Ik bedoel je eerste uitkering dus...wanneer krijg je die....op het moment dat je normaal gesproken je salaris krijgt?? dus je merkt niks van de overdracht naar het uwv? ( dus bijv...geld normaal einde vd maand en dan eerste uitbetaling in je verlof ook einde vd maand?)
Wanneer je werkt, krijg je toch gewoon je loon uitbetaald. Je werkgever krijgt de uitkering in vorm van vergoeding, maar jij krijgt hier niets van. Zolang je een dienstverband hebt, krijg jij gewoon je loon doorbetaald zoals altijd.
Je werkgever ontvangt de vergoeding vanuit het UWV en betaald jou gewoon door. Dus je hebt in die zine "niets met het UWV te maken", of dat je geld van het UWV krijgt.
Dat hoeft niet persé, want de werkgever kan op het formulier aankruisen of hij het geld van het UWV wil ontvangen, OF dat het UWV het rechtstreeks aan jou overmaakt. Ik ben ook wel benieuwd wanneer het binnenkomt, weet niet welke optie mijn baas gekozen heeft.
Ik kreeg een vergoeding van het UWV, heb een nul uren contract en dus geen vast salaris. De UWV betaalde bij mij iedere week uit!!! Weet niet of dit standaard is of dat je ervoor kan kiezen.
IMijn baas had er ook voor gekozen om het rechtstreeks van het uwv naar mij overte maken. Dan krijg je iedere week een betaling.
Ik denk dat ik het rechtstreek van het UWV ga krijgen. Een week of 2 geleden kreeg ik een brief van ze. Uiterlijk twee weken ná de ingangsdatum van het verlof beslissen ze of ik inderdaad recht heb op de uitkering. Als ze positief beslissen, krijg ik het ook nog binnen die termijn uitbetaald.
Tupp ik had die brief bij mijn vorige zwangerschap maar ik kreeg het vervolgens gewoon van mijn werkgever (dus mijn gewone salaris)
bdankt dames! heb gister met t uwv gebeld en mijn werkgever heeft idd doorgegeven dat het uwv mij betaald en de werknemer legde mij uit dat als zij dus de betaling doen...het per week wordt betaald (hier 0 uren contract) idd zoals eerder gezegd...vanaf uitgerekende datum binnen 2 weken uitslag en indien nodig met terugwerkende kracht!
Ow, wel handig om te weten, ik heb ook een 0-urencontract en het UWV gaat idd ook rechtstreeks aan mij betalen, dus hier zal 't dan ook wel wekelijks komen.