Welk merk luier absorbeert het meeste vocht?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door belinda203, 15 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. belinda203

belinda203 Bekend lid

23 mrt 2008
    784
    0
    0
    verzorgende I.G.
    Odijk
    Welk merk luiers absorbeert in jullie ogen het meeste urine?
    Wij hebben een zoon van bijna 15 maanden.Hij drinkt vrij veel en ik merk dat vooral 's avonds zijn luier heel snel volgezogen is met vocht en is zijn romper en broek soms erg nat van het doorlekken.
    We gebruiken nu Pampers maat 4+. Hij weegt ruim 10 kilo dus in principe moet de maat goed zijn. Uiteraard wordt hij wel genoeg weer verdroogd!!
    Wat zijn jullie ervaringen hiermee??

2. Fje1

Fje1 Actief lid

10 aug 2010
    275
    0
    0
    Leidster in de Kinderopvang, showbiz en les geven
    Oss
    ik heb eigenlijk ook altijd pampers.. heb wel is andere merken geprobeerd maar merkte dat ie dan sneller door lekte..
    ik gebruik voor snacht activ fit van pampers heb het idee dat die toch meer vocht opnemen...

3. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    hier de huggies en dat gaat super al zit ik vaak 1 maat groter dan aangegeven. en heb amper last van lekken

4. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Wij hebben datzelfde probleem gehad bij ons zoontje ook rond die leeftijd volgens mij, snachts lekte hij vaak door.

4+ lekte door omdat die net te klein bleek te zijn, nam dus niet genoeg vocht op, maar 5 was toen weer net te groot voor hem volgens mij want ook die lekte door. Een oplossing heb ik daar niet echt voor gehad.

We gebruiken nog steeds pampers, maar vaak ook de luiers van lidl, hier ben ik ook erg tevreden mee zo tevreden dat ik ze daar nu meestal haal (koop alleen pampers als ze in de aanbieding zijn, 3 voor de prijs van 2)

Over andere luiers durf ik niks te zeggen. Toen hij baby was heb ik er heel veel geprobeerd, maar pampers waren toen gewoon het beste voor mijn zoon, die van de lidl had ik toen nog niet geprobeerd)

5. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Ik zou dan toch eens de 5+ proberen, die zou hij dan ook passen toch.

6. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    bij ons zijn dat de paarse pampers. wat grappig is want de groenen hebben een extra absorptie. maar daar issie s'ochtends nat mee en met de paarse niet :D voor overdag voldoend e luiers van ah en c1000 prima hier.

7. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Hier ivm doorlekken met 4+ (wat qua gewicht echt nog makkelijk zou moeten kunnen...) naar maat 5 (baby dry) gegaan. Gaat veel beter.

8. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Ik zweer bij c1000. Maar toen de oudste eigenlijk tussen 2maten inzat en snachts dus ook niet droog meer bleef. Een gevalletje van te groot en te klein zou je dus kunnen zeggen. Toen kreeg ik hier de tip om een incontinentie luiertje(zo`n inleg kruisje) in de luier te doen. En dat hield hem toen dus wel droog.

9. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    pampers merk daar plaste mijn zoon ook erg doorheen ik gebruik nu c1000 luiers 4+ en nergens geen last meer van

ik had ook van huggies geprobeerd at een stugge rot dingen

10. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    dat vond ik ook. hij liep net een marsmannetje met die krengen. ik heb het pak niet eens opgemaakt. weg met die rotzooi. verkeerde pasvorm ook nog en vreselijk stug inderdaad.

11. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Active Fit van Pampers vind ik echt het meeste vocht absorberen. Wij gebruiken die samen met de Baby Dry. Op het KDV gebruiken ze Aldi, maar die vind ik heel stug en ook snel nattig aanvoelen.

12. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Ons zoontje drinkt en plast dus ook veel. Pampers baby dry en active fit zijn degene die hier niet doorlekken en beste passen.

13. spinnekop

spinnekop Niet meer actief

hoi

ik gebruik overdag de luiers van de aldi junior
    en s' nachts pampers dry maat 5

spinnekop

14. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Onze meid lekte toen ze kleiner was's nachts altijd door met pampers. Met de luiers van het Kruitvat was dit geen probleem. Sindsdien dus altijd die luiers en die bevallen prima (en regelmatig in de aanbieding 3 voor 2)..

15. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ja zijn rot dingen stomme stuge dingen snap niet dat mensen die dingen om doen bij hun kids
    dat loopt niet lekker :S

16. Zijvandehoek

Zijvandehoek VIP lid

8 jun 2009
    6.894
    0
    0
    Ook onze zoon drinkt veel en plast dus veel, al is dat nu aan het veranderen.
    Ben ook erg bezig geweest met goede luiers.
    En ook ik gebruik het liefst de Kruidvat luiers. Ik gebruik dan maat 6 zodat daar goed veel in kan. Én het is niet zo belachelijk duur als dat de Pampers zijn.

17. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Ik vind kruidvat luiers echt heel erg goed!! Mijn dochter heeft nu maat 5 (ze is 10,5 kilo ofzo) en die is wel wat groot maar als je hem gewoon goed dicht doet komt er niks doorheen. En er kan een hele hoop plas in, mijn dochter drinkt ook heel veel.
    Groetjes

18. belinda203

belinda203 Bekend lid

23 mrt 2008
    784
    0
    0
    verzorgende I.G.
    Odijk
    Bedankt voor jullie reactie's!
    Ik ga nu eerst maar eens Pampers maat 5 proberen denk ik.Over de Pampers zelf ben ik zeer tevreden. Als die niet afdoende werken ga ik de paarse variant maar eens proberen.
    Er zal er toch wel een zijn die beter absorbeert??!!

19. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Ik zweer bij Pampers. Vrijwel nooit doorlek problemen mee gehad. Dan moet hij al 14 uur slapen, wil hij doorlekken.
    Wat grappig trouwens dat mensen C1000 zo super vinden. Die hebben wij dus laatst geprobeerd en niet alleen lekte hij elke nacht door, hij kreeg er ook luieruitslag van (voor het eerst sinds zijn geboorte!). Dus wij blijven gewoon bij Pampers.

Deel Deze Pagina