Van Zwak zaad naar Goed zaad....

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Imane, 10 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Imane

Imane Lid

7 dec 2007
    6
    0
    0
    Hallo Dames,

Al 1,5 jaar proberen wij zwanger te worden. Nu hebben wij diverse onderzoeken achter de rug. Bij het spermaonderzoek van mijn man bleek dat hij zeer slecht zaad had. Nu is dit onlangs weer onderzocht voor de tweede keer en nu blijkt zijn zaad van prima kwaliteit!

De arts stond er zelf ook van te kijken. Wij zijn natuurlijk blij met dit nieuws. Maar nu denk ik waarom ben ik dan nog niet zwanger?

Zelf heb ik bloed laten prikken en dat was prima. En heb ook al een echo gehad en dat was goed......

2. een zwangerschap is geen gemakkelijke kwestie dat alleen te maken heeft met zwak zaad of goed zaad. er zijn talloze dingen die precies samen moet vallen/moeten kloppen om die maand zwanger te raken.
    misschien moet je eens alle onderzoeken afwachten!

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Het zaad wordt elke 3 mnd (ongeveer) vernieuwd. Wisselende zaadkwaliteit kan dus heel goed.

Net wat Rach zegt, zwanger worden is niet alleen een kwestie van goed zaad.

Een flink percentage van de stellen die zwanger willen worden, worden dit ook nog in het tweede jaar hoor.

Heel veel succes en wat een super goed nieuws is dit zeg!

Elmo

4. Imane

Imane Lid

7 dec 2007
    6
    0
    0
    Elmo bedankt voor je reactie. Ja voor ons was het zeker goed nieuws.
    We hadden ons al helemaal ingesteld om mss wel het ivf traject in te gaan. Volgens de arts is dat nu niet nodig omdat het zaad bij het laatste onderzoek goed was.

Eind maart zullen we een samenlevingstest moeten doen....vind het erg spannend allemaal.

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Heel veel succes bij de samenlevingstest!

Dat de zaadjes en jij elkaar maar heeeeel lief mogen vinden :-D

6. hoi, mijn man heeft precies hetzelfde. Hij is in 2003 geopereerd want hij had een spatader die de boel vernauwde. Komt trouwens vaker voor dan je denkt. Je kunt die spatader ook voelen aan de onderkant. Na die operatie was het nog niet goed. Maar ik raakte wel zwanger van onze eerste en dat terwijl we op de wachtlijst IVF stonden.! Heb dus een zoon van bijna 4 nu. We zijn zelf alweer 3 jaar en 3 maanden bezig voor een tweede. 6 iui en 2 ivf. Het lukt nu dus ook niet meer. Maar bij de 1e was het een spontane. Ik raakte zwanger na een week op de wachtlijst van IVF te hebben gestaan. Ik hoop voor je dat alles goed gaat...

Deel Deze Pagina