ZEZ uitkering

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Florina, 15 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Florina

Florina Fanatiek lid

24 jan 2015
    2.729
    1.165
    113
    Hi! Ik heb deze vraag een hele tijd geleden al eens eerder gesteld, maar wellicht dat er het een en ander veranderd is. Dus nogmaals:

Ik ben werkzaam als secretaresse op freelance basis en ik verricht mijn werkzaamheden vanuit huis (meer dan 1225 uur per jaar). Ik sta niet ingeschreven bij de KvK en ik ben voor de belastingdienst een resultaatgenieter (inkomsten uit overige werkzaamheden).

Ik ben er net achter dat ik zwanger ben en ben al een beetje aan het rondkijken hoe ik dat over een aantal maanden moet regelen. Nu heb ik het aanvraagformulier eens bekeken en daar moet je een KvK nummer invullen, die heb ik dus niet. Is dit een probleem en heb ik nog wel recht op een ZEZ uitkering?

Bedankt alvast :)!

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Hallo Florina,

Ik laat voor je uitzoeken of je in deze situatie ook in aanmerking komt voor een ZEZ-uitkering. We komen hier zo spoedig mogelijk op terug.

Met vriendelijke groet,

Erik
    UWV Webcareteam

3. Florina

Florina Fanatiek lid

24 jan 2015
    2.729
    1.165
    113
    Hoi Erik,

Bedankt voor de reactie.

Ik zie het antwoord graag tegemoet :)

4. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Hallo Florina,

Een kleine update om aan te geven dat ik je niet vergeten ben. Je stelt hier echter een interessante vraag waar wij niet direct een antwoord op hebben. We zijn dit voor je aan het uitzoeken en komen hier zo spoedig mogelijk op terug. Tot die tijd moet ik je verzoeken om nog even geduld te hebben. Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Erik
    UWV Webcareteam

Trouwens, nog gefeliciteerd met je zwangerschap! ;)

5. Florina

Florina Fanatiek lid

24 jan 2015
    2.729
    1.165
    113
    #5 Florina, 19 jan 2017
    Laatst bewerkt: 19 jan 2017
  6. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Hallo Florina,

Het antwoord heeft even op zich laten wachten. Dus allereerst bedankt voor je geduld.

Voor een ZEZ-uitkering is een inschrijving bij de Kamer van Koophandel niet verplicht. Belangrijk is wel dat je voor de ingangsdatum van de uitkering werkzaam bent als zelfstandige en dat de Belastingdienst je als zodanig ziet. Als blijkt dat de Belastingdienst in jouw situatie zelfstandigenaftrek toepast, dan gaan wij er van uit dat je werkzaam bent als zelfstandige.

Ik wil je dan ook adviseren om contact op te nemen met de Belastingdienst. Vraag vervolgens of je te maken hebt met zelfstandigenaftrek - en zo niet; hoe je dit kan laten toepassen. Zodra je dit geregeld hebt bij de belastingdienst, staat het je uiteraard vrij om een ZEZ-uitkering aan te vragen.

Met vriendelijke groet,

Erik
    UWV Webcareteam

Deel Deze Pagina