Vanaf 1 juli 10 kg afvallen.

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Prettykitty, 29 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    Ik heb inmiddels twee wilde perziken op.
    Maar heb nog 400 calorieën over.

    Mijn vriend komt zo thuis, en zal wel wat gaan eten. Dus dan neem ik nog een boterham gok ik :D
     
  2. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    Begrijp ik helemaal hoor.
    En ja, juist omdat je dan niets meer mag eten krijg je honger.
    Maar voor mij werkt het wel goed. Ik houd me er dan ook echt streng aan!
     
  3. Stringetje

    Stringetje Fanatiek lid

    7 feb 2015
    1.213
    478
    83
    Gelderland
    Dames de kop is er af, dag 1 hebben we achter de rug. Als dit niet je dag was; morgen nieuwe ronde nieuwe kansen. Zet 'm op!

    En voor degene die ongesteld zijn, jeetje is zuur inderdaad. Wees niet te streng voor jezelf. Afvallen moet ook een beetje leuk blijven he.. althans, dat proberen we.

    Ik probeer het een beetje 'leuk' te maken door me te storten op gezonde recepten zoeken. Zo las ik vandaag op zo'n site van een healthy-freak dat het ontbijt de belangrijkste maaltijd van de dag is. 'Goed stevig ontbijten zodat de motor weer op gang komt.' Lees ik op een andere site even later dat het helemaal niet erg is een keer een ontbijt over te slaan. Soms weet ik niet meer wat ik moet geloven... Na ja, we gaan het zelf maar ondervinden.

    Nu lekker slapen. Voordat ik zin krijg in chips. En kaas. En drop. En chocola. :eek:
     
    Louise11110 en Prettykitty vinden dit leuk.
  4. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    En worst, en ijs, en koek, en bitterballen. Nee grapje haha!

    Ik heb nog een klein zakje lays chips op.
    Perfect. Was erg lekker en paste nog makkelijk qua calorieën.

    Eerste dag hebben we achter de rug. Whoohoooo!

    Wel chill als we allemaal gezonde recepten/hapjes etc delen. Handig voor het boodschappen doen, en dan heb je wat om naar uit te kijken zo van oh lekker vanavond lekker wat augurk/runder rookvlees rolletjes ofzo.

    We hebben nu al een heel gezellig groepje vind ik. Super fijn! Ben ik erg blij mee. Voelt een beetje zo van ach ik ben niet alleen in deze strijd.
     
  5. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Zou ik ook nog mee mogen doen? net op de valreep. :p
     
    Prettykitty vindt dit leuk.
  6. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    Ja tuurlijk!
    Wat is je gewicht en streefgewicht?
    :D
     
  7. Soullady

    Soullady Bekend lid

    7 mei 2015
    509
    69
    28
    NULL
    NULL
    Zou ik mee mogen schrijven?.Schrijf wel in 10 kilo forum mee. Maar denk dat iedereen hier naar toe is verhuisd. Erg stil daarzo.. zie hier dezelfde namen.

    Ik ben alleen eigenlijk 3 juni gestart met summerproof van sonja bakker. En heb er dus een maand op zitten. In totaal 4 kilo afgevallen. Maar er moeten nog steeds heel veel kilo's af.

    Mijn valkuilen zijn rond 4 uur s middags. En na het eten. Vooral als mijn man boodschappen heeft gedaan die neemt lekkere dingen mee. Als ik die niet in hiis heb ga ik netjes aan fruit. Maar als ik moet kiezen tussen oreo of appel dan is dat op 1 of andere manier erg moeilijk.
     
  8. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Mijn gewicht is nu 78 en streefgewicht is 68

    Dat viel mij ook al op @Soullady
     
    Prettykitty vindt dit leuk.
  9. Jet2018

    Jet2018 Niet meer actief


    Herkenbaar! Die van mij mag geen boodschappen meer doen want komt thuis met chips en chocola en andere troep!
     
    Soullady en Prettykitty vinden dit leuk.
  10. Jet2018

    Jet2018 Niet meer actief

    Vandaag de dag begonnen met een banaan. Goede start in ieder geval. Beter dan een zak chips open trekken. Ja serieus, dat gebeurt ook regelmatig hier. Chips als ontbijt, ijsjes als lunch en tussendoor blijven snaaien.

    Ik sneed net een watermeloen aan en die was rot van binnen, baalde enorm! Maar er ligt voldoende fruit en heb ook nog Griekse yoghurt dus vanmiddag een fruitshake als lunch.

    Avondeten moet ik nog even bedenken. Dochter is ziek dus die eet amper. Ik heb eigenlijk geen zin om te koken want vriend zit in het buitenland. Ik heb nog wat van die good pasta bakjes die ik voor mij en de oudste maar klaar ga maken denk ik, lekker makkelijk.
     
    Prettykitty en Stringetje vinden dit leuk.
  11. xLoveBabyx

    14 mei 2017
    65
    54
    18
    Vrouw
    België
    Dag 2: Succes vandaag allemaal!
     
    Prettykitty, Stringetje en Jet2018 vinden dit leuk.
  12. Stringetje

    Stringetje Fanatiek lid

    7 feb 2015
    1.213
    478
    83
    Gelderland
    Welkom @Meisje93 en @Soullady . Gezellig!

    Ik lees dat sommigen werken met calorieën tellen. Maar weet niet hoe ik dat moet doen.. Vinden jullie dat heel handig en hoe doe je dat dan? En hoeveel je er mag.
    Overigens weet ik niet of ik daar zelf aan ga beginnen.:o: Maar van de andere kant ook wel handig om zicht te hebben op wat je binnen krijgt.

    Ik heb als ontbijt een speltboterham op met kipfilet en komkommer en een gekookt eitje. Toen zat ik bomvol, dus ik eet denk ik weer pas iets met de lunch.

    Brood is mijn grote verslaving. En een dikmaker. Even kijken hoe ik dat kan minderen. Waarschijnlijk met yoghurts en salades.:cool:

    Oja en ik snak al wel naar een cappuccino, maar ook die kan ik beter schrappen. o_O

    Pfff hoe een mens toch hele tijd aan eten kan denken. Ik had vooraf niet gedacht dat ik zo'n topic zo fijn zou vinden maar ik heb het idee dat het mij op de been gaat houden. :p
     
    Prettykitty vindt dit leuk.
  13. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    Welkom meiden, ik zet jullie er straks in. Nu even spitsuur!

    Ik gebruik Yazio (app op mijn telefoon) dan voer je je gewicht in en streefgewicht etc en dan zie je hoeveel calorieën je mag hebben.
    @Stringetje
     
  14. Stringetje

    Stringetje Fanatiek lid

    7 feb 2015
    1.213
    478
    83
    Gelderland
    Merci!!
    Werkt goed? Niet frustrerend... om 14:30u al zien dat je bijna aan de tax zit? :D

    #drinkt nu cappuccino
     
  15. xLoveBabyx

    14 mei 2017
    65
    54
    18
    Vrouw
    België
    @Stringetje Je kan in de plaats van brood ook beschuiten of crackers eten met beleg op of als je het toch bij brood wilt houden dan kun je je boterham altijd roosteren want daar zitten minder calorieën in dan in gewoon brood.

    Mijn eetplanning van vandaag:
    Ochtend potje gesuikerde natuur yoghurt
    Tussendoortje: /
    Middag: 1 kaiserbroodje met gesmolten kaas
    Tussendoortje: pitloze blauwe druiven
    Avond: vol au vent met ribbel frietjes uit de oven

    Ik ga hier geen gewicht posten maar wil jullie misschien wat motivatie geven, want ik ben tegenover gisterenochtend -1,1kg. :) Dus het gaat de goede kant uit!

    Dus girls als ik dat kan, dan kunnen jullie het ook! Ga ervoor! Toppers! <3
     
    Stringetje vindt dit leuk.
  16. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik eet nu wat watermeloen, net snoep!
     
  17. Stringetje

    Stringetje Fanatiek lid

    7 feb 2015
    1.213
    478
    83
    Gelderland
    Super, dankje voor de tip. Wat grappig van dat geroosterd brood, nooit geweten. Echt een beginner hier met afvallen dames. ;) Kan een hoop leren hier dat merk ik al.
    Wat voor mij trouwens wel als afvalstrategie heeft gewerkt eerder is suikers zo veel mogelijk te schrappen. En veel ingewikkelder was het niet. Maar dat is wel lastig vol te houden om nee te blijven zeggen tegen suiker...
     
  18. Stringetje

    Stringetje Fanatiek lid

    7 feb 2015
    1.213
    478
    83
    Gelderland
    Jummiee! Dat is lekker!
     
  19. xLoveBabyx

    14 mei 2017
    65
    54
    18
    Vrouw
    België
    @Stringetje Hier even een lijstje van de calorieën in brood etc..

    Beschuit, 1 st. 40kcal
    Brood bruin, 1 snee 85kcal
    Brood geroosterd, 1 snee 35kcal
    Brood gemiddeld, 1 snee . 85kcal
    Brood meergranen , 1 snee . 75kcal
    Brood melkwit , 1 snee 95kcal
    Brood volkoren, 1 snee 75kcal
     
  20. Jet2018

    Jet2018 Niet meer actief


    Een boterham bevat niet ineens minder calorieën als je hem roostert, dat is een fabel. Het enige wat er gebeurt is dat er vocht uit verdampt en de boterham droger (en dus lichter qua gewicht) wordt.
    Calorieën van geroosterd brood zijn valsief berekend op het gewicht van een boterham, welke dus na het roosteren minder weegt. De inhoud, ingrediënten én calorieën blijven hetzelfde.
     

Deel Deze Pagina