Wat is er mogelijk?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Yupgup, 10 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Hallo,

Ik heb een vraag en ik kom er niet uit a.d.h.v. de UWV website(s).

Ik ben 31 augustus jl. afgestudeerd aan de hogeschool utrecht. Nu ben ik op zoek naar -zo mogelijk- fulltime werk, maar ben tot op heden overal afgewezen.

Ik werk ondertussen weleens een via een uitzendbureau in de horeca/catering (staand/lopend werk), maar zie mezelf dat niet tot het zwangerschapsverlof doen omdat ik merk dat die ene dag in de week me al heel veel energie kost en ik na een dag werken ook een dagm(soms 2) met buikkrampen zit, wat voor mij een teken is dat ik te druk ben geweest.

Nu maak ik me over twee dingen zorgen, te weten:
    - werk/financien nu
    - werk/financien straks

Nu, heb ik nog 50 euro en mijn zorgverzekering wordt binnenkort ook weer afgeschreven waardoor ik zonder geld zit. Ik heb dus met spoed een baan nodig (zittend werk, geen chemicalien, etc). Kunnen jullie me daar bij helpen?

Straks, wil ik met zwangerschapsverlof. Mijn verloskundige raadt aan die 6 weken voor de datum te laten ingaan. Maar heb ik recht op enige vorm van verlof, stel dat ik nu geen vaste baan vindt of een baan voor meer uren in de week? Ik moet er niet aan denken dat ik dan zonder geld zit....

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen en/of ik ergens recht op heb. Ik heb namelijk wel samen met mijn vriend een koopwoning+hypotheek (die hij nu in zijn eentje bekostigt) en we doen samen belastingaangifte. Hij heeft een baan op HBO-niveau 40 uur in de week en bijpassend salaris. Maar ik wil niet van hem afhankelijk zijn, en bovendien gaan we het op 1 salaris niet lang redden, zeker als de kleine er straks is.

Het is een warrig verhaal, maar ik hoop dat het enigszins duidelijk is!

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Yupgup,

Je wilt weten of UWV je kan helpen werk te zoeken.
    Je kunt je hiervoor als werkzoekende inschrijven op www.werk.nl.
    Je kunt hier ook je cv plaatsen zodat werkgevers jou ook kunnen vinden.
    Via de site kan je ook direct reageren op passende vacatures.

Lukt het je niet om tijdig werk te vinden?
    Dan kun je via de link op deze site de gegevens van jou en je partner invullen.

Je krijgt dan informatie over regelingen waar jullie aanspraak op kunnen maken om jullie inkomen aan te vullen.

Je geeft aan dat je tot nu toe regelmatig voor een uitzendbureau hebt gewerkt.
    Als je dat met regelmaat blijft doen en het einde van je laatste uitzendbaan valt binnen 10 weken voor je vermoedelijke of werkelijke bevallingsdatum?
    Dan kan je aanspraak maken op een Zwangerschaps- en bevallingsuitkering (WAZO).

Actuele informatie over het recht op WAZO vind je hier.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina