Van ziekenhuis niet meer terug naar huis?

Discussie in 'De lounge' gestart door Shay25, 3 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.812
    2.501
    113
    Vrouw
    De transfer verpleegkundige heeft ons idd goed geholpen, helaas heeft ze het hospice niet gered!
    Ze is overleden en het grote regelen gaat beginnen.
    Bedankt voor jullie steun en het beantwoorden van mijn vele vragen.

We zien wel een beetje op tegen het huis leegruimen.
    Wat bewaar je en wat gooi je wel of naar kringloop?

2. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.601
    4.453
    113
    Vrouw
    Ach jeetje, wat is het ontzettend snel gegaan. Gecondoleerd en heel veel sterkte met het verlies van je moeder.

3. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.828
    8.484
    113
    Vrouw
    Gecondoleerd en heel veel sterkte voor nu en de komende tijd ♡

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.791
    113
    Gecondoleerd.

Dat regelen hebben wij in de familie echt helaaas veel te vaak gehad.

Ik zou sieraden,een paar kledingstukken, enkele kleine spulletjes die jou dierbaar zijn en eventuele spullen die geld waard kunnen zijn ( op marktplaats plaatsen en wat het opbrengt voor de spaarrekening van je kinderen) meenemen en de rest weg doen.

Heel veel sterkte

5. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Ik wil je alleen heel veel sterkte wensen.

Zo te lezen heb je al genoeg tips. Hopelijk kan je hiermee uit de voeten en kan je snel jouw moeder dichtbij jullie hebben.

6. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Dit topic lees ik nu pas. Jeetje wat ishet snel gegaan zeg. Gecondoleerd et het verlies van je moeder.

Zelf zou ik alle spullen met voor jullie emotionele waarde apart houden (bijvoorbeeld foto's en spullen die je aan vroeger doen denken) en spullen van waarde. Verder kijken wat je eventueel nog snel via Marktplaats zou kunnen verkopen en de rest inderdaad naar de kringloopwinkel.

7. Nougat

Nougat Fanatiek lid

27 mei 2018
    2.961
    1.297
    113
    Gecondoleerd en veel sterkte!

8. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    Gecondoleerd!! Vreselijk hoe snel dat is gegaan...
    Ik zou vooral nu alleen aan uitvaart denken en daarna pas aan huis uitruimen, dat komt wel

9. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Gecondoleerd met het verlies van je moeder. Heel veel sterkte!

10. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.260
    11.868
    113
    Ach. Wat triest om te lezen. Gecondoleerd en sterkte!

11. Eruanna

Eruanna Fanatiek lid

13 mei 2013
    1.086
    1.077
    113
    Gecondoleerd en sterkte...

Is het per se nodig om meteen alles op te ruimen of kan je jezelf ook even een paar weken tijd geven? Soms is er geen keuze en moet je bijv. snel plaats maken voor een nieuwe bewoner van een woning / kamer in een tehuis oid, maar vanuit mijn eigen ervaring zou ik je juist aanraden om de tijd te nemen voor het opruimen en dit te betrekken in je rouwproces. Het heeft mij echt geholpen om spulletjes zorgvuldig uit te zoeken en een goede bestemming te geven. En als je dan een hele middag doet over één kast is dat niet erg, met het sorteren en "verwerken" van spullen kan je ook de bijbehorende herinneringen een plekje geven en dingen van emotionele waarde bewaren.

NiVa0230 en Syane vinden dit leuk.
  12. Vergeten

Vergeten Fanatiek lid

1 dec 2019
    1.011
    1.722
    113
    Vrouw
    Gecondoleerd en heel veel sterkte!

13. Manolito

Manolito Fanatiek lid

12 sep 2016
    2.659
    2.110
    113
    Ach jee, snel gegaan inderdaad.
    Heel veel sterkte en gecondoleerd.

14. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Sterkte met het verlies van je moeder. I know the feels..

15. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.995
    3.321
    113
    Oh pfff ja, dit weet ik nog wel bij mijn opa. Hij zat op een gesloten afdeling omdat hij dementie had. Een dag na zijn begrafenis moesten wij die kamer al leeg halen. Ik snap wel dat dat nodig is maar zo krijg je echt het gevoel van: Opgeruimd staat netjes. :|

Ot: Wat is dat snel gegaan zeg.. Ongelofelijk.. Gecondoleerd en heel veel sterkte.

16. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.008
    113
    #36 Vero0504, 14 feb 2021
    Laatst bewerkt: 14 feb 2021
    Jeetje dat is hard gegaan, wat triest. Heel veel sterkte in deze klote tijd.

Ik zou de waardevolle dingen naar huis nemen, sierraden, fotoboeken etc ook. Alles waar je nog over na moet denken even in een storage box van sureguard parkeren.

Dingen als meubels waar je niks mee hebt en familie ook niet, kringloopwinkel/inboedel opkopers.

Wij zijn nog bezig met de spullen van mn vader, hij overleed in juli. Juist omdat je beperkt bent met aantal contacten gaat t gewoon tergend langzaam. Nu helemaal met ook nog een avondklok enzo. Meestal begin je pas als de kinderen op bed zijn, dat is met een uur enkele reis al helemaal niet meer haalbaar.

Focus eerst maar op de uitvaart, daar ben ik ook een week mee bezig geweest. Mn moeder kreeg t niet voor elkaar, broers waren ook niet voor handen, dus dat regelde ik maar met de uitvaartonderneming.

Mooie foto van haar, muziek die ze mooi vond (of algemeen mooi is, andre rieu was bij ons aardig vertegenwoordigd) eventueel foto's van haar leven door de jaren heen etc.

Als de rust is wedergekeerd ga ik met mn moeder er voor zitten zodat we alles grotendeels klaar hebben staan.

Ik weet dat ik dan weer de enige ben die dat karretje mag gaan trekken en heb weinig trek om dan alles nog uit alle krochten en hoeken bij elkaar te trekken terwijl de grond onder mn voeten weg zakt. Liever een 95% gereed draaiboek klaar. (voor mijzelf is hij overigens al klaar, heb ik jaren geleden al gemaakt en werk ik telkens bij)

Klinkt vreemd, maar aangezien je kinderen hebt (geen idee welke leeftijd) bewaar een paar truien of tshirts oid van haar. Van mn vader hebben we zn laatste overhemd bewaard, daarmee staat hij ook vaak op foto's. Mn dochter is nu 4 en probeert aan alle kanten hem niet te vergeten, zijn kant van t bed, zijn plekkie op de bank, zijn boeken, zijn keyboard etc. Probeert m eigenlijk gewoon "vast te houden" in haar herinneringen, wat je weet dat nagenoeg onmogelijk gaat zijn in de loop der tijd. Ze was 3.5 toen hij overleed. Met zijn overhemd maken we een herinneringspop, of laten we maken. Die stof ziet ze later ook terug op foto's.

17. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.812
    2.501
    113
    Vrouw
    Bizar dat je het snel leeg moet halen, hier huurde ze nog een woning dus dat is geen probleem.
    Ik denk dat ik een aantal dingen op marktplaats knal qua meubels en natuurlijk fotoboeken/ sieraden/ en dat soort dingen houden we.

Verder alle kleding, beddengoed gaat allemaal naar kringloop, mensen kunnen dat beter gebruiken dat wij.
    En ik zal eens om mij heen kijken voor mensen die het huis leeghalen of gratis af te halen.
    Grofvuil doet de gemeente geloof ik niet.
    We gaan over 2 weken beginnen maar ik wil goed voorbereid zijn want het is wel even rijden.

Wij hebben 2 pubers; zij mogen iets uitzoeken uit het huis als tastbare herinnering.

18. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.515
    13.803
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Wat is dat hard gegaan zeg @Shay25 :eek:

Gecondoleerd met het verlies van je moeder. Heel veel sterkte de komende tijd en daarna.

19. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

30 dec 2012
    4.805
    4.585
    113
    Ik zou ook even aan andere familieleden vragen of ze graag iets tastbaars willen hebben. Ik heb nu van de dichtbijstaande mensen die overleden zijn, iets tastbaars. Niks van waarde, maar wel iets wat me herinnert aan die persoon. Heel fijn om te hebben en denk ik ook wel mooi voor broers/zussen/weet ik het wat om gevraagd te worden hiervoor.

Enorm veel sterke, echt snel gegaan!

20. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.711
    4.030
    113
    Overijssel
    Gecondoleerd en veel sterkte!

Deel Deze Pagina