Hallo, ik ben in november 2010 in de ww gekomen en na maanden solliciteren en afwijzingen ben ik maar in de productie gaan werken eind augustus, want ik werd gek van alle afwijzingen en het thuis zitten. (ik zou recht op ww hebben tot november 2011). Echter nu na ruim 2 maanden best wel pittig fysiek werk in de productie,( 8uur staan, continue kratten tillen/stapelen en sjouwen met pallets) merk ik dat ik gewoon zo veel last weer krijg van mijn onderrug dat ik bang ben dat ik om die reden moet stoppen met dit werk. Ik ben al bij fysiotherapie geweest hiervoor, maar dit heeft niet voldoende geholpen helaas. Wat als het echt zo ver is en ik om die reden dit werk niet meer kan doen, wat is mijn recht en hoe moet ik dit kenbaar maken/aanpakken? Mvg Mutsie
Beste Mutsie79, Als je door fysieke klachten je werk niet meer kunt doen, ben je arbeidsongeschikt voor je functie. Je meldt je in een dergelijke situatie ziek bij je werkgever. Samen met je werkgever ga je vervolgens aan de slag om te re-integreren. Als dit niet lukt in je eigen functie. Dan gaan jullie samen op zoek naar een passend werk binnen het bedrijf. Is er voor jou binnen het bedrijf geen passend werk? Dan wordt gezocht naar passend werk bij een ander bedrijf. Werk je via een uitzendbureau en heb je een fase A contract? Dan ga je na de ziekmelding ziek uit dienst. UWV neemt dan de rol van de werkgever over. Actuele informatie over de gang van zaken na een ziekmelding in beide situaties vind je hier. Ik wens je van harte beterschap met je rug. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare