Ik heb net te horen gekregen dat mijn kindje met 8 weken gister of eergister is dood gegaan. Ik heb wel ervaring met een MA van 5 weken en toen kwam het los na 2 weken,maar daar was het vruchtje al van weg.Iemand een idee hoelang dit kan gaan duren?
Suzanne, Wat erg voor je. Bij mij was het hartje gestopt bij 7.5 week zwangerschap en 6 dagen later is het vruchtje losgelaten. Ik verloor wel heel veel bloed, heb totaal 2.5 week gevloeid. Dat zal bij iedereen wel anders zijn. Veel sterkte. Liefs Vanes
Suzanne, Heel veel sterkte! ik was 10 weken zwanger en het vruchtje was 8weken ik heb 6april nog een echo gehad toen klopte er een hartje savond veel bloedverlies ineens en weer naar de verloskamers geweest een echo gehad en het hartje klopte nog de volgende morgen 7april moest ik om 11.15 een echo toen zagen ze dat het hartje was gestopt met kloppen en de nacht op 7a8april heb ik het spontaan verloren , ik zal anders 9april een curretage krijgen de gynaecoloog vondt dit ook snel maar had wel verwacht dat dit snel zal gaan zei die ook omdat ik zoveel bloed verloor ik denk idd dat het per persoon verschillend is , heb je momenteel veel bloedverlies of nog niks? Liefs Maria
@Suzanne68: Ik denk ook dat dit per persoon verschillend is. Ik heb maandag te horen gekregen dat het hartje is gestopt met kloppen bij 7,5 week. Ik was maandag bijna 9 weken. Het is nu dus bijna 2 weken geleden en nog niks gemerkt/verloren. Heb daarom vrijdag mn curretage. De gynaecoloog gaf ook aan dat het de ene keer vanzelf loskomt, maar dat sommige vruchtjes zich zo hebben ingenesteld dat het loskomen moeizaam gaat. Nou, daar ben ik er dus 1 van. Als je het te lang vind duren kun je altijd voor een curretage kiezen, misschien niet de leukste manier, maar dat afwachten is emotioneel ook erg zwaar (lijkt mij dan tenminste) Sterkte met het verlies...
Ik heb sowieso een afspraak voor een curretage staan over 2 weken. Dat wilde ik zelf zo laat,omdat ik echt de kans wil krijgen om het uit zichzelf te laten komen. Is gewoon een gevoeliets denk ik.....
Hallo, ja dat had ik ook ik wou het eigelijk ook uit zich zelf laten komen maar aan de andere kant vond ik het heel eng voor wat me tewachten stond daarom zal ik anders een curretage krijgen maar ik was heel blij dat het snachts toch uit zich zelf is gekomen , en het viel me mee had het enger verwacht en eigelijk wou ik het ook wel ( klinkt raar maar wou het graag zien) en had het idee dat het in het ziekenhuis niet kon Heel veel sterkte meid
Allereerst heel veel sterkte! Ik had 6 april de 1e echo en toen bleek het hartje niet te kloppen. Bij het opmeten was het 8 wk en 3 d. Ik had nog niets gemerkt dat er iets mis zou zijn. De dag erna (7 april) kreeg ik al licht bloedverlies. Dit werd steeds meer gedurende de week.. Zaterdag's kreeg ik steeds meer buikpijn en dit ging over in heftige krampen tegen de avond. Die avond ben ik het vruchtje verloren met alles wat erbij hoort. Nog een week bloedverlies gehad en daarna was het over. Alles was eruit en ik was weer 'schoon'. nogmaals sterkte, want als het uit je lichaam is, is het nog niet uit je hoofd
Om precies dezelfde redenen wil ik het ook zelf laten komen.Dat ik gewoon thuis ben en het nog kan zien.En ik heb 2 maanden geleden het ook zelf laten komen en dat deed allemaal wel zeer,maar viel me ook mee.Ik heb het gevoel dat ik het allemaal beter kan verwerken als ik het zelf laat komen,dan dat het word weg gehaald in zo'n kil ziekenhuis.Maar ja,of ik die "luxe" ook echt ga krijgen,dat het vanzelf los komt. En ik vind het niet eng.Ik was de vorige keer ook vreselijk bang,maar zoals ik al zei viel dat achteraf allemaal mee.Alleen het afwachten is naar. Jij ook heel veel sterkte. @tinusf...wat "fijn"dat het zelf is losgekomen bij jou.Heel veel sterkte met je verlies!
In dit topic lees je dus duidelijk hoe persoonlijk zoiets is he? De 1 wil het vanzelf laten komen, terwijl ik in mijn geval niet zolang wil wachten en blij ben met een curretage. Ik vroeg ook aan de VK of het een foute gedachte was van mij dat ik het zo snel mogelijk uit mn lichaam wilde hebben(vond het zelf in eerste instantie wel raar). Hierbij zei ze dat je aan zo'n situatie geen goed of fout hebt. Iedereen verwerkt het op zn eigen manier. Wat ik wel fijn vind is dat je daarin zelf de keuze hebt (behalve als het écht niet los wil komen natuurlijk). Ik wil iedereen die middenin een miskraam zit onwijs veel sterkte wensen en onze tijd komt nog wel meiden!!!
@maria.....ik zal je op de hoogte houden @pooh.....ik vind ook dat er voor allebei wat te zeggen valt.Voor een curretage kiezen vind ik niet raar.Dan is het idd allemaal snel achter de rug en je hebt dat nare afwachten niet.Ik heb ook nog getwijfeld hoor,maar mijn gevoel zei dat dit voor mij beter was.Het is maar goed dat je voor allebei kunt kiezen.Het zelf willen laten loskomen is bij mij ook wel een beetje dat ik het nog even bij me wil houden,hoe stom dit misschien ook klinkt.
Toevallig zat ik net met een vriendin te praten en hadden we het over dat sommigen willen afwachten tot het er vanzelf uitkomt. Bgerijpelijk, maar ik hoorde het donderdag en wilde het liefst vrijdag al gecurreteerd worden. Heb nog wel een vraagje aan jullie. Deze vriendin vertelde ook dat een collega van haar ook zwanger zou zijn van een windei. Ze had een week later een afspraak voor een curretage en toen was het kind springlevend. Ik heb maar 1 echo gehad, en dat was de termijnecho bij de verloskundige. Daar is het ook geconstateerd. De volgende dag heb ik bij het intakegesprek bij de gyn geen echo gehad. Ik wil dus morgen wel eerst een echo voordat het wordt weggehaald. Denk je dat ze dat zelf ook nog doen?
Ik zou er gewoon om vragen! Ik heb gisteren mn intake gehad bij de gynaecoloog en hij deed de echo standaard, soort second opinion. Ik vind het eigenlijk wel raar dat ze dat bij jou niet gedaan hebben. Gewoon naar vragen hoor! Waarschijnlijk zal het nog steeds niet goed zitten, maar dan weet je het wel voor 100%zeker!!!! Hoe laat moet je vandaag? Ik moet morgen om 11 uur....ik zal voor je duimen dat het mee mag vallen!
Ons kleintje zou overleden zijn bij ongeveer 8 weken en 5 dagen. We kwamen er achter toen ik ruim 10,5 week was. Geen bloedverlies of niks gehad! Toen ik aan de verloskundige vroeg hoelang het nog zou kunnen duren voordat het spontaan kwam toen antwoorde ze: Ja dat zou morgen kunnen maar het zou ook nog 2 of 3 en soms zelfs nog langer kunnen duren..... Dus toen had ik zoiets van nee daar wacht ik niet op! Vrijdags te horen gekregen dat het hartje niet klopt, weekend afwachten, maandag middag naar gynaceoloog, daar nog een echo gehad, idd hartje gestopt... Meteen door naar Anethesist en afdeling opname. En volgende dag kon ik al terecht voor curretage..... Volgens de gynaceoloog doen ze soms ook nog even een tijdje wachten (eigenlijk in veel gevallen) maar hij vond mij zo overtuigend en "sterk" dat ik meteen door mocht voor het hele riedeltje en dus de volgende dag al gecurrateerd ben....
Wat een verdrietig nieuws... Wij hebben ongeveer hetzelfde meegemaakt. De eerste echo met 8 weken was helemaal goed, met de tweede echo met 11 weken kwamen we erachter dat er geen hartje meer klopte en dat het kindje niet meer gegroeid was. Het is 1-2 dagen na de eerste echo fout gegaan. Helaas stootte mijn lichaam het niet zelf af. Het zat dus al drie weken fout toen we erachter kwamen. Daarna hebben we nog bijna 2 weken gewacht om alles te laten bezinken en om te kijken of het vanzelf zou komen. Er gebeurde helemaal niks, zelfs amper buikpijn gehad en helemaal geen bloedverlies. Afgelopen vrijdag ben ik gecurreteerd. Qua ingreep is het best te doen, ookal moet je onder narcose. Het emotionele gedeelte vind ik wel heel zwaar. Heel erg veel sterkte voor de komende tijd!
Ik ben er vandaag achter gekomen dat het hartje gestopt is rond de 8 weken. Bij mij is het alleen wel zo dat ik een echo kreeg nav bloedverlies en dat bloedverlies zet nu door met ook grote stolsels en mijn lichaam zal het dus zelf oplossen... Ik zou nu 9 weken 5 dagen moeten zijn en dus bijna twee weken na het stoppen stoot mijn lichaam het kindje af... Ik heb nog niet zo veel fysieke pijn, emotioneel ben ik er wel kapot van nu... Sterkte iedereen met de miskraam en het verwerken hiervan...