Als middageten zag ik vandaag ongepaneerde stukjes vlees dus die heb ik snel allemaal gepakt met wat gebakken aardappeltjes en komkommer erbij. Op het werk ook nog halve liter water gedronken en thuis ook meteen weer. Thuis wel met 1 deel sap op 2 delen water want ik moest echt even iets proeven. Zolang ik dat meteen na een maaltijd doe is de piek niet zo heftig. (Ook met fruit, vandaar mijn frambozen vanmorgen als 'toetje' eigenlijk haha). Dus ik mag sommige dingen wel maar moet zorgen dat ik ze niet als tussendoortje neem maar juist bij de maaltijd. Voel me wel een beetje licht in mijn hoofd en heel erg moe maar ik denk zelf dat dat door die extreme hitte komt eigenlijk... ik kan gewoon helemaal niks, ben helemaal gaar en op het werk ook echt heel langzaam. Maar ja.. niks aan te doen.. Ga denk zo even een uurtje liggen en dan nog eventjes pauze en dan weer werken tot uurtje of 21:30. Toch wel fijn dat tussendoor even thuis zijn en relaxen. Zeker met die hitte..
Poeh ja op tijd even pauze inlassen. Ik ben vandaag vrij maar werken met deze temperaturen kan nogal heftig zijn. Zeker als je op dieet bent, moet je lijf aan wennen en dan moet je lichaam ook nog eens dealen met de temperaturen. Ben je nu helemaal gestopt met de energiedrankjes trouwens? Want dat kan natuurlijk ook wat veroorzaken als je daarmee gestopt bent ineens. Ik heb me tot nu toe trouw aan m'n menuutje gehouden wat ik vanmorgen heb gepost alleen zit ik nu aan een ander tussendoortje ipv het ijsje, ben lekker wat noten aan het snoepen. Vanavond friet voor de rest van het gezin en ik de groententaart van gisteren. Werkse! Jouw ontbijt zag er ergggg goed uit!
@Meisje93 Die groentetaart! Dat is deze https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R428478/groentetaart Het is op de appie-site niet megagoed beoordeeld maar ik maak 'm ook iets anders moet ik zeggen en ik ben fan! Bloemkool vervang ik door 1 rode paprika en ik doe er nog een blikje mais bij. De rest van de ingrediënten daar houd ik me aan. Tot wanneer ben je op vakantie? Wij gaan ergens begin dec. een weekje naar 't bungalowpark. Kerstvakantie is heel gezellig maar stikduur!
Klinkt ook goed!! Ja ben er even coldturkey mee gestopt omdat ik zelf ook weet hoe slecht het is.. daardoor een extreme drang al naar fanta, cola, sprite.. maar drink alleen water nog... en daarstraks dan beetje sap er doorheen voor de smaak.. Maar ja het is nu ook wel extreem heet hoor.. ik trek het werken zelfs bijna niet maar ja. Horeca nadeel. Heb al mn derde ibuprofen erin in de hoop dat mijn hoofdpijn niet doorzet.
Hé meiden! Sorry wel gelezen maar niet gepost. Het is zo snikheet niet normaal. Werk in de thuiszorg dus geen airco en keihard werken, tillen, trekken, sjouwen en douwen. Pfff. Nu eindelijk weekend. Wat een week! Netjes aan schemas gehouden op die BBQ na dus en vanmiddag mijzelf één ijskoffie gegund. Ik was gewoon niet lekker van de hitte. Voel me nu weer top. Morgen ochtend extra vroeg wielrennen. Maar voor nu kom ik niet meer van de bank. @Stringetje Oeh ziet er lekker uit dat recept. En netjes bezig hoor! @duitshollandsmeisje Je kunt het! Ik gebruik zelf de recept boeken van Myriam koning voor pcos proof eten! Perfecte recepten voor insuline resistentie.
@duitshollandsmeisje in de keuken zal het nog wel een tikkie heter zijn. Werkse vanavond. Thnx! @Stringetje internet doet het heel slecht hier. Zal het opzoeken als we weer thuis zijn. Maandag gaan we weer naar huis en dan heb ik nog 2 weken vrij. Groot gelijk hoor! Echt belachelijk die prijzen. En buiten de vakantieperiode is het gelijk een stuk rustiger. @Nora92 oei echt bikkelen geweest voor je! Geniet maar lekker van je weekend. En die ijskoffie heb je wel verdiend. Hier staat het dieet toch even op een iets lager pitje. Heb zo'n last van die warmte, en wil ook niet iedere keer nee zeggen. Schema van vandaag tot nu O: 2 pistolets met grillworst T: pepsi max L: 2 boterhammen op elkaar met pindakaas/banaan. En 1 boterham met kaas. T: cola A: koude pastasalade
Nou hier idem dito, ook beetje moeite om 'nee' te zeggen tegen de lekkere-trek-dingen/ en dus meestal de ongezondere keuzes. Ik heb vanavond nog wat frietjes mayo meegedaan en een stuk frikandel. (En dan ook nog groententaart) Nu ben ik nog een zalmwrapje aan het eten, totaal overbodig maar qua calorieën kon het nog net. Soms denk ik dat ik toch te veel calorieën mag.. @Nora92 Poeh heftig hoor zo hard werken met dit klimaat!! En dan morgen nog wielrennen, knap! @Meisje93 Oeh ja ik snap wel dat je op die warme dagen best naar je eigen huis snakt. Lekker dadelijk thuis nog even vakantie als jullie terug zijn. @duitshollandsmeisje hopen dat de hoofdpijn is gezakt. Petje af zo van de ene op de andere dag die zoetigheid zo veel mogelijk verbannen.
Heb gisteren op het werk een glas cola gedronken omdat ik me echt kotsmisselijk voelde en mijn hoofd klapte bijna uit elkaar Voelde me echt kut om die cola te drinken, zo stom.. ik wil zo graag maar het lukt me niet ik had er niet eens zin in maar ik voelde dat ik het nodig had. Ik ga over een paar dagen een weekje naar Nederland en zodra ik terug kom heb ik mijn metformin afspraak (ook voor suiker probleem, maar helpt schijnbaar ook voor eisprong/regelmatige cyclus), dan praat ik nog een keer met de dokter dat ik er heel veel moeite mee heb en eigenlijk geen idee heb wat ik nu mag eten of drinken omdat in vrijwel alles suiker of veel koolhydraten zit.. Ik krijg het nog niet voor elkaar een soort makkelijk, snel en lekker menu voor mezelf samen te stellen...
Dat nee zeggen blijft lastig, vooral wanneer je jezelf iets oplegt wat niet mag, dan is de verleiding nog groter lijkt het wel. Maar met dit weer heb ik echt geen zin om te koken. Gisteren zoete aardappel frietjes uit de frituurpan. Makkelijk, vega kroket erbij. Niet gezond, maar ook niet veel. Dit weer is wel goed voor de lijn voor mij, ik heb echt geen trek. Jullie wel?
Aah @duitshollandsmeisje wees niet te streng voor jezelf. Rigoureus stoppen met suikers is heftig en je lichaam reageert erop. Als het voor jou fijner is geleidelijk af te bouwen dan is dat misschien een oplossing? Ik weet niet wat je eerst nam op een dag aan zoete dranken e.d. maar als je bijv. start om die hoeveelheid te halveren, en zo verder afbouwen? Ik roep ook maar wat hoor maar het lijkt me niet nodig dat het echt een kwelling wordt. Maar ik snap dat je jezelf echt rot kan voelen hierom. Maar het komt echt goed. Ik was echt een zoetekauw vroeger en leef qua vocht nu eigenlijk alleen op thee en water en melk. (OK en in het weekend een wijntje.) @Jet2018 Nou dat klinkt helemaal niet verkeerd die zoete aardappelfriet. Goed opgelost!! Vegakroket moet ik mijn vriend vertellen, die is dol op snacks maar vegetarisch dus komt niet veel verder dan kaassouflee. En over die eetlust.. jammer genoeg heb ik die wel, zelf iets meer zin in chipsjes enzo.. gisterenavond ook weer gesnackt.. maar een klein schaaltje maar.
Hoe is het eigenlijk met de andere dames? Beetje stiller hier laatste week, niet erg hoor maar ik was wel benieuwd hoe het gaat met ze. Van sommigen echt al even niks gehoord.
Ik ben er nog! Lees alleen eventjes mee op het moment. F. Heeft heel veel last van de warmte en wilt eigenlijk de hele tijd bij mij zijn/aan de borst.. Lekker warm Hier geen last van verminderde eetlust ik hou volgens mij wel mega veel vocht vast. Ben benieuwd maandag maar denk niet dat er veel af is, heb ook bijna niet gesport deze week was mij toch echt te warm. Qua eten gaat het opzich wel redelijk. Nou is hier dus de koelkast overleden donderdag, echt drama met dit weer natuurlijk. Gelukkig krijgen we vanmiddag een nieuwe. Hopelijk past hij, er is namelijk 60cm ruimte en hij is 59,5cm breed
Zo! 30 km in de benen. Staat een flinke wind dus moesten goed doortrappen. Proberen altijd zo min mogelijk wind mee te nemen. Conditie wordt eindelijk beter. Merk dat de bloedarmoede weg is en het lijf weer terug komt zoals ik het kende. Vanochtend ontbeten met 1 banaan ei pannenkoekje. Neem straks wat witlof salade rond een uur of 13. @Stringetje @Meisje93 Het was echt echt afzien deze week. Thermostaten stonden boven de 30 graden bij de mensen in huis. Elke dag van 7-17 uur gewerkt. Was kapot. Dus nu even 30 km fietsen en het hele huis poetsen was peanuts haha! Ik hou van mijn werk maar ben echt heel blij dat ik vandaag even vrij heb. Moet in de maand augustus 30-40 uur overwerken bovenop mijn 40 uur per week. Dus het wordt pittig genoeg!
@Nora92 Pfoe dat is pittig inderdaad! Lekker dat je vandaag vrij bent kun je weer even bijkomen. Dat zijn veel overuren Succes alvast!
@duitshollandsmeisje deenk dat het beter is dat je je suiker gebruik gelijdelijk naar beneden gaat brengen. Je gebruikt nu nog geen metformine toch? Bij een suikerdip kan je ook een banaan nemen. Knap je ook vaak snel van op. Drink je overigens koffie? Vermoed dat je nu ook aan het afkicken bent van de caffeine. (energydrank) misschien dagelijks sowieso 1 kopje koffie nemen. @Jet2018 klinkt lekker die frietjes. Maak je die vers of komen ze uit de diepvries? @JasmijnM wat vervelend dat F. zo'n last heeft van de warmte. Zeker warm voor jou. Oei, juist met deze temperaturen een kapotte koelkast. Hoe verzin je het. Hopelijk gaat de nieuwe passen! Zo @Nora92 jij bent al goed bezig geweest! Zo dat zijn heel wat overwerk uurtjes. Word je dat verplicht? of zelf aangeboden. Hier op het werk ook veel personeels tekort. Maar krijgen gelukkig veel uitzendkrachten. Anders hadden we het ook niet gered.
Valt eigenlijk wel mee.. ik dronk voornamelijk HEEL VEEL energydrink sugarfree. Dus op zich zonder calorien en suiker.. Verder vond ik Sprite erg lekker en zo nu en dan een Fanta of zo'n vieze suikerbom-icetea Maar echt veel niet eigenlijk, gaat wel.. Ik snoepte vooral heel veel... maoams, chocolade, haribo snoepjes.. chips.. 's avonds veel fruit (wat precies fout is dus)
De laatste tijd weinig koffie omdat het zo heet is, dan drink ik liever energydrink uit de koelkast lekker koud.. soms doe ik dat 's middags dan ook dus al gauw 2 blikjes per dag. Erg slecht. Nu dus sinds woensdag niet meer. Klinkt zo kort en heb er al 2 dagen vreselijk last van haha! Het gaat nu wel beter, gisteravond op tijd naar bed gegaan ivm die migraine en vanmorgen voelde ik me een stuk fitter. Gaat nu gelukkig nog steeds goed, het onweert en regent hier nu ook lekker. Dus stuk koeler, denk wel 10-12 graden koeler dan gisteren. Heerlijk! Zo mag het blijven eigenlijk.... zit nu heerlijk buiten op het balkon onder mijn afdakje te genieten van de regen, donder en frisse wind
@duitshollandsmeisje Goed bezig! De eerste dagen zijn het ergste idd. Dus snap dat die heel lang voelen. Je lichaam is flink aan het afkicken van snelle suikers en caffeine. Dat doet zeer. @Meisje93 Het was vrijwillig hoor. Ik ben de leidinggevende dus is mij niks opgedragen maar wil mijn team gewoon graag helpen in deze zomer periode. Daardoor maar drie diensten door uitzendkrachten hoeven op te lossen! We krijgen altijd veel complimenten van de cliënten dat ze weinig vreemde gezichten zien in juni, juli, augustus en september. Dat is mij ook veel waard. Én daarnaast een mooi extra zakcentje want moet nog een deel Amerika betalen en rekening houden met een eventuele baby op komst hihi.