ouderschapsverlof contract bepaalde duur

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door habr, 2 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. habr

habr Nieuw lid

2 jan 2014
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemiddag,

Mijn man heeft een contract van bepaalde duur tot okt 2014. Wij verwachten in mei ons eerste kindje, eind augustus zal ik dan weer starten met werken. Nu wil mijn man ook graag ouderschapsverlof opnemen 1dag per week vanaf het moment dat ik weer ga werken. Het liefste wil hij dit gelijk voor het resterende deel van 2014 (sept tot dec) aanvragen aangezien in 2015 het belastingvoordeel zal vervallen. Echter weten wij dus niet of dit mogelijk is aangezien hij een contract heeft voor bepaalde tijd. Maw kan hij al verlof aanvragen voor het termijn okt tot en met dec 2014 indien hij nog niet weet of zijn contract verlengt zal worden? Indien dit niet zo is, kan hij dan pas weer ouderschapsverlof aanvragen als hij zijn nieuwe contract getekend heeft en moet hij dan 2 maanden wachten voordat het ouderschapsverlof start?

Hoor graag van u.

Alvast bedankt.

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Habr,

Zoals je in het openingstopic kunt lezen, beantwoord UWV geen vragen over het ouderschapsverlof. Dit is een regeling tussen werknemer en werkgever, die niet door UWV wordt uitgevoerd.

Met vriendelijke groet,

Robert
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina