Beste uwv team, sinds mei 2009 zit ik in de ziektewet, daarvoor heb ik gewerkt. Sindsdien heb ik juni 2010 een zwangschapsuitkering ontvangen en na de bevalling in juli 2010 weer ziektewet ivm het overlijden van mijn dochtertje, nu december 2011 weer zwangerschapsuitkering gehad tot 4 april 2012, mijn vraag kan ik na de ziektewetuitkering nog in aanmerking komen voor de ww??
Beste Mona75, Allereerst nog gecondoleerd met het verlies van je dochtertje. Ik hoop dat alles na je laatste zwangerschap voorspoedig verloopt. Na een Ziektewet-uitkering kan je in aanmerking komen voor de WW als je voldoet aan de voorwaarden voor WW. In de periode van 36 weken voordat je werkloos werd moet je tenminste 26 weken hebben gewerkt. De periode dat je in de Ziektewet zat wordt hierbij niet meegerekend. Daarnaast moet je direct beschikbaar zijn voor betaald werk en voldoende solliciteren. Voldoe je ook aan de overige voorwaarden voor WW? Dan kan je WW aanvragen via WERK.nl. Om dit te doen schrijf je eerst in als werkzoekende bij het WERKbedrijf. Hiervoor heb je een DigiD inlogcode nodig. Actuele informatie vind je hier. Ik wens je succes met solliciteren. Met vriendelijke groet, Mariëlle UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare