Vanaf 1 juli 10 kg afvallen.

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Prettykitty, 29 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stringetje

    Stringetje Fanatiek lid

    7 feb 2015
    1.213
    478
    83
    Gelderland
    Oeh heftig nachtje hoor @Meisje93
    Snap dat je gisteren weinig fut had. Hopelijk ging het vannacht goed.

    @medj1983 Aiii dat hakt er dan wel in van tijd tot tijd dat gespook. Of raak je eraan gewend? Ik ben dan het type met een verhaal wat je níet wilt horen:oops: met m'n voorbeeldige slapers. :|

    Vandaag op het menu:

    O: thee, 2 crackers met smeerkaas
    T: appel en koffie
    L: kleine salade met kip en zongedroogde tomaatjes en 1 boterham met veel boter :rolleyes:(guilty pleasure bij salade).
    T: paar dadels
    A: vega risotto met feta en pijnboompitten enz.
    T: ... even kijken what's left. ;)

    Mooie dag allemaal!
     
    medj1983 vindt dit leuk.
  2. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Pfoe pittig hoor. Wissel je dan zo nu en dan af met je man?

    @Stringetje vannacht weer de hele nacht kunnen slapen. :) gelukkig ook maar, drukke dag vandaag. Straks kinderverjaardag en daarna van 13.00 - 21.30 werken.

    Mooi lijstje weer! Hier geen idee wat ik ga eten vandaag. Lunch zal er wel bij in schieten. En even kijken of ik nog langs de supermarkt kan gaan voor avondeten. Anders word het een boterhammetje ofzo. :rolleyes:
     
  3. medj1983

    medj1983 Fanatiek lid

    12 jun 2012
    3.167
    495
    83
    Nou ja.. hij helpt wel wat mee hoor. We hebben een eigen bedrijf, dat scheelt. Hij brengt eens per week de kids naar school, dan kan ik even bijslapen. En in het weekend proberen we ook wel wat rustiger op te starten, dat scheelt ook. Verder is het een faaaaseeee haha
    Vandaag wel veel trek, eigenlijk voor het eerst sinds ik minder eet. Was vanochtend bloed chagrijnig, want had de weegschaal een nieuwe batterij gedaan, en ja hoor, ding geeft 1,5 kilo meer aan dan vijf minuten ervoor.. dus dat is stom :( denk dat ik mijn maten maar even ga opnemen, is toch makkelijker om bij te houden.
    Vandaag gegeten:
    Vanochtend: Griekse yoghurt met walnoten en banaan
    Tussendoor: een cappuccino
    Lunch: 2 frikandellen met mayo, twee maiswafels met kaas.
    Tussendoor: tijd voor groente en fruit haha
    Avondeten: grillburger, krieltjes en worteltjes en erwten uit de stomer.
    Tussendoor: geen idee
     
  4. medj1983

    medj1983 Fanatiek lid

    12 jun 2012
    3.167
    495
    83
    Hoi,

    Hoe gaat het met jullie allemaal?
    Hier wel aardig, nu een week suiker arm, en voel me best goed. Heb het idee dat mijn huid wat mooier. Woog vanochtend 76.9. kennelijk is mijn weegschaal weer bijgedraaid haha. Gisteravond een verse lasagne gemaakt, heb wel wat teveel vet binnen gekregen gisteren.
    Vandaag op het menu:
    Ontbijt: Griekse yoghurt met appel, lijnzaad en kaneel
    Tussendoor: een cappuccino
    Lunch: een salade van paprika, komkommer, tomaat, feta kaas en olijfolie. En een paar suikervrije pepernoten om te proeven haha
    Tussendoor: twee maiswafels met kaas en paar suikervrije snoepjes (had meer moeten lunchen denk ik)
    Avondeten: een frikandel, krieltjes en worteltjes en erwten.
    Tussendoor: even kijken of ik nog trek heb.
    Maar goed, de eerste week voelt wel succesvol :) fijn weekend allemaal. Doe zondag mee aan de vier mijl van Groningen :D leuk!!
     
  5. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @medj1983 dat is wel erg prettig dat je dan even bij kan slapen.
    Haha ja alles is een fase!! :p
    Top dat je weegschaal weer bijgedraaid is, en dat je je goed voelt tijdens de afkickfase.
    Veel plezier en succes morgen met de vier mijl. Knap hoor.


    Hier gaat het nog steeds niet echt top. Gisteravond verjaardag gehad. Wijntjes en de hapjes waren te lekker. :|
    Dit weekend werken, dus calorieën tellen heb ik alleen woensdag gedaan..
    Hopelijk aankomende week een betere week qua motivatie.
     
    medj1983 vindt dit leuk.
  6. medj1983

    medj1983 Fanatiek lid

    12 jun 2012
    3.167
    495
    83
    Goedemorgen hoe gaat het met jullie? Goed weekend gehad? Hier een prima weekend gehad, niet heel erg op eten gelet, wel op de suikers (behalve de wijn dan ;))
    Woog vanochtend 77.0, dus ben nu in een maand 2 kilo kwijt :) heel fijn.
    De vier mijl ging redelijk, vond het best benauwd. Heb een longembolie gehad en wat lichte schade, loop niet meer zoals vroeger. Maar goed, was een leuke middag en in één keer uitgelopen, dus mag niet klagen.
    Hoe gaat het met jullie allemaal? Jammer dat er niet meer zoveel mee schrijven. Ben wel benieuwd of jullie het gewichtsverlies een beetje kunnen behouden enzo.
     
  7. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Goedemorgen!
    Top dat je op de suikers hebt gelet. Denk dat je schrikt hoeveel suiker allemaal in producten zitten.
    Wat een geweldig resultaat! Gewoon 2kg kwijt alweer.
    Hier vanochtend vergeten te wegen, maar weet zeker dat er niks vanaf is. Eerder weer wat erbij..
    Het was ook echt benauwd gisteren. Pittig hoor, maar wel chapeu dat je hem in 1x uitgelopen hebt! :thumup:
    Ja vind ik ook heel erg jammer. We waren zo'n actief gezellig groepje.

    Hier een prima weekend gehad. Was mijn werkweekend dus dan ondernemen wij weinig.
    Ook niet heel erg op mijn eetpatroon gelet. Deze week een rustige week, wil me echt weer gaan herpakken. Anders ga ik het doel natuurlijk niet halen in december. :rolleyes:
     
  8. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.624
    3.002
    113
    Vrouw
    Goedemorgen meiden! Hier vanmorgen 71.7

    Ben ik erg tevreden mee, aangezien ik echt een paar weken niet heb opgelet.
    Ik ben op dit moment een beetje zwak, en vandaar ook niet zo actief.

    Vind het niet leuk voor de andere om mijn lijstje te typen met allemaal snaaiwerk, dat werkt niet echt motiverend.
     
  9. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.624
    3.002
    113
    Vrouw
    Prettykitty
    startgewicht: 77 kg
    Huidig gewicht : 71.7 (-5.3)
    Streefgewicht: 67 kg

    Mariahh

    Startgewicht: 68 kg
    Huidig gewicht: 65 ( -3.0)
    Streefgewicht 59-60 kg

    JasmijnM (27)

    Startgewicht: 85,6 kg
    Huidig gewicht : 75,8kg (-9,8)
    Streefgewicht: 75 kg

    Jet2018 (38)

    Startgewicht: 63 kg
    Huidig gewicht: 62,4 kg (-0,6)
    Streefgewicht: 55 kg

    Stringetje (35)

    Startgewicht: 66
    Huidig gewicht: 60,7 (- 5,3)
    Streefgewicht: 59

    Meisje93 (25)

    Startgewicht: 78 kg
    Huidig gewicht : 73,4kg (-4,6)
    Streefgewicht 68 kg

    Nora92

    Startgewicht : 93.6 kg
    Huidig gewicht: 86.8kg (-6,8)
    Streefgewicht : 76 kg

    RE080219 (33)

    Startgewicht: 84,9 kg
    Huidig gewicht: 77,9 kg (-7,0)
    Streefgewicht: 63/68 kg

    Duitshollandsmeisje
    Startgewicht: 71 kg
    Huidig gewicht: 69,9 kg (-1,1)
    Streefgewicht : 61 kg

    Medj1983
    Startgewicht: 79.1 kg
    Huidig gewicht: 78,5 kg (-0,6)
    Streefgewicht: 69.9 kg

    Reageer op deze post en haal de quote tags [...] weg aan het begin en eind van de reactie.
    Werk je gegevens bij en plaats reactie.
    Zorg ervoor dat je de laatste lijst te pakken hebt.
     
  10. Stringetje

    Stringetje Fanatiek lid

    7 feb 2015
    1.213
    478
    83
    Gelderland
    Wat super zeg van de 4 mijl! Petje af, en gisteren was het inderdaad best wel warm (benauwd). En je gaat lekker met de kilo's! Knap!

    Wij hebben echt van het weertje genoten in ieder geval. Lekker naar de bossen en hei geweest en in het zonnetje op een picknickkleed gelegen terwijl de meiden lekker aan het spelen waren. Gisterenavond het weekend in stijl afgesloten met een frietje speciaal, kroket, mini magnum dus je weet wel hoe dat is verlopen qua calorieën hahah! :D

    Ik heb bij mezelf ontdekt dat ik dat ook gewoon echt wel eens nodig hebt, even uit de bocht vliegen. Ik vind sommige dingen gewoon zooo lekker en sta dat toe van mezelf, mits ik het niet te bont maak en mezelf daarna weer herpak. :p Dat is dus vandaag.

    @Meisje93 Ik doe dus weer graag mee met onszelf herpakken! :thumup: Wat heb je op het eet-programma vandaag? Ik moet het nog even bedenken allemaal, post ik straks nog.

    En vanavond wil ik gaan hardlopen.

    Ik heb de calorie-app opnieuw geïnstalleerd en mag nu ineens wat meer calorieën dan voorheen. Eerst zat ik op de 1.200 ongeveer en nu iets van 1.600. Ik snap niet waarom. :rolleyes: Zou het zijn omdat ik nog 3 kilo te gaan heb en het over een langere periode wil uitsmeren. (Eerder had ik als doel 8 kilo er af dus misschien dat de app toen wat strenger was voor me?:confused:) Op zich zie ik het wel zitten wat meer calorieën maar ik begrijp het gewoon niet zo goed.

    Oja ik vind het ook erg jammer dat het zo veel rustiger is hier. Van sommigen echt al heeeel lang niks gehoord. Hoe zou het met hen zijn? Misschien allemaal al lang op hun streefgewicht of zijn ze dit groepje wat vergeten. No hard feelings maar ik vond het wel leuker toen we allemaal actiever waren. En dat geldt ook zeker voor mij, ik ben ook minder actief. Sneeuwbaleffect.:o:

    @Prettykitty Wat fijn van het gewicht meid! Super!! Mag je zeker trots op zijn. Hmm dat klinkt niet prettig van het zwakker voelen...? Hoe komt het?
     
  11. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.624
    3.002
    113
    Vrouw
    Nou meer omdat ik bijvoorbeeld ook een frikandel neem als mijn vriend die neemt ofzo. Eerder zei ik steevast nee! Ik ben aan de lijn, maar ik ben een stuk minder streng. Wel jammer haha!

    We gaan binnenkort op vakantie en daarna ga ik er weer strenger tegenaan.

    Wel is het duidelijk te zien dat ik ruim 5 kilo ben afgevallen, dat motiveert dan wel weer een klein beetje.

    Hmmm dat van de calorieën app is wel een goede. Ik zal ook eens aanpassen, maar ik mag al 1510 calorieën, dus er zal niet veel veranderen denk ik.

    Ik vul mijn echte streefgewicht ook nog niet in. Dat is 64 kg, maar ik laat het nog op 67 staan.
    Dan ga ik gewoon van 67 naar 64.
     
    Stringetje vindt dit leuk.
  12. medj1983

    medj1983 Fanatiek lid

    12 jun 2012
    3.167
    495
    83
    Wat is je doel in december? Nog -5.3? Veel succes in ieder geval deze week :)
     
  13. medj1983

    medj1983 Fanatiek lid

    12 jun 2012
    3.167
    495
    83
    Volgens mij past een app zich idd aan naar tijd en hoeveelheid kilo's die je kwijt wil. 1600 klinkt in ieder geval een stuk gezonder dan 1200
     
    Stringetje vindt dit leuk.
  14. medj1983

    medj1983 Fanatiek lid

    12 jun 2012
    3.167
    495
    83
    Ah fijn dat je het al kunt zien! En herkenbaar hoor, dat mee eten met je partner. Gelukkig doet mijn man nu enigszins met me mee.
     
    Stringetje vindt dit leuk.
  15. medj1983

    medj1983 Fanatiek lid

    12 jun 2012
    3.167
    495
    83
    Hier vandaag mijn eetlijstje:
    Ontbijt: havermoutpap met lijnzaad en kaneel
    Tussendoor: een cappuccino en een halve eiwitreep
    Lunch: drie crackers rookkaas en een kom verse tomatensoep
    Tussendoor: handje noten en een appel
    Avondeten: pasta
    Tussendoor: denk Griekse yoghurt, of een handje pinda's
     
  16. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Netjes hoor, ondanks dat je niet super goed op je eten let.
    Herken dat wel hoor, als man een chipje neemt. Neem ik nu ook sneller een chipje, waar ik voorheen ook sneller nee tegen kon zeggen *zucht.

    Wat lekker! Waar gaan jullie naartoe?
    Wij hopen in november ook weer even een weekje weg te gaan.

    @Stringetje haha vandaag is alweer niet noemenswaardig. Ongezond geluncht.
    En pepernoten tussendoor genomen. Rest van de dag maar proberen netjes te houden.

    Succes met het hardlopen! Ik wilde ook gaan sporten, maar even kijken of dat gaat lukken. Man moet ws overwerken.
    Herkenbaar van die app, had ik toen ook.
    Mag nu zelfs 1760kcal.

    Ja eigenlijk wel. Maar of dat gaat lukken.
    Voor je het weet is het jaar om :$

    Prachtig lijstje weer, houdt je man het ook goed vol?
     
    Stringetje vindt dit leuk.
  17. Stringetje

    Stringetje Fanatiek lid

    7 feb 2015
    1.213
    478
    83
    Gelderland
    #1317 Stringetje, 14 okt 2019
    Laatst bewerkt: 14 okt 2019
    Oeh ja de pepernotentijd. Ik heb ze ook al in de kast liggen, nog niet van genomen maar dat zal niet lang meer duren. ;)

    Wat leuk een weekje weg in het vooruitzicht @Meisje93
    Wat is het plan, waarheen?

    En waar gaan jullie ergens op vakantie @Prettykitty ? Fijn hoor!
    Ik was even bezorgd, dacht dat je minder lekker in je vel zat/ ziek omdat je schreef 'zwakjes' maar nu begrijp ik het! Dieettechnisch. ;):rolleyes: Dat herken ik ook. En ook wat makkelijker mee snoepen met m'n vriend.

    In het begin van het afvallen waren de gezonde snacks nog leuk en nieuw voor me. Maar ik heb de wortels, snacktomaatjes, enz. nu wel gezien:p merk ik weleens... Je hoort wel: het komt allemaal aan op MOTIVATIE. Theoretisch is het zo gemakkelijk... zucht.

    @medj1983 Goed lijstje hoor vandaag!

    En inderdaad de calorieën die ik nu mag lijken me wat realistischer. 1.600 ipv 1.200.
     
    medj1983 vindt dit leuk.
  18. Stringetje

    Stringetje Fanatiek lid

    7 feb 2015
    1.213
    478
    83
    Gelderland
    (Geen geweldig schema vandaag.. het leek best goed te beginnen t/m de lunch. Maar ik deel 'm toch even met jullie.)

    O: 2 cracottes met smeerkaas
    T: koffie met melk en saai volkoren koekje
    L: rucolasalade met tonijn, ei, tomaat en druif + 1 volkoren boterham met boter.
    T: dadels met flink wat monchou (bleek natuurlijk veel te veel calorieën te bevatten, hoe verrassend:oops:)
    A: hutspot met baconreepjes en appelmoes, meer dan 1x opgeschept. o_O
    T: magere kwark met beetje honing en een paar zonnebloempitjes.

    En nu houd ik 81 calorieeën over maar neem niks mee vandaag. Ik mag nog gaan hardlopen en thee drinken en dat was het dan. Ik ben benieuwd. :D
     
    medj1983 vindt dit leuk.
  19. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Stringetje waardeloos die pepernoten.:|
    Als je er eenmaal aan begint..

    Ja heerlijk! Voorgaande jaren gingen we altijd in oktober, nu een keertje november. Man kon geen vrij krijgen deze maand.
    We gaan naar het land van bartje. Ben benieuwd, horen er goede berichten over.

    Och ja theoretisch kunnen we de hele wereld aan. Afwisseling is inderdaad erg belangrijk, mrja waar wissel je dan in af heh.

    En toch is het een prima lijstje. En je zit netjes binnen je calorieën. :)


    Mijn lijstje:
    O: 3 crackers met slankie
    T: handje pepernoten
    L: halve pizza :oops:
    T: halve mandarijn, rest ingepikt door dochter
    A: aardappels, sperziebonen en een hamburger
    T: 2 snack a jacks.
     
    Stringetje vindt dit leuk.
  20. Stringetje

    Stringetje Fanatiek lid

    7 feb 2015
    1.213
    478
    83
    Gelderland
    Ook goede verhalen over Land van Bartje heb ik gehoord @Meisje93
    Heel leuk van die Landalparken met kids-faciliteiten. Wij hebben goede ervaringen met Hof van Saksen.

    Ook een prima dag toch, zo te zien aan jouw schema. :thumup:
    Haha de pepernoten, ik vind die ook zooo lekker, zucht. Vorig jaar heb ik wel een paar keer suikervrije pepernoten gemaakt. Maar die halen het dus niet bij de gewone kant-en-klare uit de supermarkt is mijn bescheiden mening..:rolleyes:

    Maar goed. :) Het goede nieuws van mijn zijde is dat ik mezelf vanavond heb ingehouden. 5 km in de beentjes en net een paar wortels op en 2 glazen water.

    Slaap lekker alvast allemaal!
     

Deel Deze Pagina