Mijn dagschema is toch anders verlopen dan gedacht. Zat nog goed vol van de soep, dus geen tussendoortjes genomen. En geen zin om te koken, man moet toch overwerken. O: pitabroodje met kaas en kop thee T: / L: 2 kommetje tomatensoep T: / A: 4 witte boterhammen en een klein beetje vlaflip Hou nog 700kcal over vandaag. Denk ook niet dat ik die op ga maken.
Oh echt! Nou ben benieuwd of het zijn vruchten gaat afwerpen. Ik heb die shakes nog steeds niet gekocht, bang dat ik het niet lust. Drink jij ze nog? Of beveelt de diëtiste ze niet aan?
@Nora92 Wat supertof van die beloningen voor jezelf. Het moet ook leuk blijven he!? Ik ga dat ook invoeren, even denken wat. En de andere meiden wat hebben jullie voor beloningen in het vooruitzicht? Ik las al over een goed boek!! Leuk @Meisje93 Mooi werk de ouderenzorg, veel respect voor. @JasmijnM Ik las nog dat je aqua robics/ bootcamp gaat doen. Zou willen dat ze dat bij ons ook aanbieden maar dat is niet zo. Is zo goed voor een strak lijf! Dat ga je straks vast wel iets merken dat je heel wat kilo’s kwijt bent en dan ook nog strak wordt. Topper!
Ik drink ze nog ja! Super makkelijk omdat ik 's ochtends om 7 uur moet beginnen in de zorg. Dan heb je toch even veel eiwitten binnen dus lang energie. Kan nu zonder moeite alle roze koeken, gevulde koeken, gebak, chocolade en ontbijt koek afslaan die ik normaal aangeboden krijg bij de mensen.
Nieuwe kleding is binnen. Twee nieuwe broeken en drie nieuwe jurkjes. Kan al echt verschil zien! Eén broek zit nog wat strak maar die gaat alleen maar losser zitten. Heb de jurkjes besteld voor Spanje over drie weken. Tegen die tijd zitten ze alleen maar mooier! Was een erg leuke beloning voor de eerste 5 kg. Voel me nu al een stuk lekkerder in mijn vel. Nog 8 kg te gaan en dan ben ik onder die 80 kg. Weet uit ervaring dat je het dan ook echt in mijn gezicht ziet en mijn borstkas. Heb er zo'n zin in. En hoop toch zo dat dit mijn vruchtbaarheid een boost gaat geven. En zo niet, dan zit ik tenminste lekkerder in mijn vel dan.
@Stringetje hier nog niet over een beloning nagedacht. Denk als ik mijn doel heb behaald, dat ik weer ga shoppen. @Nora92 dat klinkt wel weer goed ja, zolang energie. Echt super dat je verschil ziet. Ik hoop het ook heel erg! Dat zou de beste beloning voor je zijn. ♡ Hoelang moeten jullie het nog zelf proberen?
Ja dat zou zeker de beste beloning zijn!! We zijn al door de fertiliteitspoli binnenste buiten gekeerd. Niks aan de hand gelukkig. Dus we blijven het gewoon zelf tussen de lakens proberen. We zien de mmm beide niet zitten maar wilde wel zeker weten dat we niet voor niks bezig zijn zeg maar.
Fijn dat alles goed is! Maar waarom lukt het dan niet heh. Hopelijk mag het snel raak zijn! Hier liet de 2e ook wat langer op zich wachten. Ook onderzoeken en in principe was alles goed binnen de kaders. En uiteindelijk spontaan gelukt.
@Nora92 Wat fijn dat de kleren zo goed zitten. Ja, broeken horen inderdaad loeistrak, want ze worden altijd een stuk wijder. Over 3 weken past alles waarschijnlijk nog beter! Goed bezig hoor. Top!! Gelukkig is er niets aan de hand, ik hoop dat je snel in verwachting raakt en een fantastische zwangerschap zult hebben.
Haha nee hier geen goede beloningen ingesteld. Ik koop toch gewoon wat ik wil, dus dat werkt hier niet. Ik heb wel laatst een jumpsuit gekocht. Maar ik dacht dat het een soepel stofje was, voor de zomer. Maar toen ik hem ontving was het dus z'n hele stevige/stijve stof. Mijn vriend vond hem echt super leuk staan, dus ik heb hem gehouden. Maar hij kon niet helemaal dicht nog. Eergisteren kon hij wel helemaal dicht, maar nog wat aan de strakke kant Over een paar weken kan hij zeker weten dicht, en kan ik mezelf ook nog eens bewegen  Mijn vriend wilt al eeeeeeeuwig een mooie gouden ring voor me kopen, maar ik zeg elke keer nee joh, moet eerst afvallen. Ik weet ook niet welke maat ik nodig heb enzo... Dus beter even wachten. Misschien dat als ik op gewicht ben ik wel een mooie ring uitkies/laat kopen. Maar weet ik nog niet.
Knap hoor zoveel kcal over. Had je geen honger meer gekregen savonds? Hier trouwens gisteren onze twee Too Good To Go tasjes opgehaald. Zitten er twee halve vlaaien in.... HAHAHA Hallo taart. Gisteren een heel klein stukje op, en ga vandaag ook zeker een stuk nemen. Ik ga zo ontbijten met taart, zodat ik niet en brood eet en taart.
Super zeg dat de jumpsuit nu wel dicht kan @Prettykitty Zal vast een goed gevoel hebben gegeven. Ringen kan je altijd kleiner laten maken heh. Maar nee hartstikke leuk doel om dat te doen!! Nee totaal niet, dus heb ook niks meer genomen. Gisteren 600kcal overgehouden, en zelfs gesport.. Twijfel of dat wel goed is, zóveel calorieën overhouden. Oeps... dat zou echt funest zijn voor mij die taart! Gisteren was een bewoner jarig. Klein stukje slagroomtaart genomen. Maar... vrijdag is er weer een bewoner jarig en ja hoor! Dan moet ik ook werken... Haha slim om dan te gaan ontbijten met taart.
Klinkt super van de kleding meiden! Leuk @Nora92 zo veel nieuwe dingen in de kast. Daar kan een mens blij van worden en zeker als het dan nog zo goed past! Ook leuk van de jumpsuit @Prettykitty Heel gaaf vind ik dat, wil er zelf ook nog steeds eentje kopen maar ik durf niet zo goed haha, flauw he. @Nora92 Ik ga ook voor je duimen dat het dan gauw raak mag zijn met de zwangerschap. Je bent in ieder geval hartstikke goed bezig met jouw nieuwe eetpatroon. Nou, hier is er iemand niet goed bezig. Ik ben ongesteld en ben gisterenavond uit de bocht gevlogen met een mini-magnum, daarna nog bugles chips, daarna nog kaas en wat haribo-beertjes. Daarna kon ik wel huilen, "waaaarom!?" Zo zonde! En dan denk ik direct dat ik meteen weer 5 kilo ben aangekomen maar hopelijk gaat dat niet zo snel na 1 slechte eetbui. Ik schaam me echt voor dit gedrag en durf het haast niet op te schrijven hier, maar ja, ook hier heb ik dus echt weleens slechte dagen. En het stomme is, vandaag ook weer moeite de gezonde draad op te pakken. De kinderen hadden cupcakes gebakken en ik eet nu vrolijk 2 cupcakes mee terwijl ik ze een paar dagen terug gewoon zou laten staan. What's wrong with me!
@Prettykitty Hihih die taarten! Ze moeten aangevoeld hebben: die kan wel wat taarten gebruiken. Smakelijk! Je mag ze ook naar mij doorsturen, ik zit even in de 'ik-eet-alles-dagen' Vind dat wel een heel mooi cadeau hoor een gouden ring. Wat speciaal. Ter ere van iets of zomaar een superlief gebaar? @Meisje93 Oei veel calorieën over en dat lukte je dus prima, ik denk niks mis mee! Als je ergens maar genoeg gezonde voedingsstoffen binnenkrijgt denk ik altijd. Theoretisch vind ik het allemaal wel makkelijk maar ik merk zelf dat ik de praktijk lastiger vind hoor, over wat nu echt goed werkt en wat niet. Hier hadden we het met zwanger worden juist andersom. Op de eerste lang moeten wachten. Ook naar de fertiliteitskliniek geweest, alles OK bevonden maar het was volgens de arts 'gewoon wachten tot we een keer 6 zouden gooien met de dobbelsteen'. De ene gooit na 1 keer al 6 en de ander pas na 18 keer... Nummer 2 kwam er hoppa achteraan haha! Meteen 6 gegooid toen.
@Stringetje Oh ja heel herkenbaar! Als ik één fout maak, ben ik niet meer te stoppen. En ja het hoort er helaas bij. We zijn natuurlijk niet voor niets zo zwaar geworden. Er zit ergens verkeerd gedrag. Dat heeft even tijd nodig om opnieuw aan te leren. Nu proberen snel die knop weer om te gooien om niet alles er weer aan te eten idd. Ja het is even afwachten met de zwangerschap. Ik hou elke ronde maar weer hoop. Moet toch ook een keer 6 gooien?? @Prettykitty Oeiiii taart in huis? Dat zou ik echt niet kunnen weerstaan nu. Heb alles weg gegeven aan mijn moeder wat maar ongezond was. Heb nog nooit zo'n lege kast en koelkast gehad. Sorry visite, je kan een kopje koffie krijgen. Dat is het whaha! Oh wauw! Zo'n ring is toch een prachtig doel! Zou eens willen dat die lullo van mij eens aan komt zetten met een ring na 9 jaar.... Ik woog vanochtend 88.1 kg. Gaat lekker. Heb het wel zwaar hoor maar ik hou vol. Nu even flink zijn. Dan kan het later wel weer wat losser. Ga zaterdag met mijn moeder naar Schier. Zei al: sorry ben niet gezellig want ik kan niet lunchen en uit eten. Nou zei ze: Dan moeten we maar picknicken whaha! Ach het is allemaal maar tijdelijk. Over een paar maanden kan ik mij het eten niet meer herinneren maar de verloren kilo's heb ik dan nog wel plezier van.
Oeps! @Stringetje stomme menstruatie. En als je eenmaal begint is het zo moeilijk om dan te stoppen. Ja ging mij nog aardig goed af. Maar heb dan bijv. Geen tussendoortjes genomen. Eigenlijk maar 3 eetmomenten. Nu heb ik nog 1100 calorieën over voor in principe alleen het avondeten.. @Nora92 dat is waar, het is een tijdelijke situatie! En een nieuwe balans moet er gevonden worden.
Zo! Weer bij diëtist geweest. Resultaat eerste week 4,7 kg verloren. 's avonds wegen met andere kleding aan. Maar ben er super blij mee! Het werkt dus wel wat ik nu doe! Deze week nog streng en dan kijken we weer even. Merk dat mijn gedrag echt veranderd door het strenge en maar drie eet momenten per dag. De drang naar snaaien wordt minder en de weerstand tegen onverwachte dingen wordt groter. Maar eerlijk is eerlijk. Ik heb sinds vorige week woensdag nog maar 1 dag vrij gehad. Aankomend weekend heb ik vrijdag tm maandag vrij en zaterdag dus een uitje. Denk dat dat wel moeilijker wordt! Weinig afleiding van werk en hele dag thuis met verleidingen als ik iets afspreekt met iemand.
Prettykitty startgewicht: 77 kg Huidig gewicht : 72.7 (-4.3) Streefgewicht: 67 kg Mariahh Startgewicht: 68 kg Huidig gewicht: 65 ( -3.0) Streefgewicht 59-60 kg JasmijnM (27) Startgewicht: 85,6 kg Huidig gewicht : 77,5kg (-8,1) Streefgewicht: 75 kg Jet2018 (38) Startgewicht: 63 kg Huidig gewicht: 62,4 kg (-0,6) Streefgewicht: 55 kg Stringetje (35) Startgewicht: 66 Huidig gewicht: 61,2 (- 4,8) Streefgewicht: 59 Meisje93 (25) Startgewicht: 78 kg Huidig gewicht : 75,6 kg (-2.4) Streefgewicht 68 kg Nora92 Startgewicht : 93.6 kg Huidig gewicht: 88.7 kg(-4,9) Streefgewicht : 76 kg Duitshollandsmeisje Startgewicht: 71 kg Huidig gewicht: 69,9 kg (-1,1) Streefgewicht : 61 kg Reageer op deze post en haal de quote tags [...] weg aan het begin en eind van de reactie. Werk je gegevens bij en plaats reactie. Zorg ervoor dat je de laatste lijst te pakken hebt.
Irritant dat er soms geen meldingen komen joh.... Ik heb de 69 in elk geval weer gezien! Wel 69,9 dus op het randje haha. Ik hoop dat ik er nu op blijf zitten en dat hij omlaag gaat.. Heb nu 2 weken metformine en ben vandaag begonnen met de volledige dosis (2 tabletten per dag, 1 na het ontbijt, 1 's avonds) en hoop dat ik hier geen last van ga krijgen! Wel regelmatig diarree gehad de eerste 2 weken, maar dat was dan ook maar 1 dag 1 keer gelukkig. Dus niet heel de dag rennen... 1 keer op het werk, dat was wel heel vervelend.. maar goed. Als dat het is... Moet zeggen dat mijn eetlust als een malle naar beneden is gekeild en ik echt moet oppassen dat ik niet te weinig eet en drink nu want heb gewoon echt GEEN honger.. dus moet mezelf echt aanzetten om iets te eten. Aan de ene kant goed want ik snack en snaai zo ook niet, heb er echt nul behoefte aan, maar heb sowieso weinig behoefte aan eten.. tja. Overigens nog niet ongesteld, bijna op dag 60 alweer.. dus schiet niet op. Hoop dat mijn lichaam gaat reageren op de volledige dosis metformine...