van ziektewet uitkering naar wazo en hierna weer ziektewet

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door kelli20, 28 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kelli20

kelli20 Lid

31 jul 2012
    38
    0
    0
    momenteel ziek vanwegen de zwangerschap thuis
    limburg
    Beste mederwerker.

In mijn zwangerschap ben ik in de ziektewet uitkering beland . Nu ben ik de laatste 6 weken de zwangersvhaps verlof uitkering ingegaan. Nu is die bijna afgelopen tot 19 april heb ik nog zwangerschaps verlof uitkering . Maar nu weet ik dat ik dan weer geleik de ziektewet inga ook ivm dezelfde klachten . Het uwv moet hiervan op de hoogte zijn omdat ik ook een spygiater heb via het uwv maar die vrouw die mijn dossier behandelde werkt niet meer bij het uwv. Nu heb ik een brief ontvangen waarop staat dat ik mij vanaf 19 april weer kan ziekmelden nu is mijn vraag of ik dit misschien niet al een of twee weken vantevoren kan doen zodat alles normaal kan doorlopen financieel ? Of gaat dat al gelijk goed omdat al mijn gegevens bekend zijn . ?
    Mvg kelly.

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

#2 UWV, 29 mrt 2013
    Laatst bewerkt: 29 mrt 2013
    Beste kelli20,

Je wilt weten of je een Ziektewet-uitkering eerder mag aanvragen in verband met je financiële situatie.

Je kunt je op zijn vroegst 19 april ziek melden bij UWV (0900-9294).
    UWV neemt vanaf de aanvraagdatum je aanvraag in behandeling.
    Binnen 4 weken na aanvraagdatum ontvang je een beslissing van UWV.

De Ziektewet-uitkering wordt berekend over een periode van een jaar vóór je eerste ziektedag.
    Wanneer je de aanvraag eerder zou indienen, zijn loongegevens nog niet bekend.
    Vandaar dat UWV de aanvraag pas in behandeling neemt op je eerste ziektedag na je bevallingsverlof.

Actuele informatie over wanneer je een Ziektewet-uitkering ontvangt vind je
    hier.

Ik wens je veel beterschap.

Met vriendelijke groet,

Martijn
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina