Julia is gek op gedroogd fruit. Rozijntjes, maar sinds kort ook gedroogde abrikozen (in kleine stukjes, anders krijgt ze het niet weg). Nu vroeg ik me af, hoe gezond is zoiets? Is het echt alleen maar fruit? En is het net zo gezond als gewoon fruit? Ze vind het gewone fruit de laatste tijd maar matig, en als ik dit eventueel af en toe kan geven in plaats van fruit (of wanneer ze weer eens genoeg heeft na 2 happen banaan), zou dat wel fijn zijn! In hoeverre kan ik het zien als hetzelfde/vervanging?
ja hoor das zeker gezond, meisje is hier ook mega gek op. Ik moet wel zeggen dat er hier ook goed vers fruit gegeten wordt, dit is dus i.p.v. een koekje. Ik durf niet te zeggen of het echt vers fruit kan vervangen.
volgens mij moet je bij abrikozen wel opletten dat je de ongezwavelde variant hebt. Het schijnt dat kindjes anders last van hun darmen of hoofdpijn kunnen krijgen.
Gedroogd fruit is geconcentreerd en bevat dus veel meer suikers, maar ook veel meer ijzer! Ik zou ook even de ongezwavelde halen.
als je ze laat wellen een nachtje krijg je ze beter weg. CB gaf tips om gewelde pruim door fruit te doen voor de ontlasting.
Gedroogd fruit zitten natuurlijk veel vezels in, maar het lijkt me niet een vervanger van vers fruit qua vitamines.