als anderen zorgen over je gaan maken...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door pixie, 24 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    even van mij afpraten..
    ik ben er al overuit.. dat ik niet meer gaan uitstellen voor een kindje krijgen. Maar een vriendin uit tot nu toe alleen haar zorgen over dat ik beter op mijn vast contract kan wachten in mei. Maar dat is dan niet een zeker. zij vind het naif van mij. Zij kan moeilijk voor mij blij zijn dat ik dit wil. wij zitten anders in elkaar. zij wil alles op een rijtje hebben, maar dat is iets dat ik niet in mijn leven hebt.. nooit gehad en accepteer dat het ook nooit zo zal zijn. Maar ik voel mij nu al beoordeeld :cry:
    Ik heb haar gezegt dat ik zou het liefst willen dat zij voor mij blij is en de zorgen aan ons overlaat, en zij zegt het te gaan proberen.

maar ja, ik ben niet eens zwanger en ik krijg al negatief reactie! :cry:

2. tanja8

tanja8 Niet meer actief

meid, als jij denkt dat het goed is om zanger te worden moeten jullie dat gewoon doen. Jij weet het beste hoe je leven in mekaar zit en hoe je jullie toekomst voor je ziet. Volg je hart..

3. Bmd

Bmd Fanatiek lid

24 jun 2008
    1.125
    0
    0
    herkenbaar :(
    mensen hebben er vaak een handje van alles beter te weten dan jijzelf en voor je te beslissen...

soms kan het jaloezie zijn, je zou je vriendin ook eens kunnen vragen waarom zij het "afkeurt" want het contract op je werk lijkt mij niet het enigste probleem voor je vriendin?
    misschien is ze wel bang dat als jij een kindje hebt het contact minder word doordat jij een zorg extra hebt... of is haar kinderwens ook erg groot , durft ze bepaalde dingen niet te zeggen,en leidt dat tot een soort van jaloezie...

Ik denk dat als het een echte goede vriendin van je is, ze juist blij voor je moet zijn
    ook al vind zij het naief.. zou zij het anders doen en blabla..
    ze mag ten alle tijden haar mening geven, en dat heeft zij ook gedaan, maar vind in een goede vriendschap dat je elkaar steunt door dik en dun...maar ik denk dat de oorzaak toch elders ligt dat zij zo reageert.. maar goed meid, volg je hart en als jij een kindje wilt.. go for it! :)

4. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    Leusden
    jaloezie zou het niet zijn. zij is al zwanger.
    zou het dan kunnen zijn dat zij denkt dat ik wil zwanger worden omdat zij zwanger is? niks is minder waar. Ik wil al lang een kindje zoals jullie mijn verhaal kunnen terug lezen, alleen vriendlief was nog niet klaar voor, en dan ik uitstellen omdat situatie niet ideeel was.

5. sizzel

sizzel VIP lid

26 mrt 2007
    9.547
    0
    0
    meid ga ervoor!
    Laat je niet door anderen leiden en volg gewoon je hart en je gevoel! als dat allemaal klopt dan zijn jullie er klaar voor, wat anderen ook zeggen!

Ik vind het wel erg vreemd van je vriendin. Kan me voorstellen dat ze zorgen heeft over het feit dat je je baan misschien kwijtraakt of zo.. en dan in geldnood komt.. Maar je steunt je vrienden toch door dik en dun zou ik zeggen..

ik wens je in ieder geval heel veel succes!
    Go for it

6. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    Leusden
    ik ga er ook nog voor. ik heb haar gehoord en natuurlijk zijn die gedachten ook al geweest, maar ik maak mijn keuze gebaseerd op mijn leven over hoe ik en mijn vriend in elkaar zit, niet over een ander. vond alleen jammer dat zij niet 1 keer ermee kwam maar nog een keer alsof ik erbij moet zeggen.. 'ja je hebt gelijk.. ok ik doe het niet'
    ik denk wel dat er nu een scheurtje in ons relatie zit waarbij ik nu met haar sommige dingen niet ga/wil delen.. en dat is jammer.

7. Bmd

Bmd Fanatiek lid

24 jun 2008
    1.125
    0
    0
    nou als ze zelf al zwanger is vind ik het helemaal vreemd dat ze het van jou dan afkeurt...
    maar goed je weet toch de onderliggende en echte gedachten waarschijnlijk niet...
    het is wel heel zonde van een leuke vriendschap nu je al zegt dat er een scheurtje inzit, wat ik heel goed snap...

moeilijk deze dingen altijd.. maar hoop dat je snel zwanger bent en er lekker van kunt genieten!

8. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Wat zonde dat jullie vriendschap en gedachte op dat gebied toch anders liggen.
    Vind het wel erg jammer dat je vriendin niet blij voor je kan zijn.

Ik ben inmiddels tante gedoopt van 2 jongens terwijl ik gewoon een vriendin ben van de stellen.
    Ben reuze blij voor ze dat ze kinderen hebben ondanks dat alle twee de stellen tussen banen in aan het schommelen zijn.

Als jij er klaar voor bent en je vriend het ook ziet zitten dan moet je je door niemand tegen laten houden.
    Jouw leven, jouw keuze en jouw kindje.

Deel Deze Pagina