Vanaf 1 juli 10 kg afvallen.

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Prettykitty, 29 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Ik vind het juist op werkdagen gemakkelijker, omdat ik dan achter de computer zit. Als ik juist druk ben met huishouden of met de kids heb ik meer trek. Maar denk dat het vooral belangrijk is dat je iets vindt wat bij je past. Ik kan het ontbijt gemakkelijk overslaan, maar een avond snack heb ik voor mijn gevoel meer nodig. Dus probeer dat zo gezond mogelijk te maken.

2. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Ah wat vervelend zeg dat het zo lang duurt. Merk je wel iets van je ovulatie?

3. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Haha zo is het bij iedereen weer verschillend. :)
    Vroeger nam ik nooit een ontbijt, maar sinds ik kinderen heb, heb ik het echt nodig!
    Slim, ik ben heel erg benieuwd naar het resultaat van deze methode.

4. duitshollandsmeisje

18 sep 2018
    5.597
    7.396
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Ik heb geen ovulatie helaas.. had een paar weken terug wel vreselijke pijnen in mijn baarmoeder en 2 dagen later een echo laten doen, toen vonden ze wel iets van een vocht plekje dus had een eisprong geweest kunnen zijn, maar helaas na 16 dagen na die pijn nog niet ongesteld dus was geen ovulatie.

5. duitshollandsmeisje

18 sep 2018
    5.597
    7.396
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    In principe kan je geen hypo krijgen met metformine (ergens gelezen haha dus zal wel kloppen). Nee maar ik had heel veel last van alle bijwerkingen.. echt alle!! En ook nog super heftig :( dus ik trok het bijna niet meer, kon helemaal niks meer.. alleen maar in bed liggen of op de wc zitten, nou gezellig.. maar gaat nu al heel de week goed met de laagste dosis dus fingers crossed dat het nu goed blijft gaan tot ik weer de volledige dosis heb.

6. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Och wat vervelend zeg, dat maakt het allemaal niet gemakkelijker. Hopelijk slaan de medicijnen dan nu wel goed aan.

7. duitshollandsmeisje

18 sep 2018
    5.597
    7.396
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Thanks, ik hoop het ook! Hoop vooral dat ik snel een menstruatie heb want dit schiet echt niet op. Bijna een jaar gestopt en 3x ongesteld geweest waarvan 2 keer in de eerste 3 maanden, drama.. Maar ze schieten ook niet echt op helaas, misschien iets Duits? Want in NL is het meteen clomid, spuiten, hormonen etc. maar hier geven ze me dat helaas (nog?) niet. Misschien willen ze langer wachten ofzo. .maar ja, ontpilt ben ik in principe al, en alle echo's laten pcos zien dus ja, het is geen ontpillen meer in elk geval..

8. duitshollandsmeisje

18 sep 2018
    5.597
    7.396
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Na 3,5 week vrij weer aan het werk. Dus ik eet als ik werk (4-5 dagen) eigenlijk weer standaard:

O: Havermoutpap met banaan of bessen of appel + schepje zoetstof (en evt. chiazaadjes/lijnzaadjes), glas water (0,3l)

M: Op het werk, meestal iets van vlees, groentes/rauwkost/salade en iets van aardappel(salade)/friet/spätzle (soort noodles), flesje water (0,5l)

Thuis tussen de middag: meestal iets van koffie of water en een stuk of 2 fruit van wat ik heb (banaan, perzik, appel o.i.d.), ineens honger maak ik een getoast broodje met jam of sandwichspread (in Nederland gehaald laatst, heerlijk, hebben ze hier niet haha of ik heb het nog niet gevonden, maar mijn vriend kende het niet en vond het er maar vies uitzien xD)

A: Thuis evtl als ik honger/trek heb yoghurt met of zonder fruit of wortels of iets van een reepje (balisto, mueslireep o.i.d.) + water naar behoefte (meestal rond de 0,5l ook)

Moet vanaf maandag wel 's avonds ook weer iets kleins eten omdat ik dan de metformin ook weer in de avond ga nemen en het is heel belangrijk dat ik die inneem met eten zodat ik niet misselijk word of diarree krijg. Gaat nu al heel de week super dus ik hoop dat het maandag met de ophoging ook weer goed gaat, fingers crossed..

Dus eigenlijk ook niet zo'n slecht 'werklijstje'. 's avonds heb ik gelukkig eigenlijk nooit zin in snoep/chips ofzo dus dat scheelt wel, dat is helemaal verdwenen dat snaai gevoel, maar ik denk dat dat een bijwerking is van de metformin. Heb er gewoon echt geen zin in ook, dus dat is alleen maar goed:thumup:

medj1983 vindt dit leuk.
  9. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @duitshollandsmeisje och nee dan is het beter om te stoppen ja.

Wat onwijs vervelend dat ze zo traag zijn! Anders een keer flink uit je slof schieten bij de dokter. Soms kan het helpen. ;)

Mooi lijstje! Ik zou het niet kunnen hoor die avonden.
    Dan heb ik de meeste trek lijkt het, niet altijd handig met het avondeten.
    Echt super dat je daar helemaal geen behoefte in hebt. Scheelt weer een obstakel.

10. duitshollandsmeisje

18 sep 2018
    5.597
    7.396
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Nou dat was in het begin ook niet hoor, toen kon ik alles eten wat los en vast zat :p maar denk dat dat vooral door de metformine is dat dat niet meer zo is.

Misschien schiet ik nog wel uit mijn slof als ik een jaar gepasseerd ben.. want dan mogen ze toch wel langzaamaan iets gaan doen toch? Mijn dokter gaat in januari met zwangerschapsverlof en zij zei dat het mij voor die tijd ging lukken. Ik heb er een hard hoofd in met mijn lange cycli haha.. maar wel lief van haar.

11. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ah oke haha. Enige voordeel van medicatie zullen we maar zeggen. ;)

In NL. Gaan ze inderdaad na een jaar onderzoeken starten bij beiden.
    Zoals een HSG, semenanalyse, hormoonhuishouding etc.
    Ik hoop het heel erg voor je, weet hoe frustrerend het is. En dan heb jij nog eens een cyclus die niet mee werkt. :(

12. duitshollandsmeisje

18 sep 2018
    5.597
    7.396
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    In NL ook na een jaar pas? Oke, ik dacht dat iedereen daar veel sneller clomid enzo kreeg bij pcos of uitblijvende menstruatie. (Woon in Duitsland)
    Hormoonhuishouding is al voor een deel gecontroleerd, vandaar schildkliermedicatie en metformine (teveel aan testosteron en schommelende bloedsuiker en voor het op gang helpen van een eisprong).

13. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    In dat wereldje zat ik niet, had keurig een 29-31 dagen cyclus. Iedere ronde een eisprong. Maar geen bevruchting.
    Volgens mij gaat dat inderdaad wel wat vlotter ja.
    Kan je niet overstappen naar NL? iig voor een fertiliteitskliniek.

14. duitshollandsmeisje

18 sep 2018
    5.597
    7.396
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Ik denk dat mij dat veel te veel geld gaat kosten.. ik betaal nu in principe niks buiten mijn maandelijkse kosten voor zorgverzekering en krijg daarvoor veel behandelingen en onderzoeken. Dus denk dat ik als ik een jaar bezig ben nog eens aan de bel trek (of eerder natuurlijk als de metformin weer niet aan slaat)

15. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ja in NL moet je veel zelf betalen. Ook al ben je vrij goed verzekerd.
    Groot gelijk hoor!!

Oeh dames, morgen weer wegen.
    Vrees dat er hier weinig af zal zijn.

16. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Goedemiddag, hoe was jullie weekend ? Zal maar niet noteren wat ik allemaal heb gegeten haha, was vast een week suiker waard ofzo.. maar goed, heb er wel van genoten. Vandaag weer begonnen met het afvallen.
    Lunch: een cappuccino en twee broodjes met kaas
    Tussendoor: een bakje magere kwark met appel en kaneel
    Tussendoor: 2 mandarijnen
    Avondeten: hutspot met spekjes en een stukje rookworst
    Tussendoor: nog geen idee, in ieder geval iets zonder suiker en met eiwitten

duitshollandsmeisje vindt dit leuk.
  17. duitshollandsmeisje

18 sep 2018
    5.597
    7.396
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Ik begin na het werk weer met mijn verhoging van de metformine, was hem vanmorgen vergeten dus nu net na het eten gauw ingenomen en over 10 uur dan de tweede halve tablet. Dus moet dan 's avonds ook altijd wat eten zodat ik niet misselijk word of diarree ervan krijg.

Vanmorgen dus weer zoals altijd havermoutpap met zoetstof en chiazaadjes.
    Op het werk net een hamburger met een salade.
    Nu thuis een energydrink :)o:ik probeer te minderen maar is moeilijk haha, is in elk geval altijd de suikervrij variant) en wil straks voor ik weer ga werken nog iets van yoghurt eten en een appel ofzo en mijn frambozen als die nog leven:|:roflmao:
    Vanavond dus nog geen idee.. moet wat kleins eten.. misschien gewoon nog een keer yoghurt of toast ofzo..

Gelukkig morgen en overmorgen weer lekker vrij, wil kroketten gaan maken omdat mijn vriend die zo graag eet, maar hier kennen ze dat helaas niet dus moet ze zelf maken :p

18. Stringetje

Stringetje Fanatiek lid

7 feb 2015
    1.213
    478
    83
    Gelderland
    Ha ladies, sorry voor de radiostilte van mijn zijde. Ik was een weekend weg, alweer! ;) Maar heb dan verder ook geen zomervakantie gehad. Ben ik mezelf hier aan het verantwoorden haha:rolleyes:, maar vind het niet leuk als ik zo lang niks van me laat horen.
    Natuurlijk stond het weekend weg niet in het teken van afvallen, dus pak de draad morgen weer op.
    Ze zeggen weleens dat de laatste loodjes het zwaarst wegen. Nou, bij mij is dat afvaltechnisch wel het geval. Ik wilde nog enkele kilo’s maar jeetje die gaan moeizaam hoor. :o:
    Ik lees morgen even bij op m’n gemakje. Want ben erg benieuwd hoe het allemaal gaat bij iedereen.
    En dan kan ik ook weer reageren op iedereen maar nu gauw naar m’n bedje toe. :oops:
    Tot snel :)!

medj1983 vindt dit leuk.
  19. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Goedemiddag,

Ow gisteravond ging niet helemaal zoals gepland. We hadden visite en heb paar handjes chips gehad, kom me niet bedwingen haha. Was vast nog even aan het afkicken van het weekend ;)
    Vanochtend wel gevast, en krachttraining gedaan. Eetschema vandaag:
    Lunch: zelfgemaakte guacamole met restje nacho's en twee rijstwafels met pure pindakaas en komkommer
    Tussendoor: kwark met appel en kaneel
    Tussendoor: fruit
    Avondeten: kip cordonblue met broccoli
    Tussendoor: nog geen idee, de chips is in ieder geval op :p

20. Stringetje

Stringetje Fanatiek lid

7 feb 2015
    1.213
    478
    83
    Gelderland
    @medj1983 Wat knap van het vasten in de ochtend en dan wel sporten! Netjes!
    Ik ben redelijk 'van start' gegaan maar het had beter gekund:

O: 2 crackers smeerkaas
    L: 2 boterhammen met ei
    T: paar dropjes
    A: hutspot en klein stukje worst
    T: chocolate chip cookie en een paar snoep-banaantjes.

En dat noemt zichzelf 'redelijk van start gegaan' hahah! :| Nou ik moet eigenlijk zeggen: ronduit bagger van start gegaan maar wil mezelf ook niet meteen de put in praten. Ik denk dat ik in plaats de dropjes een banaan o.i.d. had moeten kiezen en na het avondeten beter rijstewafel / komkommer/ kwark o.i.d. had moeten pakken.
    En het domme is: Ik heb het gewoon in huis.:rolleyes:
    Morgen nieuwe ronde nieuwe kansen!

@duitshollandsmeisje Wat lekker zeg zelf kroketten maken. Maar jij als kokkin doet dat natuurlijk 'gewoon' ;):thumup:, en mij lijkt het een heel grote klus!! Ben benieuwd of je ze al gemaakt hebt.
    Wat rot hè van die lange cycli... kon er maar wat makkelijker een oplossing komen. Die dingen zijn soms zo oneerlijk. :( Wel heel knap hoe je ermee bezig bent: met wilskracht en het doorzettingsvermogen. In combi met voeding. Ik ga heel hard duimen voor jullie!

Deel Deze Pagina