Wat moet de werkgever regelen?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door natjes, 2 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. natjes

natjes Niet meer actief

Zoals de titel eigenlijk al zegt:

Wat moet de werkgever regelen? Aangezien ik in klein bedrijf werk en ze alleen nog maar oude mutsen in dienst hebben (50+) hebben ze geen idee hoe het zit met een zwangere werknemer.
    Wie kan mij op de hoogte brengen wat en hoe ze dat moeten regelen? En waar ze rekening mee moeten houden?

2. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Hoi Natjes,

Je werkgever kan via deze link: http://www.uwv.nl/werkgevers/ziekte-zwa ... index.aspx een zogenaamde WAZO-uitkering voor je aanvragen. Op de site staat een linkje naar een word-document dat je baas in moet vullen. Ze kunnen dit helemaal invullen en opsturen naar het UWV.

Met dit formulier moeten ze een zwangerschapsverklaring meesturen. Deze verklaring kan je opvragen bij je verloskundige. Op deze verklaring staat wanneer je uitgeteld bent.

Verder wijst het formulier zichzelf...

Succes!
    Josien

3. natjes

natjes Niet meer actief

en dat is het enige wat ze moeten doen?

Vroeg me net ook nog af hoe het zit met de opbouw van vakantiegeld. Stel je bent 16 weken met verlof, bouw je nog wel vakantiegeld op dan? (of stel ik nu een echt blonde vraag :) )

4. Loesje80

Loesje80 Lid

10 sep 2008
    80
    0
    0
    Blonde vragen bestaan niet! Hooguit blonde antwoorden.
    Tijdens je verlof bouw je gewoon vakantie op!

5. Loesje80

Loesje80 Lid

10 sep 2008
    80
    0
    0
    en daar gaf ik dus ook een blond antwoord, haha..had niet goed gelezen! Je bouwt ook vakantiegeld op..

6. natjes

natjes Niet meer actief

Kijk das ook altijd handig om te weten.. Zal alle info even bundelen en aan baas geven!

Deel Deze Pagina