Vanaf 1 juli 10 kg afvallen.

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Prettykitty, 29 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stringetje

    Stringetje Fanatiek lid

    7 feb 2015
    1.213
    478
    83
    Gelderland
    Hoe is het met iedereen?

    Hier zoetjes aan weer steeds meer in het gareel, behalve vandaag toch weer wat gezondigd... haha! Ik had vanmiddag een high tea en normaal gesproken vind ik dat van die gelegenheden waarbij ik te veel en te ongezond eet maar vandaag viel de schade best mee. Ik had ook een paar dingen laten staan.

    O: 2 crackers smeerkaas
    T: x
    L: high tea bestaande uit; tomatensoep, scone met slagroom en jam, stukje wrap met ei, stukje pistolet met zalm en stukje pistolet met kipfilet, muffin en mini-tompouce. Het waren kleine porties. En veel thee natuurlijk. :)
    T: x
    A: sobere maaltijdsalade; rucola, ei, tomaat, komkommer en kikkererwten en balsamicodressing.
     
    Prettykitty en medj1983 vinden dit leuk.
  2. medj1983

    medj1983 Fanatiek lid

    12 jun 2012
    3.176
    499
    83
    Hoi,

    Aaah sorry was even van de wagen gevallen.. slecht gegeten laatste dagen.. oeps. Maar geef de pms maar de schuld ;)
    Vandaag gegeten:
    Ontbijt: drie rijstwafels, met pindakaas en kaas
    Tussendoor: een cappuccino
    Lunch: twee geroosterde broodjes met avocado, ui, kruiden en paprika
    Tussendoor: twee biscuitjes, een appel en twee blokjes pure chocolade
    Avondeten: kipburger en witte bonen in tomatensaus
    Tussendoor: handje pinda's
     
    Prettykitty vindt dit leuk.
  3. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
  4. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    Hier ook op een laag pitje.
    Heb de griep!

    Mijn ouders kwamen deze week langs met een bak ijs van de ijsboer (4 bollen en slagroom. Damn) en een broodje Paling.

    Elke keer zeg ik nou nu ga ik er weer flink tegenaan. En dan komt iemand langs om iets te brengen qua eten, wat totaal niet in mijn dieet past.

    Ook wel weer slap van mij hoor, echt de eerste weken was ik ZO streng.
    Is niks meer van over.. Ik heb geen idee hoeveel ik weeg! Ik probeer trouwens wel op te letten hoor.


    Vandaag heb ik bijvoorbeeld op :
    1 Bruine boterham met Sandwichspread
    1 Bruine boterham met Rookkaas en mayonaise.

    Verder gaan we zo Bami eten. Maar ipv mie met zilvervliesrijst. Dus ik vreet me eigen niet vol ofzo, maar normaliter zou ik bijvoorbeeld iets magers kiezen voor op brood!
     
  5. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    Oja ik heb ook nog twee koffie met melk op.

    Ik houd zo van koffie met melk, toen ik net begon met afvallen nam ik amper koffie. Maar ik kan het niet langer weerstaan!


    Ook heb ik echt heel erg zin in koek en chocolade. Pffff
     
  6. Nora92

    Nora92 Fanatiek lid

    17 dec 2018
    3.883
    4.892
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Aaaah thanks @Stringetje
    Vergeet het groepje soms helemaal omdat ik ook al wekelijks naar de dietist ga en zo druk ben met zwanger raken. :p
    Maar hier gaat het goed! In mijn vakantie wat aangekomen maar nu sinds deze week weer goed opgepakt en ben nu weer 87 kg. Dus bijna weer terug naar mijn laagste in de 86 kg. Nu even goed volhouden. Volgende vakantie is pas ergens december dus dat moet goed komen whaha!
    Hoe gaat het hier?
     
    medj1983 vindt dit leuk.
  7. duitshollandsmeisje

    18 sep 2018
    5.446
    7.290
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Hier niet zo goed haha... maar gelukkig ook niet echt zwaarder geworden, nog steeds 70,8kg.. ik weet dat ik echt nog een paar kilo moet zien te verliezen ivm mijn pcos, want dan kan het beter worden maar het is gewoon echt het GAAN naar de fitness.. zo geen zin... verder ben ik liever lui dan moe.. dus gaat hier niet zo goed helaas!

    Had de afgelopen week ook vreselijke eetbuien.. hele doos negerzoenen op...:$ maar ze waren ZO lekker en kon er echt niet van af blijven. Hoopte eigenlijk dat het een teken was dat er weer eens een menstruatie aan zou komen (100+ dagen nu..) maar helaas.. niks..
     
  8. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Prettykitty beterschap!
    Oh nee dat werkt zeker niet mee. En je kan het dan moeilijk weigeren.

    Lastig dat je je motivatie wat aan het kwijt raken bent.
    Hebben er meerdere last van hier. ;)

    @Nora92 super zeg! Ja dan ben je al druk genoeg haha.
    Blijft je dieet nog hetzelfde, of heeft de dietiste alweer aanpassingen gemaakt?

    @duitshollandsmeisje gelukkig niet zwaarder geworden dan.
    Zo herkenbaar dat geen zin hebben om te gaan. Misschien een sportmaatje?
    Helpt hier iig wel.

    Pff. Alweer 100+ dagen cyclus. :( ontzettend vervelend zeg.
    Zo maak je helemaal weinig kans om zwanger te raken.
     
    Nora92 vindt dit leuk.
  9. duitshollandsmeisje

    18 sep 2018
    5.446
    7.290
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Nou in principe heeft mijn vriend ook een abo.. maar hij wilt altijd minstens 2 uur gaan en dat houd mij heel erg tegen:roflmao: ik vind dat echt veel te lang namelijk.. ik ga liever een uurtje, max 1,5.. hij vind dat zonde.. zucht haha. dus een vicieuze cirkel xD
    nee heb dit jaar geen 1 kans gehad zwanger te worden, zonder eisprong.. ga er niet vanuit dat ik een eisprong heb gehad dit jaar. over een maandje terug naar de dokter en vragen of ze me niet toch iets kunnen geven waardoor ik een regelmatige cyclus krijg (de pil zei ze laatst:roflmao::|)
     
    Nora92 vindt dit leuk.
  10. Nora92

    Nora92 Fanatiek lid

    17 dec 2018
    3.883
    4.892
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    @duitshollandsmeisje
    Lekker zo'n grapjuk van een gyneacoloog. :p Echt PCOS is killing, weet er alles van BAH! Hoop echt dat je lichaam het snel weer allemaal oppakt. Bij mij maakte eten en beweging heel veel uit. Cyclus is weer een klein beetje van de hobbel door miskramen maar op zich heb ik niks te klagen! Van 50-80 naar 25-27 dagen cycli.

    @Meisje93
    Ja dieet is nog hetzelfde! Tijdje een beetje aangepast naar 5 eetmomenten per dag maar daar versloeg ik echt helemaal in... 3 is echt ideaal moet ik zeggen. Vandaag ben ik maar aan twee eet momenten toe gekomen maar over het algemeen lukt 3 keer per dag eten wel! Dan merk ik ook dat het snaaien echt beter in te dammen is. Heb toen 1,5 maand geleden alles uit huis gegooid. Dat heeft ook heel erg geholpen. Nu doe ik soms mijn koelkast, kast, diepvries, koelkast, lade, kast rondje.. Maar kan ik doen tot ik een ons weeg want er is niks. :p :p Mijn vriend stuurde laatst zelfs een foto naar zijn vrienden van onze zielige lege koelkast haha! Dat ze maar veel medelijden met hem moesten hebben.
     
  11. duitshollandsmeisje

    18 sep 2018
    5.446
    7.290
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Jaa eigenlijk is het ook helemaal niet om te lachen maar ja.. moet toch proberen een beetje positief te blijven.
    Heb jij nog iets gekregen dan voor de pcos? Medicatie ofzo? Of echt puur beweging en eten?
    Want jij hebt dan nu mooie cycli.. bij mij gaat het wel even duren ben ik bang.
     
  12. Nora92

    Nora92 Fanatiek lid

    17 dec 2018
    3.883
    4.892
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Nee heb geen medicijnen gekregen. Kreeg een mirena spiraal, daar moest ik het mee doen en "kom maar weer terug als je een kind wil". Al mijn andere klachten kregen de "je moet er mee leren leven".
     
  13. duitshollandsmeisje

    18 sep 2018
    5.446
    7.290
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Oke dus geheel op eigen kracht weer onder controle gekregen, knap hoor.
    Het valt mij niet mee om mijn gedachtegang om te stellen :( soms heb ik superveel motivatie, maar momenteel echt gewoon NUL komma nul.. heb zo vaak in mijn hoofd 'oke als ik straks klaar ben, kleed ik mij snel om en ga ik even naar de fitness' en dan kom ik thuis en plof ik op de bank en heb ik helemaaaaaaaal geen zin meer om nog iets te doen xD schiet dus niet op. Ik WIL wel maar ik moet het ook nog DOEN.
     
  14. Nora92

    Nora92 Fanatiek lid

    17 dec 2018
    3.883
    4.892
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Wat mij toen heel erg heeft geholpen is de lat lager leggen! Heb toen bij een kringloop voor 2 euro zo'n step apparaat op de kop getikt. Die heb ik toen achter de bank gezet, tv aan, favoriete serie en even 20 minuten op dat traploop ding in mijn pyjama. :roflmao: Dacht ach elke minuut niet op de bank is er één toch? En qua eten hou ik 80/20 aan. Dus nooit 100% perfect. Want dan lukt dat één dag en dan is het morgen 40% gezond haha met 's avonds een snaaibui.
    Dus 80% gezond en goede keuzes. Dan 20% wat lekkers. Dus een klein dropje tussendoor, lekkere cappucino van 60 calorieën ipv zwarte koffie, 's avonds een beetje mayo bij mijn zoete aardappel frietjes. Zo, weet je wel? Dat maakt het leven zooooveel aangenamer.
     
    duitshollandsmeisje vindt dit leuk.
  15. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @duitshollandsmeisje 2uurtjes sporten red ik ook niet hoor. ;)
    Maximaal 1,5u ben ik daar te vinden. En dan vind ik het weer mooi geweest.
    Moet alleen thuis ook wat meer gaan doen vind ik zelf.

    Zou toch echt eisen dat ze je nu echt gaat helpen hoor. Bijvoorbeeld clomid oid. Dit schiet ook niet op.

    @Nora92 wat goed zeg, dat je dan minder last hebt van snaaien.
    Haha geweldig! Tja die moet er ook maar wat voor over hebben toch? ;)
    Maar dat is wel het allerbeste ja, om helemaal niks in huis te hebben.


    Nou vanavond nog onze verjaardagen vieren met de vrienden.
    En daarna weer streng zijn met afvallen. :rolleyes:
     
  16. duitshollandsmeisje

    18 sep 2018
    5.446
    7.290
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    ja vanaf 1 november wil ik wat meer op mijn strepen gaan staan aangezien ik dan een jaar gestopt ben. als ik tegen die tijd nog niet ongesteld ben geworden vind ik wel dat ze iets mogen gaan ondernemen ipv alleen metformine.. denk dat clomid toch sneller werkt.

    Vanaf vandaag weer normaal. Even geen feestjes en dingen, gewoon werken.

    Deze week helaas 2x een pizza op maar ja, was lui en verkatert..

    Vanaf vandaag weer normaal ontbijt met havermoutpap en middageten op het werk en hooguit savonds nog wat kleins maar meestal heb ik dan geen honger meer .
     
  17. medj1983

    medj1983 Fanatiek lid

    12 jun 2012
    3.176
    499
    83
    Hoi allemaal!

    Nou ik ben gisteravond nog heerlijk uit eten geweest :p
    Maar mijn man en ik hebben afgesproken dat we er nu samen voor gaan. Normaal is hij niet van het afvallen. Maar hij vindt dat hij ook een paar kilootjes kwijt mag. We gaan vooral minder suiker eten, eigenlijk gebruiken we nog best veel verborgen suikers.
    Dus net even flink boodschappen gedaan en de kelder uit geruimd.
    Vandaag is mijn menu:
    Ontbijt: drie rijstwafels met kaas en pure pindakaas
    Tussendoor: een cappuccino met amandelmelk (bah haha)
    Lunch: ik denk twee gebakken eieren met courgette en ui en avocado, misschien stukje ontbijtspek
    Tussendoor: handje noten en een stuk fruit
    Avondeten: nasi (nog even zien hoe ik dat ga maken ;)
    Tussendoor: geen idee of ik nog trek heb.. maar heb nog kaas in huis

    Heb nou al hoofdpijn :p het stomme is dat ik er elke keer weer in trap, maar dat ik me veel fitter voel met minder suiker. Maar goed, zal niet de enige zijn haha
     
    Stringetje vindt dit leuk.
  18. medj1983

    medj1983 Fanatiek lid

    12 jun 2012
    3.176
    499
    83
    Ja dit werkt ook het beste voor mij, anders verval ik ook in van die extreme buien..
     
    Stringetje en Nora92 vinden dit leuk.
  19. medj1983

    medj1983 Fanatiek lid

    12 jun 2012
    3.176
    499
    83
    Hoi allemaal, hoe gaat het? Hier even gewogen vanochtend, was 77.3 valt me mee ;) maar wel handig om even een nieuw startpunt te hebben. Fijn weekend allemaal!
     
    Stringetje vindt dit leuk.
  20. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Helemaal mee eens! @duitshollandsmeisje
    Het normale, saaie ritme is toch het beste qua afvallen. ;)

    @medj1983 wat fijn dat jullie er nu samen tegenaan gaan. Heel veel succes met het ontsuikeren. ;)


    Ik ga vanaf maandag er weer tegenaan.
    Dan zijn de feestjes weer voorbij.


    Fijn weekend iedereen. ♡
     
    Stringetje, medj1983 en duitshollandsmeisje vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina