Ik heb een contract van onbepaalde tijd en ga per 16 juli met verlof. Ik krijg maandelijks loon. Dit betekent dat de uitkering wordt gebaseerd op het loon van de maand juni (toch?) Ik werk in de zorg en dus heb ik recht op ORT. Dit wordt met een maand vertraging uitbetaald. Als ik in mei bv 2 zondagen werk krijg ik die ORT uitbetaald in juni. Wordt die ORT van mei dan ook meegenomen in de uitkering? Dus wordt er gewoon naar de salarisstrook van juni gekeken? Heb de vorige keer nogal veel gedoe gehad met mijn werkgever omtrent de WAZO dus wil graag weten waar ik aan toe ben.
Beste Luvv, De WAZO wordt gebaseerd op het SV-loon van de laatste loonaangifteperiode (periode van 1 maand of 4 weken) voorafgaand aan het verlof. De ORT is een onderdeel van je SV-loon en telt dus mee voor de hoogte van je WAZO. Het gaat er bij de berekening van je WAZO niet om of het loon (of de ORT-deel daarvan) ook in die maand is verdiend. Actuele informatie vind je hier. Ik wens je een voorspoedige zwangerschap. Met vriendelijke groet, Robert UWV Webcare Team http://www.uwv.nl/webcare