Hallo. Ik heb een vraag, weten jullie wat precies een opzwemtest inhoud? Een vriendin vertelde dat dat een onderzoek is om te kijken of het zaad wel hoog komt, en is iets anders dan een samenlevingstest... Ik begrijp het niet zo goed, maar misschien geeft zo'n onderzoek voor ons meer duidelijkheid, volgens haar. (onbegrepen onvruchtbaar, al heeeel lang) Beetje vaag allemaal, maar ik hoop dat jullie me kunnen helpen...
een tijdje terug heb ik die vraag ook hier gesteld, maar dat werd me ook niet echt duidelijk. Maar ik denk wel dat het zoiets is als wat je omschrven hebt. Mijn man gaat binnenkort ook zaad inleveren voor die test. Daarna hebben we weer een gesprek met de gyn. Dan laat ik het weten.
Ik heb flink gegoogled en op andere sites gekeken maar kan eigenlijk ook niks bruikbaars vinden. Wel verhalen van de uitslagen van mensen maar niet wat de test precies inhoud. Ik krijg het idee dat je het idd heel letterlijk moet nemen...... Heel veel succes! Elmo
Ik heb alles voor je op lopen zoeken maar kon niet echt vinden wat het nou betekende. Maar wat ik wel heb is dit. Dit is een link van iemand hier op het forum die het ook heeft gehad miss dat je haar een pbtje kan sturen en haar om uitleg vragen. Hoop dat je er iets aan hebt. http://www.zwangerschapspagina.nl/post-864895.html Liefs wolly
Volgens mij is een opzwemtest het volgende: het sperma wordt in een soort centrifuse gedaan die hard rond draait. Het zaad wat dan de andere kant op zwemt, is het sterkste zaad. Zo kunnen ze kijken hoeveel percentage van het zaad goed, minder goed en slecht van kwaliteit is. Dit doen ze vaak voor IUI, IVF en ICCI. Mijn man heeft het zo'n 9 keer moeten doen nu in 3 jaar tijd. Het wordt dan opgewerkt, noemen ze dat.