Veilig zwemmen met dit na-zomerweer

Discussie in 'Rondom water' gestart door VeiligheidNL, 13 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. VeiligheidNL

    VeiligheidNL Veiligheidsexpert

    5 mrt 2014
    542
    4
    18
    Signaleren, onderzoek naar veiligheid en het stimu
    Amsterdam
    #1 VeiligheidNL, 13 sep 2016
    Laatst bewerkt: 19 sep 2016
    Het is heerlijk na-zomer weer! En water is het allerleukste voor de mini's. Maar de gevaren loeren ook.

    Daarom deze tips hieronder én dit filmpje over wat je kunt doen om het zo veilig mogelijk voor je kind(eren) te maken.

    • Zorg dat je je kind altijd kan zien
    • Blijf bij kleine kinderen (jonger dan 3 jaar) zo dichtbij dat je ze kunt aanraken
    • Laat je niet afleiden (door bijvoorbeeld je telefoon)
    • Zorg dat je kind zwembandjes om heeft (als het nog niet kan zwemmen) en op de boot een reddingsvest
    • Doe je kind op zwemles en ga voor minimaal diploma A en B

    Bovenstaande geldt natuurlijk op het strand, bij een meer en in het zwembad, maar ook voor het opblaasbadje in de tuin. Kinderen kunnen al verdrinken in een laagje water van 10 centimeter.

    Toevoeging over zwemvleugels 19 september
    Nog een aandachtspunt als belangrijke toevoeging: in water met stroming, zoals de zee, adviseren we erg voorzichtig te zijn met zwemvleugels. Kinderen kunnen dan gemakkelijk meegevoerd worden met de stroming.

    Groet, Angela
    VeiligheidNL
     
  2. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Hoi Angela,ik ben hier wel een vraag over. Op de boot hebben wij natuurlijk een reddingsvest voor onze dochter, in de juiste maat. Echter, ze is vrij klein waardoor ze geen kant op kan als ze dat vest aan heeft.
    Dit is voor haar erg vervelend en dus voor ons ook. Heb je misschien tips?
     
  3. VeiligheidNL

    VeiligheidNL Veiligheidsexpert

    5 mrt 2014
    542
    4
    18
    Signaleren, onderzoek naar veiligheid en het stimu
    Amsterdam
    Hoi pietje1987

    Wat vervelend dat jullie dochter zo weinig bewegingsvrijheid heeft in haar reddingsvest. Ik kan me voorstellen dat dat niet ideaal is! Ik heb even navraag gedaan bij een aantal collega’s, maar er is helaas niemand die hier ervaring mee heeft, we hebben het nooit eerder gehoord eigenlijk, dus helaas ook geen tips...... Sorry, we hadden je graag geholpen, want zonder reddingsvest op een boot is natuurlijk geen optie. Misschien een idee om het na te vragen bij gezinnen die ook veel op het water zijn met kleine kinderen?

    Ik zal je vraag in ieder geval in mijn achterhoofd houden en mochten we bruikbare tips krijgen dan komen we erop terug!

    Groetjes, Marlotte
    VeiligheidNL
     

Deel Deze Pagina