Vanaf 1 juli 10 kg afvallen.

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Prettykitty, 29 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jet2018

Jet2018 Niet meer actief

Het plan was trouwens een pruimentaart omdat vriend ineens met een vergiet vol pruimen uit de tuin kwam, maar die mogen nog even wachten tot ik weer inspiratie heb.

De perentaart is met kaneel en kardemom en lichtbruine basterdsuiker, heb er geschaafde amandelen overheen gestrooid.

Stringetje en duitshollandsmeisje vinden dit leuk.
  2. duitshollandsmeisje

18 sep 2018
    5.597
    7.396
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Ik heb afgelopen nacht 2,5u gelopen. Niet omdat ik het wilde, maar omdat er geen taxi's en bussen meer reden naar ons dorp. Vreselijk!:roflmao::roflmao::roflmao: Ik heb denk ik heel de weg gezeurd hahahaha. Fantastische feestdag gehad, dat wel! Bont en blauw omdat ik tussendoor nog uit onze boot ben gekukeld xD oeps. En toen moesten we ook nog 8/9 kilometer naar huis lopen. Oh man, jullie hebben geen idee hoe blij ik was toen we thuis waren!!!!!! Calorieën dus mooi verbrand omg haha.
    Was vanmorgen ontzettend brak van de nacht, moest er vroeg uit helaas.. verder heel de dag aan het water gechillt en voordat ik daarheen ging thuis een kant en klare pastasalade gegeten, een kaasbroodje (slecht....) en een fruityoghurtje. Had niks meer in huis dus even bij de Aldi gehaald.

Vanavond pasta met kaassaus gegeten, ook niet echt gezond maar ja..

Morgenochtend naar de voedingsdeskundige, ben benieuwd!

Stringetje, Nora92 en Jet2018 vinden dit leuk.
  3. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Jet2018 klinkt heerlijk die baksels!

@duitshollandsmeisje Oei dat is flink balen. het zat je duis duidelijk niet mee.

Ja ben ook benieuwd wat die gaat zeggen.

Pfoe wat een warmte zeg. Zijn jullie de dag een beetje goed doorgekomen?

Stringetje vindt dit leuk.
  4. Jet2018

Jet2018 Niet meer actief

@duitshollandsmeisje klinkt als een geweldige dag!

@Meisje93 pffft ramen dicht gehouden, maar het was niet slim om de oven ook nog eens aan te zetten...

O: -
    T: 2 crackers met ananas roomkaas
    L: waterijsje, 2 stukken taart (ahum)
    T: cracker met ananas roomkaas
    A: 2 kleine wraps met bonen mengsel

Op zich wel okay, alleen die taart hè. (Is meer een cake dan taart, is dat beter? Haha)

Dat is dus altijd mijn probleem. Als ik niks te snaaien heb, dan bak ik wel wat.

5. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Jet2018 nee dat is niet heel handig. Maarja daar kom je altijd achteraf achter.

Op de taart na een hele nette dag!
    Ik heb werkelijk waar geen idee wat beter is. :p

Mijn schema van vandaag:
    O: 1 pistolet met grillworst 1 pistolet met eiersalade
    T: /
    L: 2 boterhammen met eiersalade
    T: handje notenmix en cola
    A: noodles met woksausje en wokgroenten
    mini magnum

Heb 370kcal over. Maar ik vind het weer mooi geweest voor vandaag.
    Zullen vast nog wel dagen komen deze week dat ik eroverheen ga.

Stringetje en Jet2018 vinden dit leuk.
  6. Stringetje

Stringetje Fanatiek lid

7 feb 2015
    1.213
    478
    83
    Gelderland
    Wow @Jet2018 wat een creatieve baksels:thumup:, smaakt alles lekker? Haha en inderdaad lekker het huis verder opwarmen met de oven. Maar ach, op een gegeven moment houd je bijna nergens de warmte meer buiten. :eek:

@Prettykitty Dat is dan een aangename verrassing he dat er meer af was dan de -0,2!
    Hopelijk gaat het gauw de goede kant op met zoonlief.

@Soullady Thx dat je ons even bijpraat. Jeetje wat een drukte inderdaad! Wel leuk dat je blijft lezen en tussen de bedrijven door mag je best op z'n tijd een ego-berichtje plaatsen van mij hoor. ;) Verder... ik schrik van het trap-verhaal van jouw zoontje. Gelukkig met een sisser afgelopen! Succes komende periode meid en we horen nog wel eens van je (of niet, ook alle begrip voor).

@duitshollandsmeisje Zo dat was een behoorlijke loop dan vannacht al die kilometers! Wel heel leuk dat je het zo gezellig hebt gehad. Ben ook benieuwd voor je naar het gesprek met de voedingsdeskundige morgen.

Soullady vindt dit leuk.
  7. Stringetje

Stringetje Fanatiek lid

7 feb 2015
    1.213
    478
    83
    Gelderland
    @Meisje93 Mooi schema vandaag. Knap dat je het bij de ene magnum hebt gehouden!

Ik had zelf een wat mindere dag maar wil ook niet te hard zijn voor mezelf. Eigenlijk gaat het afgelopen week zo lekker en kreeg steeds minder zin om te snacken. Tot vanavond.
    Na de mars-icecream nog wat chipjes en nootjes, wat snoepjes. Ik was gewoon echt op zoek naar lekkere dingen. :|

Uiteindelijk nog 3 crackers gegeten en dat voelde al wat beter om zo de honger te stillen maar ja, die andere ongezonde dingen kon ik al niet meer terugdraaien. o_O Hopelijk geeft 1 cheat-dag niet te veel 'schade'. Ik ga morgen weer m'n best doen.

Slaap lekker allen!

Jet2018 vindt dit leuk.
  8. Stringetje

Stringetje Fanatiek lid

7 feb 2015
    1.213
    478
    83
    Gelderland
    Goedemorgen allemaal! Hoe is het met jullie?

Vandaag m’n vrije dag. Kindjes spelen lekker in de tuin (nu nog best aangenaam qua temperatuur), en ik ben alvast courgettesoep aan het maken voor vanavond.

O: 2 crackers met smeerkaas en theetjes
    T: cappuccino met volle melk (hakt er redelijk in met calorieën maar ik eet vanavond dus alleen soep;))
    Wil ook nog wel een ijsje vandaag denk ik zo:rolleyes:
    Voor de rest weinig plannen, beetje bootje baden in ons zwembadje, lekker rustig.
    Hardlopen staat deze dagen op een laag pitje.

Nora92 vindt dit leuk.
  9. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Stringetje ja denk dat er toch een knop om is.
    Man en dochter namen 's middags ook een ijsje en die heb ik heel netjes afgeslagen.

Scheelt, soep bevat niet zoveel calorieën. :) enne waterijsjes bevatten ook niet zoveel calorieën

Ook niet gezond denk om met dit weer te gaan hardlopen.

Hier het schema tot nu voor vandaag:
    O: 1 pistolet met kaas, sla en tomaat. 1 pistolet met eiersalade
    T: /
    L: 2 boterhammen met grillworst (dubbel)

Vanavond burrito's of we gaan ergens eten. (pannenkoekenhuis oid)

10. Stringetje

Stringetje Fanatiek lid

7 feb 2015
    1.213
    478
    83
    Gelderland
    Wat goed! Je mist zulke ongezonde tussendoortjes dus steeds minder?:thumup: Bij mij lukt het ook steeds beter. Net aten ze hier van die vettige kaasbroodjes (zoals een sauzijzenbroodje maar dan geen vlees maar kaas). Ik hoefde echt niet, kostte geen moeite. Heb braaf boterham met kipfilet op en nu zo nog eentje denk ik. :)

Lekker burritos, of pannenkoekenhuis, het is ook eigenlijk geen weer om lang in de keuken te staan.:|

Ben je ook vrij vandaag? Of wacht je bent op vakantie toch?

11. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Wat super van je. Vooral als je al dat vet ziet liggen. :p

Nee eigenlijk niet heh. Maar als het nog te heet is, is het ook niet lekker om ergens op een terras te gaan zitten.
    Ach we hebben nog even.

Ja zijn heerlijk op vakantie, al is het net te warm voor alle activiteiten.
    Net lag F. te klooien in bed. Dus ik fanatiek alle zwemspullen verzamelen.
    Man en E. liggen daar al nl.
    Wil ik haar uit haar bedje pakken, vallen net haar luikjes dicht. :rolleyes:
    Dus dat wordt ws. niet afkoelen.

12. Nora92

Nora92 Fanatiek lid

17 dec 2018
    3.890
    4.900
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Lekker bezig! Jullie menus voor de dag zien er super uit.
    Ik heb mij gisteren laten gaan op een verjaardag bbq. Baal er wel van maar het is alweer niet anders. Vandaag dus weer gewoon de draad oppakken!
    O: bolletje zonder beleg, glas appelsap, 1,5 kiwi
    L: glas sinaasappelsap, twee crackers met rauwe ham.
    A: weet ik nog niet! Moet nog even boodschappen doen. :) zit nu voor vandaag op 600 calorieën.
    We hadden gisteren dus een verjaardag met BBQ. Heb drie sneetjes stokbrood gehad met kruidenboter, één lepel huzaren salade en twee stukken vlees. Maar daarnaast ook snee taart én stukjes worst. Pfff. Gelukkig was dit de laatste verjaardag tot eind september haha! De knop moet nog wat beter om.
    Verder lukt het hartstikke goed om dingen af te wijzen, te sporten, veel te drinken etc. Nu nog die cheat dagen. Zucht. :)

13. JasmijnM

JasmijnM Actief lid

11 dec 2017
    382
    254
    63
    Vrouw
    @Meisje93 Wat goed dat je het ijsje over hebt geslagen! Een waterijsje is prima te doen inderdaad! Ik denk dat ik er vandaag ook nog wel eentje neem:D

Het is inderdaad een beetje te warm hehe. Wij hebben vanochtend nog een wandeling gemaakt maar nu lekker binnen. Zul je altijd zien dat ze dan gaan slapen haha! Hopelijk kun je straks nog eventjes afkoelen!

@Stringetje Ook van jou goed dat je de vette broodje hebt kunnen laten staan!

Ik heb vandaag een wrap met groentespread van mr. kitchen's. Kwam die spread tegen via een blog en vind hem echt heel lekker. Dus is wel een aanrader.

O: Smoothie
    T: Plakje ontbijtkoek
    L: Wrap met mr. kitchen's chili/paprika met kipfilet en een met hummus kikkererwten/citroen met komkommer.
    T: Rijstwafel met 10% pindakaas
    A: Groentesoep met stokbrood en ik denk dat ik daar dan een van de spreads op ga doen.
    T: Appel met kaneel en magere kwark

Wellicht dat ik nog een waterijsje neem

Stringetje en Nora92 vinden dit leuk.
  14. Stringetje

Stringetje Fanatiek lid

7 feb 2015
    1.213
    478
    83
    Gelderland
    Haha inderdaad hoe krijgen die kleintjes het altijd voor elkaar. Niet willen slapen. Denk je, OK, plan B., gaan ze toch slapen. :o: Maar wel heel relaxed dat je nu vakantie hebt @Meisje93
    Leuk park?
    Hopelijk kan je nog afkoelen inderdaad (straks).

Ook heel goed bezig @Nora92 en @JasmijnM
    Die kitchen's spread klinkt goed. Gewoon in de supermarkt te krijgen?
    Ik merk dat deze periode voor mezelf wel extra uitdagend is met regelmatig een BBQ, al kan je dan ook slim kiezen zoals jij doet Nora92! :thumup:
    Verder zomers, al die ijsjes.., lekkere drankjes, feestjes. Maar ja zo is het altijd wat. Rond Sinterklaas is er weer een hoop lekkers, rond kerst, rond Pasen. :D Maar wij zijn sterk dames! ;)
    Waterijsjes kunnen inderdaad goed JasmijnM. Ik heb toen straks zelf ijsjes gemaakt van fruit en yoghurt en die liggen nu in de vriezer 'gaar' :p te worden. Lekker smikkelen straks. :):)

Nora92 vindt dit leuk.
  15. duitshollandsmeisje

18 sep 2018
    5.597
    7.396
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Nou ik ben weer thuis. Niet veel dat ik nog niet wist... ik moet er dus echt zelf aan gaan werken en heel snel ;) die vrouw zei dat het met de metformine nog beter kan gaan worden met wat kilo's verliezen. Ik moet in elk geval van de suikers af, dat is het belangrijkste, goede ballaststoffen tot mij nemen en omega 3, maar aangezien ik niks eet dat uit het water komt heb ik maar van die omega-3 capsules gekocht, ik hoop dat die niet vies vissig opboeren, maar goed, ze waren niet zo heel duur. Als ze smerig zijn probeer ik de andere maar die waren wel 12 euro (zonder vis smaak) en dat vond ik wel ERG duur.
    Moet de koolhydraten gaan beperken en mijn calorien gaan bijhouden en dan onder de 1600 per dag blijven maar niet onder de 1000. 2100 zou zijn als ik niet zou willen afvallen. Verder moet ik mijn eetgedrag beteren. Ik eet nu alleen 's ochtends en 's middags maar 's avonds niet meer en dan krijg ik meestal een vreetbui (chips, chocola, snoep) dus moet voor de avond andere snacks gaan zoeken. Die gezond maar wel koolhydraatarm zijn. Zoals groente bijv. met een dip.. dus heb dat ook gekocht..

Verder heb ik net mijn laatste energiedrink op... ik hoop dat ik dat trek want ben daar heel erg aan verslaafd. Heb al ibuprofen gekocht voor de hoofdpijnen xD ontwenningsverschijnselen hahahaha! Is echt erg...
    Melk moet ik ook een beetje gaan minderen want drink teveel melk. Dus in stapjes.. weet nog niet wat voor variant lekker is (en niet te duur).. sojamelk, havermelk, amandelmelk, rijstemelk?? Iemand ervaring of tips?

Ik moet ook niet meer zoveel fruit eten, ik eet teveel fruit en das ook niet gezond (veel suikers..) maar meer groentes (en dat vind ik moeilijk want vind groentes niet zo lekker als fruit haha)

Ik heb in elk geval een boekje mee gekregen om nog eens door te lezen en dan moet ik zelf een beetje een plan van aanpak maken, of naja een eetplan bijvoorbeeld..

16. Nora92

Nora92 Fanatiek lid

17 dec 2018
    3.890
    4.900
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    @duitshollandsmeisje
    Fijn dat je zoveel duidelijke instructies hebt gekregen en genoeg werk aan de winkel zo te horen! Niks is onmogelijk. :) je kunt het! Ik heb toen met pcos ook het roer om moeten gooien maar na een tijd begint het echt een tweede natuur te worden.

Ik vond net bij de AH snoep groente met dip. Heerlijk snackje. Ga vanavond verse soep maken en een witlof salade voor de komende dagen. Ook weer even banaan ei pannenkoekjes bakken. Als het fornuis dan toch aan moet hihi. Morgen verse Mexicaanse tortillas. Groente groente groente. Dat is met dit weer wel lekker fris. :)

Stringetje en duitshollandsmeisje vinden dit leuk.
  17. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Nora92 ja waardeloos dan heh die verjaardagen als je aan het afvallen bent.
    Maar verder ben je top bezig hoor! :thumup: En soms zo'n dagje is helemaal niet erg hoor.

Waar je zin in hebt met al dat koken vanavond. :)
    Maar wel weer lekker dat je dan weer voor een paar dagen klaar bent.

@JasmijnM uiteindelijk nog even naar het zwembad gekund. :)

Mooi schema. Zal ook eens kijken naar die groentespread.

@duitshollandsmeisje gaat de deskundige dan ook nog je eetschema controleren en evt. aanpassen. Of moet je het nu alleen proberen?
    Heel veel succes iig met het aanpassen van je eetgewoonte.

Nora92 vindt dit leuk.
  18. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Stringetje een erg leuk park met veel activiteiten. Maar daar is het nu te warm voor (helaas)
    Dus we vermaken ons maar een beetje met het zwembad en proberen in de ochtend nog wat actiefs te doen.
    Het huisje is ook retewarm
    Momenteel nog 34°C binnen. :|

19. Nora92

Nora92 Fanatiek lid

17 dec 2018
    3.890
    4.900
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    @Meisje93
    Ja gelukkig vind ik koken en bakken leuk haha! Alles is weer klaar. Lekker gezond ontbijt, lunch en diner. Mooi wat kruiden uit eigen tuin kunnen gebruiken voor de verse soep.

Bijgevoegde bestanden:

Jet2018, Stringetje en Meisje93 vinden dit leuk.
  20. duitshollandsmeisje

18 sep 2018
    5.597
    7.396
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Helaas alleen.. maar als ik er niet uit kom of als ik vragen heb mag ik bellen.

Deel Deze Pagina