Vanaf 1 juli 10 kg afvallen.

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Prettykitty, 29 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JasmijnM

    JasmijnM Actief lid

    11 dec 2017
    382
    254
    63
    Vrouw
    Erg he! Bij de eerste had ik het ook maar die was veel sneller weg.
    Jaa klopt, we vieren het volgende week zondag. Ooh ik vind het zo lastig haha! We hebben al zoveel van haar grote zus. Zoals loopfietsjes en speelgoed etc. Dus ik denk een doos met smartmax en een hobbel eenhoorn van vtech. Maar ben er nog niet helemaal over uit haha.
     
  2. Stringetje

    Stringetje Fanatiek lid

    7 feb 2015
    1.213
    478
    83
    Gelderland
    @Meisje93 Ik ben ook 1.74 toevallig, maar het kan ook met dat het met (start)gewicht te maken heeft, geen idee. Moet zeggen dat het me zo wel goed bevalt, energie genoeg, nooit erge honger en ik zorg over het algemeen dat ik genoeg voedingsstoffen binnenkrijg. Veel drinken remt de ergste trek vaak ook heb ik gemerkt. :thumup::)

    @JasmijnM Wat leuk bijna een verjaardag. Ik herken het ook met 2 meiden dat het voor de tweede altijd wel lastiger is. Van Duplo werden ze hier altijd erg blij, poppen-dingen.. maar misschien is jouw kindje daar nog wat klein voor..?
     
  3. JasmijnM

    JasmijnM Actief lid

    11 dec 2017
    382
    254
    63
    Vrouw
    Jaa gezellig! Heb een groot deel van de familie ook al een poosje niet gezien dus kijk er wel weer naar uit iedereen te zien! Nouja vooral ook omdat ze eigenlijk met alles wel van de grootste "speelt". Dat echte baby speelgoed is ze inmiddels al een beetje aan het ontgroeien dus meer daarvan vind ik ook zonde en het "grotere" speelgoed is ze net een beetje te klein voor dus ik vrees (weet wel zeker) dat het geclaimd wordt door haar grote zus haha. Prima dat zij er ook mee speelt want ze moeten natuurlijk delen maar het is bedoelt voor F haar verjaardag natuurlijk :D
     
  4. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ja dat probleem hebben wij ook met 2 meiden. ;)
    Je bent er dus nog niet uit. Nou succes met een keuze maken .

    Hoor ook goede berichten over die vtech locomotief ofzo.

    @Stringetje Oh echt joh! Maar jeetje dan heb jij al een prachtig gewicht. Maar dat zal jij wel niet zo voelen. ;) Heb je dan geen ondergewicht als je je doel hebt behaald?
    Och ja dat drinken... dat is mijn struikelblok helaas.
     
  5. Stringetje

    Stringetje Fanatiek lid

    7 feb 2015
    1.213
    478
    83
    Gelderland
    Ik denk ook dat ik m’n doel moet bijstellen. :rolleyes: Toen ik me aanmeldde voor dit topic had ik net een paar dagen ervoor besloten dat ik vijf kilo af wilde vallen, ik zag dit topic en dacht ‘oh gezellig meekletsen en meer dan vijf kilo lijkt me ook prima’.
    Maar nu ik de -5 kilo nader, begin ik al best tevreden te worden met m’n lichaam;).

    Ondergewicht zal ik niet krijgen, heb m’n beoogde BMI berekend en dan zou ik nog op gezond gewicht zitten als ik nog doorga.. alleen ‘te slank’ worden is iets wat ook niet hoeft voor mij. Maar voorlopig blijf ik nog dus. :D
    Deze lifestyle wil ik in ieder geval vasthouden, anders zitten de kilo’s er zo weer aan. o_O Even denken wat m’n nieuwe streefgewicht wordt... :thumup:
    Sorry heel verhaal :o:
     
  6. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Stringetje was geen kritiek hoor. ;)
    Wat fijn dat je tevreden raakt met hoe je lichaam nu is!
    Daar doe je het ook voor.
    Ik had in mijn gewichtsapp gekeken, als je onder de 57kg komt dan heb je ondergewicht.
    Hoeveel heb jij je leefstijl aangepast? Want je bent al flink afgevallen, als ik naar mijzelf kijk. :rolleyes:
    Of ik moet ook mijn calorieën inname minderen. Maar pfoe ik ben best wel een grote eter vind ik.


    Kreeg trouwens maandag een opmerking van de fysio, dat ze kon zien dat ik afgevallen was.
    Was leuk om te horen. :) Kreeg daar ook wel weer motivatie van. Maar merk wel dat sinds de vakantie het wel weer wat moeizamer gaat. Lekkere dingen gegeten waar je nu weer naar gaat verlangen. :confused:
     
    Stringetje vindt dit leuk.
  7. Stringetje

    Stringetje Fanatiek lid

    7 feb 2015
    1.213
    478
    83
    Gelderland
    @Meisje93 nee juist fijn om het erover te hebben want ik zat er zelf een beetje mee met wat ik nu moest, 10 kilo er af of zou dat teveel worden... dus prettig het er even over te hebben. Okee 57 te weinig dus, dan ga ik denk ik voor de 59-60 zoiets want ik had altijd maatje 36 ‘vroeger’ met dat gewicht en vond dat ideaal, daar wil ik weer voor gaan. :thumup:

    Misschien heb je er wat aan: de nieuwe lifestyle (haha wat een woord he:o:) houdt voor mij in:
    - keuzes maken, dus niet én een ijsje én later op de dag chips, worstenbrood, appelflap of wat voor caloriebommen dan ook. Maar het mag wel bijv. een ijsje zijn en voor de rest doe ik dan die dag rustig aan doen met snacken. Klinkt saai en streng maar die afspraak werkt voor mij. Genieten met mate.;)
    - eerste helft van de dag goed eten, dus goed ontbijt en goede (vullende) lunch, dat ik met avondeten niet megaaa veel honger meer heb en m’n portie minder groot is dan voorheen. Gaat goed.
    - Als ik trek krijg, eerst thee/water drinken en daarna kan ik over gaan tot het eten van iets maar dan is de grootste trek niet zo groot meer.
    - 1x per week hardlopen (kan ook andere vorm van sport natuurlijk)
    - mezelf houden aan de caloriedoelstelling per dag en gevarieerd proberen te eten. De app waarmee ik m’n voedingsiname bijhoud heeft echt mijn ogen geopend wat er in voeding zit.
    - niet elke dag hetzelfde ontbijt, dan weer crackers, dan iets met ei, dan iets met yoghurt, of brood, enz.
    - zorgen voor genoeg ‘gezonde’ snackalternatieven voor de moeilijkere momenten.

    Dit lijken allemaal vrij kleine en bijna onbenulligs stapjes maar tezamen werken ze goed voor mij. :)

    Ik heb dat trouwens ook wel ervaren met het snoepen of de ‘verleidingen’ na de vakantie, ik ben dan wel weer back on track maar het is lastiger nu. Succes weer! Je kunt het!
    Wat gaaf trouwens het als iemand een compliment geeft, dat geeft je dan echt een boost. :thumup: Goed bezig hoor
     
  8. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Stringetje ah top haha.
    59-60 is een mooi doel dan ja! Zeker als je dan weer je oude maatje terug hebt. :)

    Thnx voor je uitgebreide post. Het meeste doe ik. Maar bijvoorbeeld eerst wat drinken bij trek kan ik nog aan gaan werken.
    Ah jij vind het ook nog lastiger. Je bent toch weer even uit je ritme.
    Voor we het weten zitten we er weer in. :)

    Ja was erg leuk om te horen. Ze zag het vooral in mijn gezicht.
    Krijg je zeker een boost van. Van mijn man hoef ik het niet te hebben. Die vind me nu al prachtig. :roflmao:
     
    Stringetje vindt dit leuk.
  9. Stringetje

    Stringetje Fanatiek lid

    7 feb 2015
    1.213
    478
    83
    Gelderland
    @Meisje93 Zo jij was er vroeg bij vandaag!:p
    Maar wat leuk dat onze ‘methodes’ zo veel overeenkomen. Zijn ook echt dingen die prima vol te houden zijn hè, althans meestal, ik heb het inderdaad ook nog weleens lastig. :$;) Maar dat mag, we zijn ook maar mensen en hoeven geen Doutzen Kroes te worden. :D

    Vind dat zo lief van jouw man!! Wat een schat. De mijne is trots op mij zegt ie maar ook nuchter als ie dat zegt ‘ik was al trots op je hoor, hiervoor ook al’ wat natuurlijk ook fijn is om te horen.
    Het belangrijkst is om zelf blij te zijn en ook tof om het op een gegeven moment te merken aan bijv. hoe kleding zit.

    Nog leuke weekendplannen dames?
     
  10. JasmijnM

    JasmijnM Actief lid

    11 dec 2017
    382
    254
    63
    Vrouw
    @Meisje93 Die locomotief ziet er leuk uit! Ik ben alleen bang dat S er dan ook op wilt etc. weet niet of hij daar stevig genoeg voor is?

    Wat leuk om te horen! Dat geeft wel weer een boost om door te gaan lijkt me :D

    @Stringetje Bijstellen kan altijd! Als jij tevreden bent met 59-60 is dat toch prima? Is een hartstikke mooi gewicht en mijn uiteindelijke doel haha. Ik denk als ik straks 75 weeg ik mijn doel ook wat ga bijstellen.

    Mooi lijstje met tips! Zo probeer ik het hier ook te doen! Jij drinkt ook veel thee toch? :p Ik wil ook meer thee gaan drinken, doe het nu meestal alleen bij ontbijt of in de avond. Misschien maar eventjes een theepot kopen is toch wat makkelijker dan.

    Wat lief dat jullie mannen jullie zo steunen! Heel fijn om te horen dat ze trots op jullie zijn!

    Hier een matige week, ben ongesteld en vind het echt moeilijk om dingen te laten staan. Meestal gaat het overdag goed maar als de kids dan savonds op bed liggen :rolleyes: Ook kan ik de motivatie even niet vinden om te sporten blegh. Ik denk dat als ik eenmaal weer begin met sporten het wel weer beter gaat, dan voelt het toch een beetje als zonde:oops:
     
    Stringetje vindt dit leuk.
  11. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Stringetje zat om 6.30 alweer in de auto om te gaan werken. ;)
    Haha ja al eet ik dan zo'n 300cal meer dan jij. En moet echt meer gaan drinken..

    Ja wel heel lief van hem dat hij mij nu al mooi vind. Hij vind vrouwen met vormingen mooier dan hele slanke vrouwen. Ik hoef ook niet super slank te zijn. Maar mijn benen mogen wel wat slanker worden. Buikje is prima maar moet nog wat strakker worden.
    Qua kleding draag ik al jaren maatje M en dat is prima.
    Ah ook super lief van jouw man! Wat een lieve mannen hebben we toch. :D

    Weekendplannen: moet dit weekend dus werken, verder hou ik het lekker rustig.
    Jij?

    @JasmijnM oei dat durf ik niet te zeggen!
    Ja hij lijkt mij ook erg leuk. Denk dat wij die gaan aanschaffen als F 1 jaar hoopt te worden. Duurdt gelukkig nog een half jaar.

    Sporten tijdens ongesteldheid gaat mij ook niet goed af. Heb dan weinig energie waardoor ik al snel uitgeput ben. :p
     
    Stringetje vindt dit leuk.
  12. Stringetje

    Stringetje Fanatiek lid

    7 feb 2015
    1.213
    478
    83
    Gelderland
    goedemorgen! Nou hier ook weer ongesteld hoor, bluhhh wat baal ik dan van m’n zwakke snack-momenten. Dus zei ik gisteren even ‘daaaaag’ tegen m’n ‘fantastische’ lifestyle haha! o_O Probeer ik vandaag maar even te balansen want gisteren was knudde. :p

    @JasmijnM ik begrijp je volkomen dus...!;)

    @Meisje93 Ik ben inderdaad een giga theeleut!! Drink het heel de dag door. Nu bof ik dat we een Quooker hebben, is een kopje zo gezet. :) Jeetje vroeg uit de veren inderdaad voor werk op zaterdag. Werk je ieder weekend?
     
  13. JasmijnM

    JasmijnM Actief lid

    11 dec 2017
    382
    254
    63
    Vrouw
    Erg he, heb het ook totaal niet gemist. Haha dan kun je het weer een beetje compenseren inderdaad! Ik had gisteren vlees uit de vriezer gehaald maar dat rook zo sterk dat ik het toch het vertrouwden, daarom hebben we gisteren pizza gegeten. Nouja, is ook al weer 2,5 maand geleden dus mag wel weer een keertje.

    Ooh dames, wij wonen in een appartement met 2 slaapkamers en we willen heel graag verhuizen. Nu hadden we vrijdag een woning aangeboden gekregen maar is het in een slechte buurt dus hebben we toch maar afgewezen. Maar baal wel. Alle leuke huizen gaan weg via urgentie of mensen die al 10+ jaar ingeschreven staan. Kopen zit er voor ons niet in aangezien mijn man geen vast contract heeft. Dus het voelt wel een beetje dubbel omdat huisje af te wijzen maar wil wel dat de meisjes in een beetje een normale buurt opgroeien...
     
    Stringetje vindt dit leuk.
  14. Stringetje

    Stringetje Fanatiek lid

    7 feb 2015
    1.213
    478
    83
    Gelderland
    Ohh spannend van de huizenjacht. Inderdaad wel een dilemma ivm de mindere buurt, dat wil je eigenlijk ook niet.
    Op een gegeven moment zou je wel meer ruimte willen dan een app. met 2 slaapkamers begrijp ik.
    Zijn er ook andere oplossingen? Verhuizen naar een woonplaats verderop of is dat eigenlijk geen optie?
    Of is er zicht op een vast contract voor jouw man?

    Wow nu je het zegt al zo lang geen pizza op, dan moet dat kunnen, toch! ;)
    Ik had jouw truc van de aardappelzak toegepast trouwens haha:roflmao: en vond het bijna schokkend dat ik dat gewicht eerst met mij mee droeg. En dan ben ik niet eens zo veel afgevallen als jou. :p (Was een zak van 3 kg aardappels)
     
  15. JasmijnM

    JasmijnM Actief lid

    11 dec 2017
    382
    254
    63
    Vrouw
    Nee precies, is echt een beetje een volksbuurtje. Voelt wel dubbel want we zijn al bezig met reageren sinds dat ik zwanger was van F. Dit is het eerste huis wat we aangeboden krijgen. Opzich zou het qua ruimte nog wel eventjes kunnen maar we missen nu vooral een tuin, ik denk dat het voor S. heel fijn zou zijn als ze daar lekker zou kunnen spelen.

    We staan ingeschreven voor een stedendriehoek, dus Zutphen/Apeldoorn/Deventer en dan de kleine dorpjes ertussen. Opzich willen we best kijken naar de dorpjes er tussen maar Apeldoorn en Deventer vallen eigenlijk af, aangezien we die steden niet goed genoeg kennen en dus de buurten niet goed kunnen inschatten.

    Dat is lastig te zeggen, mijn man wilt graag van baan verwisselen dus dat hangt af van waar hij terecht komt.

    Haha dat dachten wij ook! Was wel weer lekker na zo'n lange tijd! Maar moet ook zeggen dat ik het niet perse heel erg gemist had, ik vind patat veel lekkerder dan pizza hehe. Bizar is dat he! Dat 1kg zoveel weegt, vond het echt een goede motivatie om door te gaan! Nouja in verhouding is het wel gelijkwaardig hoor haha. Jij bent een heel stuk lichter dus dan val je ook sneller af.
     
    Stringetje vindt dit leuk.
  16. Nora92

    Nora92 Fanatiek lid

    17 dec 2018
    3.883
    4.892
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Prettykitty
    startgewicht: 77 kg
    Huidig gewicht : 72.7 (-4.3)
    Streefgewicht: 67 kg

    Mariahh

    Startgewicht: 68 kg
    Huidig gewicht: 65 ( -3.0)
    Streefgewicht 59-60 kg

    JasmijnM (27)

    Startgewicht: 85,6 kg
    Huidig gewicht : 78,1kg (-7,5)
    Streefgewicht: 75 kg

    Jet2018 (38)

    Startgewicht: 63 kg
    Huidig gewicht: 62,4 kg (-0,6)
    Streefgewicht: 55 kg

    Stringetje (35)

    Startgewicht: 66
    Huidig gewicht: 62,3 (-3,7)
    Streefgewicht: 56

    Meisje93 (25)

    Startgewicht: 78 kg
    Huidig gewicht : 75,6 kg (-2.4)
    Streefgewicht 68 kg

    Nora92

    Startgewicht : 93.6 kg
    Huidig gewicht: 89.0 kg(-4,6)
    Streefgewicht : 76 kg

    Duitshollandsmeisje

    Startgewicht: 71 kg
    Huidig gewicht: 70,0 kg (-1)
    Streefgewicht : 61 kg


    Reageer op deze post en haal de quote tags [...] weg aan het begin en eind van de reactie.
    Werk je gegevens bij en plaats reactie.
    Zorg ervoor dat je de laatste lijst te pakken hebt.
     
    Stringetje vindt dit leuk.
  17. Nora92

    Nora92 Fanatiek lid

    17 dec 2018
    3.883
    4.892
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Hoi! Sorry voor afwezigheid! Het is zomerperiode en dat betekent 6 dagen per week werken in de thuiszorg. :eek:
    Heb mij aangemeld bij een diëtist. Dat helpt super tot nu toe! Komende drie weken nog streng. Dan ga ik op vakantie naar Spanje. Doel is nog steeds 10 kg afvallen voor december. :D dat moet lukken als ik zo lekker in de flow blijf. Veel aan het fietsen en nu ook elke avond even half uurtje wandelen. Alle beetjes helpen toch? Nog 5,4 kg te gaan. Dan is die eerste tien kilo er af!
     
    Stringetje vindt dit leuk.
  18. Stringetje

    Stringetje Fanatiek lid

    7 feb 2015
    1.213
    478
    83
    Gelderland
    @JasmijnM Oh jullie wonen wel in een heel stukje NL als je het mij vraagt, mooi en leuk gebied! Ik ga voor jullie duimen dat er iets naar jullie zin langskomt, en dat niet telkens alles naar urgente woningzoekenden gaat. Jullie verdienen ook gewoon een fijne plek. Zeker met kinderen is een tuin op een gegeven moment erg prettig.

    Haha ik ben ook meer een frietmens, al kan ik uit het lijstje ongezonde dingen pannenkoeken en zoetigheid het allermeest waarderen. Maar goed, nu niet aan denken.:rolleyes: Wortels, tomaten, dat zijn m'n snacks vandaag. :cool::D

    @Nora92 Zo hee meid jij gaat als een tierelier, je bent al veel kwijt. Wat super dat het ook zo goed werkt met de diëtist.
    En je werkt behoorlijk veel, petje af. Hopelijk kan je ook nog van de zomer genieten tussendoor.

    Morgen weer wegen dames, ben heel benieuwd!
     
    Nora92 vindt dit leuk.
  19. JasmijnM

    JasmijnM Actief lid

    11 dec 2017
    382
    254
    63
    Vrouw
    @Nora92 Jeetje wat veel! Hou je het een beetje vol? Ben wel benieuwd of je (nouja je diëtist) nog goede tips voor ons heeft :D Ooh heerlijk elke avond eventjes wandelen. Misschien moet ik daar ook maar mee beginnen:p

    @Stringetje Jaa klopt, we vinden Zutphen ook een hele leuke stad. Haha heel lief van je! Jaa we hopen het ook.

    Pannenkoeken ja? Die vind ik eigenlijk alleen echt lekker van een pannenkoekenhuis. Als ik ze zelf moet bakken ben ik er al klaar mee tegen de tijd dat ik ze kan gaan eten:roflmao: Haha die zijn ook heel lekker!

    Ik mis toch wel een beetje de lijstjes hoor! Vind dat heel fijn om wat ideetjes op te pikken bij anderen dus ik ga er gewoon weer mee beginnen. :p

    O: Kwark met druiven/banaan/appel en ontbijtgranen
    T: Snacker jack Caramel en later nog een maria koekje
    L: 2 wasa crackers met pesto/kipfilet en tomaat
    T: Halve banaan en halve appel
    A: Gekookte aardappels met sperziebonen en een runder saucijs met een bakje frambozen vla als toetje
    T: Augurk met kipfilet en wss 1/2 maria koekjes bij mijn kop thee.
     
    Stringetje en Nora92 vinden dit leuk.
  20. Nora92

    Nora92 Fanatiek lid

    17 dec 2018
    3.883
    4.892
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Pfoe ja makkelijk is het niet maar het is voor een goed doel. De diëtiste zei al dat ze normaal mensen moet waarschuwen voor verhoogde vruchtbaarheid. Maar dat hoeft voor mij niet. ;) het is nu vooral afkicken van het gedrag en de suikers. Dus maar drie keer per dag eten, geen snelle suikers en calorie tekort. Merkte echt in de eerste paar dagen al dat ik zoveel dingen per dag aangeboden krijg die ik normaal zonder denken in mijn mond stopte. Terwijl dat was nooit zo. Ergens ben ik echt los geslagen. Zo zonde! Dus nu nog 2,5 week afkicken. Dat is ongeveer de tijd die je lichaam nodig heeft om gedrag af te leren en van verslaving af te komen. Merk al dat nee zeggen steeds makkelijker wordt. :) Maar ik ben er nog lange niet.
     
    Stringetje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina