Hallo ik heb een vraag. Ik ben net een paar dagen in de ww en zwanger. Heb nog geen bericht gehad dat ik ook ww krijg. Wanneer moet ik melden dat ik zwanger ben? En ik heb sollicitatieplicht, maar hoe moet ik hier mee omgaan? Want ik moet natuurlijk wel solliciteren en dat wil ik ook, maar wat verwacht het uwv van me in deze situatie? Dat ik toch solliciteer naar tijdelijke en/of fulltime functies om het solliciteren en te komen aan de eis van 4 per 4 weken? Want ik krijg wel die vacatures steeds toegewezen.
Beste Baileyy, Je bepaalt in overleg met je (e)werkcoach hoe vaak je moet solliciteren en welke functies passend voor je zijn. Ik adviseer je aan je coach te melden dat je zwanger bent en wat de duur van de zwangerschap is. De vragen die je hebt over je sollicitatieplicht tijdens je zwangerschap kun je daar aan toe voegen. Je kunt dit bericht versturen via je werkm@p. Je krijgt dan binnen 48 uur een antwoord terug. Actuele informatie over de sollicitatieplicht vind je hier. Ik wens je veel succes bij het solliciteren. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare