arbo-arts

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door SandraN, 17 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SandraN

SandraN Nieuw lid

17 jan 2017
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanaf de 12de zwangerschapsweek ben ik in de ziektewet gekomen als gevolg van zwangerschapsklachten, inmiddels ben ik op 19 december na een zeer pittige bevalling,bevallen van een gezonde dochter Maud.
    Mijn bevallingsverlof loopt tot 27 februari en aansluitend heb ik vakantie opgenomen tot 31 maart zodat ik ook voldoende kan herstellen.
    Mijn (tijdelijk) contract loopt tot 31 maart en het heeft er alle schijn van dat mijn werkgever het contract niet gaat verlengen.
    Nu heb ik niets aan het toeval overgelaten en heb ik eventueel per 1 april al ander werk. Dit is al zwart op wit bevestigd.

Nu doet de situatie zich voor dat ik een uitnodiging heb gekregen van de bedrijfsarts voor 3 februari, ik zit dan in mijn bevallingsverlof.
    Ik heb hierover met mijn leidinggevende contact gehad, maar dit is uitgemond in een conflict,
    Wat hierin nu mijn rechten en plichten zijn is me niet duidelijk, laat wel te stellen zijn dat ik in mijn bevallingsverlof zit en er alles naar uit zou moeten wijzen dat ik na mijn bevallingsverlof en vakantie mijn werkzaamheden gewoon kan hervatten.
    Nu eist mijn leidinggevende van mij dat ik naar de bedrijfsarts ga, ik zou graag willen weten wat ik hierin moet doen en wat jullie hierin adviseren.
    Tevens is het precies op een tijd dat mijn dochter haar voeding krijgt ( borstvoeding) en daarna hoort te rusten en de tijd dat ik momenteel ook nog ga rusten, hierop kreeg ik als reactie van mijn leidinggevende ook nog dat we dat daarna maar even konden doen.
    Ze stelt duidelijk het belang van moeder en dochter niet voorop.

Nu komt ze volgende week maandag ook nog op kraamvisite en ik zit er eigenlijk helemaal niet op te wachten.

Graag zie ik advies over de situatie tegemoet. Bedankt!

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Sandra,

Gefeliciteerd met de geboorte van je dochter Maud.

Wat jammer dat het met je werkgever niet helemaal soepel loopt. Heb je de mogelijkheid om met de bedrijfsarts te overleggen of het mogelijk is om de afspraak te verzetten naar een tijdstip dat voor jou en je dochter beter uitkomt?

UWV kan je hierover niet adviseren, dit omdat het een conflict is tussen jou en je werkgever. Ik raad je aan te bellen met het Juridisch Loket, telefoonnummer 0900 8020 om te vragen hoe je dit op kan lossen en wat je rechten en plichten zijn. Als je lid bent van een vakbond of je hebt een rechtsbijstandsverzekering, dan kun je deze ook inschakelen voor advies.

Met vriendelijke groet,

Yvonne
    UWV Webcare Team

Deel Deze Pagina