Zalm

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mowglie, 5 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mowglie

mowglie Lid

12 mrt 2014
    42
    1
    6
    NULL
    NULL
    Net bij de visboer geweest en gerookte zalm gekocht. Nu hebben zij deze net pas vacuüm verpakt terwijl ik we op sta te wachten. Mag ik deze nu wel of niet straks eten?

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ligt er aan waar je het in gaat gebruiken, wordt het daarna nog weer goed verhit, dan is er niets aan de hand. De bacteriën gaan dan door het verhitten alsnog dood.

Rookt je visboer de zalm zelf? Ik denk dat je dan de zalm prima kunt eten ondanks het vacuum.

3. mowglie

mowglie Lid

12 mrt 2014
    42
    1
    6
    NULL
    NULL
    Dankje voor de snelle reactie.

Ik wilde het eigenlijk koud eten. Het is dan maximaal een laar uurtjes vacuüm verpakt geweest. Of moet ik de verpakking er nu vast vanaf halen?

4. Vdvl95

Vdvl95 Niet meer actief

Kan je gewoon eten joh! Listeria ontwikkeld zich pas na een lange tijd in koele temperatuur en komt haast niet voor in Nederland

5. daantjenvt

daantjenvt Actief lid

19 nov 2009
    144
    0
    0
    NULL
    NULL
    als je zeker weet dat de zalm niet vacuum verpakt in 1 stuk voor het snijden bij de visboer is binnen gekomen kun je hem denk ik wel eten

6. Marrel

Marrel Actief lid

10 sep 2014
    201
    1
    16
    Als er al een stam listeria bacteriën in je zalm zit zal deze niet sneller ontwikkelen door het even vacuüm te verpakken..... De reden dat vacuüm verpakt niet aan te raden is, is dat omdat het hierdoor lang te bewaren is en dat er dus wel listeria kan vermenigvuldigen.
    Ik las ergens dat invriezen zou helpen: het vertraagd echter alleen de groei en doodt de bacterie niet. Invriezen van langere tijd vacuüm verpakte zalm is dus geen oplossing.

Ik zou in jouw geval de zalm heerlijk opeten!
    Ik haal ook elke week 200 gram gerookte zalm bij de visboer.met vers citroensap elke keer weer smullen!!

7. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.246
    682
    113
    Lastig he als het toch vacuum verpakt wordt. Afgelopen zaterdag uit eten geweest en vroeg of de zalm vers was. was wel vers maar wel vacuum verpakt.. dus ik durfde het niet te nemen! maar ws gaat het alleen om de vacuum verpakte vis in de supermarkt? omdat je niet weet hoelang het al vacuum verpakt is...

8. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Dit, gewoon lekker eten dus als je zeker weet dat zij het zelf net verpakt hebben.

9. Samster

Samster Actief lid

28 okt 2014
    148
    0
    16
    Verse (rauwe) vis van de visboer mag je gewoon eten. Als hun het vacuüm verpakt hebben zou ik me geen zorgen maken!

10. joyce2086

joyce2086 Fanatiek lid

6 jun 2014
    1.097
    424
    83
    Rotterdam
    Oh ik smacht echt al weken naar gerookte zalm maar durf het niet aan. De visboer hier heeft vacuum verpakte porties liggen en tja, dat heeft hij niet zelf verpakt.
    Nu eet ik t wel eens op een pizza of in een roomsaus met pasta maar een maaltijdsalade met zalm of een broodje...
    water loopt me in de mond :$
    Vind t wel gek trouwens dat er overal in de lijstjes staat dat je 2x per week vette vis moet eten maar dit soort vis is dan weer lastig 'goed' te eten. Hoe doen jullie dat?

11. Balbina

Balbina Niet meer actief

Oké. Ik ben nu in de war. Ik heb net zalm op, uit de oven. Deze was vacuüm verpakt uit de vriezer. Wel vers van de visboer, maar nu snap ik het niet meer. Wel of niet goed?

12. Samster

Samster Actief lid

28 okt 2014
    148
    0
    16
    Dat kan je gewoon eten. Zeker als je het hebt verwarmd in de oven.

Deel Deze Pagina