Gedroogd fruit

Discussie in 'Voeding' gestart door Gentle, 15 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Julia is gek op gedroogd fruit. Rozijntjes, maar sinds kort ook gedroogde abrikozen (in kleine stukjes, anders krijgt ze het niet weg). Nu vroeg ik me af, hoe gezond is zoiets? Is het echt alleen maar fruit? En is het net zo gezond als gewoon fruit? Ze vind het gewone fruit de laatste tijd maar matig, en als ik dit eventueel af en toe kan geven in plaats van fruit (of wanneer ze weer eens genoeg heeft na 2 happen banaan), zou dat wel fijn zijn! In hoeverre kan ik het zien als hetzelfde/vervanging?

2. tulip

tulip Niet meer actief

ja hoor das zeker gezond, meisje is hier ook mega gek op. Ik moet wel zeggen dat er hier ook goed vers fruit gegeten wordt, dit is dus i.p.v. een koekje. Ik durf niet te zeggen of het echt vers fruit kan vervangen.

3. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.023
    6.767
    113
    zuid-holland zuid
    volgens mij moet je bij abrikozen wel opletten dat je de ongezwavelde variant hebt. Het schijnt dat kindjes anders last van hun darmen of hoofdpijn kunnen krijgen.

4. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Goed dat je het zegt Cowgirl, ga ik even op letten!

5. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Gedroogd fruit is geconcentreerd en bevat dus veel meer suikers, maar ook veel meer ijzer!

Ik zou ook even de ongezwavelde halen.

6. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    als je ze laat wellen een nachtje krijg je ze beter weg. CB gaf tips om gewelde pruim door fruit te doen voor de ontlasting.

7. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Gedroogd fruit zitten natuurlijk veel vezels in, maar het lijkt me niet een vervanger van vers fruit qua vitamines.

Deel Deze Pagina