Van zuigelingenmelk naar opvolgmelk vragen

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Annedore, 27 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Hoi,

Onze zoon krijgt nu zuigelingenmelk Forte. Ik vraag me af of ik hem straks ook opvolgmelk Forte moet geven, of dat ik daar de standaard van kan proberen.

En hoe gaat de overgang van de een naar de andere melk?
    Gewoon in 1 x over? En moet dat exact met 6 maanden of mag het ook iets eerder?

Melle krijgt nu ook een stuk fruit (of een klein 4+ mnd potje) per dag, soms met wat liga erdoor.
    En hij krijgt 's middags groenten. Ook de hoeveelheid van zo'n klein potje (maar dan vers).
    Flessen krijgt hij 4 x per dag 180 cc met 6 schepjes (de laatste fles om 19.30 uur is met rijstebloem).

Als hij straks 's middags brood gaat eten en 's avonds een warme maaltijd. Hoeveel opvolgmelk moet hij dan nog minimaal binnenkrijgen?

Alvast bedankt.

Groetjes.

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,
    Vanaf 6 maanden kan je inderdaad bijvoeding uitbreiden en in hoeveelheid opbouwen. De opvolgmelk wordt dan langzamer minder maar nog wel belangrijk. De minimale hoeveelheid opvolgmelk vanaf 6 maanden is 700ml. Dus in verhouding met nu is dat maar iets minder. Succes.
    groeten Femke

3. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Bedankt voor je antwoord :)

Ik vraag me alleen nog af of ik hem van de opvolgmelk ook Forte moet geven, of dat ie die standaard kan proberen.

En ga je ineens over naar opvolgmelk, of meng je dat eerst met zuigelingenmelk?

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    Het is misschien niet speciaal nodig om met de nr 2, de opvolgmelk, een voeding te geven met meer verzadiging. Vanaf 6 maanden wordt de hoeveelheid melk in de voeding steeds minder en neemt de hoeveelheid vaste voeding toe, waardoor dit voor meer verzadiging gaat zorgen.
    Je kunt dus even kijken hoe het gaat op de Standaard opvolgmelk, voor de overgang naar de opvolgmelk kun je nr 1 en nr 2 even met elkaar mengen. Zo kan je kindje even wennen en kan je zelf even kijken hoe het gaat.
    Groetjes Angelique

5. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Bedankt voor je reactie! Gaat vast helemaal goedkomen :)

6. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Graag gedaan!

groetjes Angelique

Deel Deze Pagina