Tijdelijk Contract

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door MICH18, 11 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MICH18

MICH18 Fanatiek lid

12 apr 2010
    2.667
    658
    113
    Vrouw
    Hoi
    Op het moment ben ik met verlof het is de bedoeling dat ik eind juni terug kom op het werk. Nu heb ik 3 weken vakantie erachter aan geplakt en dat betekend dus dat ik rond 20 juli weer moet beginnen.
    15 juli loopt mijn halfjaar contract af en het liefst start ik dan met een andere baan.
    Dan heb ik nog vakantiedagen staan, moeten ze deze uitbetalen? En mag ik zomaar zeggen dat ik per 15 juli niet meer kom werken?

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Mich18,

Je wilt graag weten of je werkgever vakantiedagen moet uitbetalen.
    Ik kan deze vraag niet voor je beantwoorden. De afspraken over uitbetaling van vakantiedagen
    staan namelijk in de (voor jou geldende) CAO. Zijn hierover geen afspraken in de CAO opgenomen?
    Dan gelden de algemene regels. Meer informatie hierover vind je op WERK.nl bij Arbeidsrecht.

Daarnaast kan je informatie opvragen bij je vakbond, Rechtsbijstand of het Juridisch Loket.

Je wilt weten of je zomaar kunt zeggen dat je per 15 juli niet meer komt werken?
    Dit is niet aan te raden als je eventueel in aanmerking wilt komen voor de WW-uitkering.
    Je moet namelijk voor afloop van het contract om een verlenging van je contract vragen.
    Is verlenging van je contract niet mogelijk? Vraag dan of de werkgever ander werk voor je heeft.
    Vanaf het moment dat je weet dat je contract niet wordt verlengd moet je direct ander werk zoeken.

Ik begrijp dat je het liefst een andere baan zoekt.
    Je bent natuurlijk vrij om ander werk te zoeken en niet verder te gaan bij deze werkgever.
    Houdt wel rekening met de gevolgen voor een eventuele WW-uitkering.

Ik wens je veel succes met solliciteren.

Actuele informatie vind je hier.

Met vriendelijke groet,

Mariëlle
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina