) heb ik aangegeven dat ik borstvoeding wil blijven geven als ik ga werken. Hun antwoord was dat ze geen ruimte hiervoor hebben en dat ik op de toilet moet kolven of op een groep waar iedereen in of uit loopt met grote ramen (naar de wegkant) zonder gordijn. Zijn deze optie acceptabel als kolfruimte, want ik zie deze ruimtes niet zitten. Wat kan ik in dit geval doen? Kunt u advies geven? met vriendelijke groet,
Beste PukjePuk, Je wilt weten wat de verplichtingen van jouw werkgever zijn voor wat betreft regelen van een ruimte waar je kunt kolven. Dit is iets tussen jou en je werkgever. Daarom kan ik je hier namens UWV Webcare geen antwoord op geven. Er zullen ongetwijfeld regels voor zijn die zijn vastgelegd in je CAO of in het arbeidsrecht. Ik adviseer je hierover te informeren bij bijvoorbeeld de vakbond, rechtsbijstand of het juridisch loket (0900-8020). Met vriendelijke groet, Ellen UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare