Hallo UWV webcareteam, Ik heb even een vraagje, vandaag is de laatste dag van mijn zwangerschapsverlof en word mijn WW uitkering weer voorgezet tot half augustus. Sinds vorige week weet ik dat ik ben aangenomen bij een bedrijf waar ik deze week zal gaan starten, echter is het aantal uren dat ik zal gaan werken rond de 16 uur verdeeld over 2 dagen dus 8 uur per dag mijn WW uitkering is gebaseerd op het aantal uren wat ik voorheen per week werkte (21 uur) ben ik dan nog verplicht om voor de overige uren te solliciteren? (5 uur ) en word mijn WW uitkering gestopt vanaf mijn eerste werkdag? En moet ik dit nu ook doorgeven aan jullie dat ik een baan heb voor minder uren dan dat ik mijn WW uitkering krijg? Ik verneem graag een reactie.
Beste Starry, Wat een goed nieuws, dat je weer gedeeltelijk aan het werk kan. Je wilt weten wat er nu met je WW-uitkering gebeurt en hoe het zit met de sollicitatieplicht. De werkhervatting moet bij UWV gemeld worden met het wijzigingsformulier. De uren die je per week werkt, worden op je WW-uitkering in mindering gebracht. Zolang je nog minstens vijf uren per week werkloos bent, blijf je een aanvulling ontvangen. Zolang die aanvulling duurt, blijft de sollicitatieplicht gelden. Wil je overleg over de invulling hiervan? Neem dan via de werkmap contact op met jouw adviseur werk. Deze persoon bepaalt of jij aan je verplichtingen voldoet. Vandaar dat je de sollicitatieplicht het beste met de adviseur werk kan bespreken. Actuele informatie over werken naast de WW-uitkering vind je hier. Met vriendelijke groet, Ellen UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare