Ik heb zoon gisteren lactulose gegeven want twee keer per week poepen, dan één dag happy en daarna weer krijsen elke dag/nacht omdat hij niet kan poepen, vind het zo zielig! Vannacht een redelijke nacht gehad en vanmorgen een volle luier. Halleluja! Las iemand over PCM geven bij tandjes, hij krijgt er wel twee tegelijk nu, maar ben geen voorstander van continu PCM geven, alleen als het echt nodig is komen er medicijnen in. Ga nog wel even op zoek naar dentinox denk ik, dat hielp bij de oudste heel goed.
Heb net bijna een heel doosje sultana good morning repen opgegeten. 5 stuks havermoutrepen appel kaneel à 114kcal per stuk. Nouja ontbijt en lunch samen dan maar? De laatste in het doosje lonkt ook naar me. Snap niet dat ik geen maat kan houden, doos open = doos leeg. Zucht. Tips anyone?
Goed tip van die foto @Jet2018 Een before en after-foto. Doen ze bij die tv-programma's ook altijd. Verheug me nu al op de modeshow voor mezelf over enkele maanden in m'n maatje minder (of maatjes!) Wat sneu van de poepelarij (sorry voor het woord) bij jouw zoontje en dan ook nog last van de tandjes. Bij ons hielp het homeopathische middel VSM druppels altijd bij doorkomende tandjes. Had daarbij niet echt het idee dat ik ze rommel gaf dus misschien is dat nog een idee. M.b.t. de sultana-repen ben ik een slechte raadgever, bij mezelf denk ik altijd 'ik eet die ene ook maar op, dan is 'ie maar weg ook' maar goed dat kan ik eigenlijk niet hardop zeggen. In het vervolg wellicht de tip: maak het doosje niet open en neem een boterham.
Gefeliciteerd @Kangerootje wat tof! Super nieuws. Je hebt nu een fantastische reden om zelfs in gewicht aan te gaan komen in de loop van de tijd. ipv af te vallen. Zal ik je uit het lijstje halen? Of wil je nog mee doen? @Mariahh Oooooooh die hapjes klinken allemaal zo lekker!!! Volgens mij kun jij erg goed koken. Ik snap helemaal dat je dan zelf ook wat lekkers gaat eten. En groot gelijk heb je. @Jet2018 Oepsssss Ik heb helaas geen tips. Ik kan zelf namelijk heel goed maar eentje nemen. Maar, bij chips vind ik dat wel veel moeilijker moet ik zeggen. Vooral bij Sweet Sour Chili chips van Gwoon (dacht ik) man ik kan dan niet stoppen. Die zijn zo verschrikkelijk lekker... Ik eet dan gewoon een halve zak chips leeg. Ik heb vanmorgen ontbeten met een banaan. En zometeen ga ik een wit bolletje met Paling eten. Mijn vader voor mij en mijn zoontje langs gebracht. Mijn kind is echt helemaal gek van vis. (echt een kind van zijn moeder) Mijn zoontje krijgt een zetpil als hij veel last heeft van zijn tandjes. Maar alleen als hij echt aaaaaaaaauuuuuu roept zeg maar. Niet als hij wat oncomfortabel is.
Thee is ook echt lekker. Ik houd wel echt van fruitsmaken. Vooral Bosvruchten of bosbessen thee vind ik heerlijk. @JasmijnM ik gok dat ze het dan wel zien. Dan zijn we weer een aantal weken en weegmomenten verder, dus dan is er vast wel nog iets af. (misschien extra motivatie?) @Stringetje Ik snap je! Ik voelde me gisteren schuldig omdat ik patat met veel saus had gegeten. 'n later nog een klein zakje chips. TERWIJL HET QUQ CALORIEËN NOG MAKKELIJK PASTE. Komt denk omdat je zo bewust bent van de calorieën enzo.
Prettykitty gewicht : 77 kg streefgewicht 67 kg. (- 1.8 kg) Medje1983 gewicht : 79 kg streefgewicht 69 kg. (-0.5 kg) Mariahh gewicht : 68 kg streefgewicht 59-60 kg. (-4) Fuddey gewicht : 72 kg streefgewicht 62 kg. (-?) Louise1110 gewicht : 85 kg streefgewicht 75 kg. (-?) JasmijnM gewicht : 85 kg streefgewicht 75 kg. (-1.9 kg) Jet2018 gewicht : 63 kg streefgewicht 55 kg. (0.0) Stringetje : 66 kg streefgewicht 56 kg. (- 1 kg) Meisje93 gewicht : 78 kg streefgewicht 68 kg. (- 0.5 kg) Soullady gewicht : 85 kg streefgewicht 75. (-?)
Wauw gefeliciteerd @Kangerootje ! Ow Ik vloog gisteravond nog uit de bocht met eten.. snap ook niet waarom ik dat elke keer doe. Denk toch een stomme gewoonte of stress weten ofzo. Heb er ook meer last van als ik moe ben. Nou ja nieuwe ronde nieuwe kansen. Ontbijt: een bord Brinta Lunch: 2 broodjes kaas en kipfilet Tussendoor: een eiwitreep en wat fruit Avondeten: rijst met kip kerrie Tussendoor: iets gezonds is het doel
Dit dagschema ziet er goed uit hoor @medj1983 Ik ken het baalgevoel van weer snaaien en je daarna er helemaal niet prettig bij voelen. Ik heb zelfs weleens dat ik gedachteloos ongezonde dingen in mijn mond stop en het niet eens erg lekker vind. Dat is ook zo zonde. En wáárom?! Dus schrale troost, je bent niet de enige. En je pakt vandaag de draad weer goed op! Hop hop! @Prettykitty Vis is zo lekker! En gezond, dat is een mooie bijkomstigheid hè. Ik vind het wel vaak aan de dure kant maar ach, af en toe.. Hoe oud is jouw zoontje? Leuk dat 'ie zo veel op z'n moeder lijkt.
Weer lekker gekletst vandaag! Ga proberen overal op te reageren. @Kangerootje begrijpelijk dat je het erg spannend vind. Wel echt geweldig dat het zonder de mmm gelukt is! @Stringetje het zou je kunnen helpen om je op te meten. Al heb ik daar zelf niet echt behoefte aan. @Mariahh oeh dat klinkt lekker! Ben altijd dol op zelfgemaakte baksel. Helaas of juist gelukkig doet mijn oven het niet meer zo best. @JasmijnM nou met zo'n tempo moeten ze het eind augustus echt wel gaan zien hoor. @Jet2018 heel bijzonder, vandaag nog geen krampje gehad en amper bloedverlies. Dokter had wel gewaarschuwd dat de eerste 2 menstruaties na het zetten van de spiraal heftig kon zijn. Maar dit is de 3e. Maar blijkbaar en hopelijk wordt de menstruaties weer als vanouds. Nu mijn stemming nog...
@Jet2018 fijn dat de lactulose zijn werk heeft gedaan. Zo sneu als ze buikpijn hebben. Oei, die waren blijkbaar te lekker. Niet echt tips voor je. Moet denk toch echt een zelfdiscipline worden van je.
Mijn dagschema: O: 2 boterhammen met farmersalade en kaas T: 1 toffee L: pasta carbonara (restje van gisteren) T: 1 snack a jack wafel A: gebakken aardappels, snijbonen & schnitzel T: 2 koffie en ws. een bastogne koekje
@Prettykitty Als het zo door gaat denk ik dat ook wel haha. Inderdaad, extra motivatie Wat lief van je vader! Leuk dat je zoontje er ook zo gek op is. Ik ben helaas allergisch voor vis dus wij eten dit eigenlijk bijna niet.. Mijn man en dochter halen wel eens een bakje kibbeling of een sliptong oid maar dan moeten we er echt rekening mee houden dat ik niet uit een zelfde beker drink of ze een kus geef oid.. @medj1983 Soms kan zo'n dagje gebeuren, als je jezelf weer weet te herpakken is er niks aan de hand! @thee, ik ben dan helemaal niet zo gek op fruitthee. Nouja opzich wel maar met suiker.. Kruiden theeën kan ik wel zonder suiker drinken dus ik drink nu lekker zouthout of sterrenmunt thee. Ook verse munt thee vind ik heerlijk, maar de laatste keer dreven hier allemaal zwarte stipjes in bij de hema... Toen ik terug ging zei de dame achter de balie dat dit bladluis is en dat je dat wel vaker hebt bij verse munt thee... Heel gewoon zei ze.. Kreeg geen eens een nieuwe aangeboden Niet dat ik die daarna nog wou Hier zijn we vandaag toch weer opnieuw begonnen met slaaptraining van de jongste maar pff.. vind het wel lastig hoor. Vanmiddag heeft ze 3,5 uur gehuild voor dat ze sliep, uiteraard zijn we elke keer wel bij haar geweest en wezen troosten. Uiteindelijk heeft ze maar 30 min geslapen omdat we weg moesten. Daar heeft ze wel 3 happen bloemkool/aardappel op gegeten.. Nu is ze alweer bijna 1,5 uur aan het huilen.. Maakt me dan toch wel onzeker hoor, of dit wel de juiste aanpak is. Mijn man is van menig van wel Ook met het eten begin ik me nu wel zorgen te maken, dingen zoals toetjes enzo gaan er wel in dus ze KAN het wel.. Eten ging vandaag wel goed, op een dropveter na hier is mijn lijstje: O: Smoothie met bosvruchten en banaan T: 2 Maria biscuit met thee L: 2x donker volkoren boterham met pesto, tomaat en kipfilet T: 1 maria biscuit met thee en een dropveter A: Aardappels met bloemkool en kaassaus verse worst en een roomyoghurt toetje na (ohoh zaten wel 125 kcal in Heb er maar extra van genoten) T: Denk dat ik zo meteen wat augurk in kipfilet wikkel en die onder het netflixen op eet. En lekker een kop thee. Qua sporten niet veel gedaan vandaag, alleen de oudste dochter naar de sport gebracht en gehaald maar dat is maar 10 min fietsen dus doe ik eigenlijk altijd op de fiets. Wel workout gedaan van een half uur. Update: F slaapt YES! Wel zittend maar ga er nu mooi niet heen hehe
Bah dat is wel heel slecht zeg. Van de bladluis... Brrrr ja dan was mijn trek in de thee ook snel verdwenen hoor! Klinkt gezond en lekker wat je vandaag hebt gegeten. OMG wat lijkt me dat erg. Allergisch voor vis zijn. Dat zou ik me niet kunnen voorstellen. Wat balen voor je zeg. Wij eten echt heel vaak vis. Mijn vader haalt het ook heel vaak voor mijn zoontje, en hij bakt ook vaak vis. (hij is er ook nog eens heel goed in) Ja slaap trainen. Ik doe er niet aan, en echt mijn zoontje was echt verschrikkelijk met slapen. Als ik er alleen al aan denk begin ik al misselijk en verdrietig te worden... Z,''n zware tijd. Hij heeft vanaf zijn 5.5 maanden bij mij in bed geslapen. Anders werd hij in de co-sleeper zo 13x per nacht wakker en moest ik uren en uren en uren met hem rondjes lopen op mijn arm midden in de nacht. Overdag sloep hij alleen een uurtje ik de draagzak en moest ik hem echt dwingen. NOG nooit in de box geslapen. echt... Bizar allemaal. Maar inmiddels zijn we nu zo ver dat hij in de co-sleeper slaapt. En dat het vaak gebeurd dat ik een uurtje in de woonkamer kan zitten, soms wel eens totdat ik naar bed ga!!!! Hij beland ook regelmatig nog bij mij in bed. Maar langzaamaan komt het allemaal goed. Accepteer het vooral. Dat scheelt al de helft! Wilt ze wel bij jou op je borst slapen bijvoorbeeld? Ik hield mijn zoontje gewoon op, bij me op schoot of spelen in de woonkamer etc totdat ik naar bed ging. Dan een flesje en sliep hij bij mij in bed.
Nee daar kom ik nu achter. Laat ik het in de winkel liggen, moet ik nog wat opvulling hebben bij mijn Kruidvat bestelling om aan de gratis verzending grens te komen.
Goedemorgen! Hebben we er weer zin in vandaag? Ik ga zo starten met bananenpannenkoekjes! Gisteren wel een ‘redelijk oke dagje gehad’, helaas wel chips op tijdens het Netflixxen. Niet heeeeel veel maar toch, had ook voor komkommer kunnen gaan. Toch een minpuntje. @Meisje93 Wat ik heel erg hoop voor jou met je nieuwe spiraal: dat je binnenkort helemaal niet meer ongesteld wordt. Zo ging dat bij mij. Volgens mij 2/ 3 keer behoorlijk heftig gemenstrueerd en daarna.. helemaal niks meer, oh zo heerlijk! (nu is het na 2 jr weer terug bij mij, dus in mijn geval vind ik het wel onvoorspelbaar..) @JasmijnM Aah dat lijkt me zwaar hoor met dat slapen en huilen. Je voelt zelf aan wat het beste is (misschien is de slaaptraining het toch niet..?). Ik wil je iig een hart onder de riem steken. Dit komt goed en gaat voorbij. Succes voor nu! @Jet2018 hahah geweldig herkenbaar om aan de gratis verzending te komen. Ze maken het je ook maar lastig he geen lekkers te kopen.
@Meisje93 Wat naar dat je zo last ervan hebt! Ik heb geen ervaringen met een spiraaltje (moet nog steeds ongesteld worden ). Maar hopelijk heb je er snel minder last van. @Jet2018 Geen andere dingen nodig dan iets te eten? Doosje paracetamol of afwasmiddel etc. @Stringetje Ooh heerlijk, bananenpannenkoekjes. Ik denk dat ik deze met de lunch ga maken, denk dat de oudste dat wel een leuke verrassing vindt Hoe maak jij ze? Alleen ei en banaan evt. kaneel oid? Ohjee, zo lekker he af en toe haha. Ik had gisteren een plankje gemaakt met augurk/kipfilet komkommer met wat hummus en een 2 plakjes leverworst. Mijn man had een zak chips, maar moet zeggen dat ik het niet nodig vond om bij hem te gaan snaaien Ze huilt nu wel heel anders, is meer jammeren maar ze gaat nu steeds staan waardoor ze zichzelf wakker houdt. Als ze echt zou gillen/hard huilen zou ik het ook niet kunnen.. We kijken het nog maar eventjes aan. Het zou wel heel fijn zijn als ze ook in een kinderwagen oid zou kunnen slapen want we kunnen nu eigenlijk nooit ergens als gezin heen wat ik heel jammer voor de oudste vind. Succes vandaag dames!