Vanaf 2014 voor een beeb!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Jaenne, 14 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sunshine1

Sunshine1 Bekend lid

18 nov 2013
    621
    0
    16
    @vlinder wat leuk dat ze direct enthousiast waren. Ik begrijp dat je het wil delen met een ander. Wij houden het geheim maar o O O O wat is dat moeilijk. Mijn vriendin is eind januari uitgerekend. Ik zou het haar zo graag willen vertellen.
    Gelukkig denk jij direct positief ... Zo van... Ze kunnen een hoop doen als je niet 100% vruchtbaar ben. Ik hoop dat het allemaal in orde is zodat jullie eraan kunnen beginnen.

2. joanna13

joanna13 Actief lid

1 apr 2013
    287
    2
    0
    honden en boswandelingen en huisvrouw zijn
    Arnhem centrum
    @ vlinder,
    Ik geef je helemaal gelijk om het te laten onderzoeken, achteraf wens ik dat ik daar ook aan had gedacht. Mijn vriend en ik hebben eind 2012 besloten dat we ondanks zijn steriliteit het toch willen proberen. Maar maximaal tot zomer 2014. Omdat hij vind dat hij anders te oud word (nu 44)
    Maar is elke keer weer een hoop spanning. Wat misschien overbodig was geweest alsik van te voren had getest of t wel mogelijk is.

@michelle
    Ik werkte afgelopen periodes veel met ovu testen.
    En viel mij op dat ik regelmatig vlak voor de menstruatie toch weer positief testte.
    Ik was ff bang dat ik zo'n uitzondering zou zijn die twee x ovu had in de periode.
    Maar las op het forum dat het vaak voorkomt. Misschien dat de menstruatie toch wat stoffen vrijgeeft waar de ovutest op reageert.

@hier
    Inderdaad spannend, maar wel blij dat ze goed en snel aanpakken.

3. Vlindertje81

Vlindertje81 Bekend lid

24 nov 2013
    963
    0
    16
    @Sunshine, wel moeilijk om met niemand te kunnen delen dat je probeert en hoopt... Ik heb altijd gezegd dat ik helemaal geen kinderen wilde en zeker mijn schoonvader heeft het daar altijd moeilijk mee gehad. Hij zat dan gister ook bijna te huilen toen hij hoorde dat we over een jaartje toch voor kinderen willen gaan (stomme opleiding :p). Maar dat wel daadwerkelijk gaan beginnen en de eerste periode van zwanger zijn gaan waarschijnlijk aan hun voorbij ;)

@Joanna, wat sta jij voor een moeilijk pakket... binnen iets meer dan een half jaar zwanger moeten zijn en anders niet weer... Ik hoop heel erg dat het wel gaan lukken voor die tijd voor je. Proberen jullie op de natuurlijke weg straks zwanger te worden of met kunstmatige inseminatie?

4. mama van daan

mama van daan Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.496
    0
    0
    Ik ben opticien-brillenmaker en mama
    Limburg(België)
    @ vlindertje81

Dat jaar gaat snel voorbij zijn hoor,ik weet dat het aftellen soms een eeuwigheid duurt maar soms is het best da je je verstand eerst laat kiezen ipv je hart;).
    Ik wou ook al lang een 2e maar wegens bouw enz toch gewacht en normaal mei 2014 gaan we ervoor dus nog een 5.5 maand te gaan!
    Ik ben ook begonnen met aftellen al op 36 maanden dus 3 jaar:D!!
    En nu ist het nog maar eventjes en ook wij starten met klussen !!!

Wij gaan denk ik ook direct ovutesten bestellen online want met spiraaltje weet ge nooit wanneer je je ei krijgt enzo.
    En heb geen zin om bv 1 jaar te moeten proberen dan is het leeftijdsverschil tss de 2 kindjes nog groter dab da het nu al zal zijn:(.

5. Michellenoord

25 nov 2011
    66
    0
    0
    helpdesk medewerker
    Maarssen
    Me vandaag maar ziekgemeld, was vanmorgen zo misselijk dat ik amper kon staan. Regiomanager was er niet blij mee, verzuimpunt was gelukkig veel begripvoller. Het heerst ook op het moment heel erg. Mijn moeder heeft mij mannetje opgehaald dus ik hoorde ff helemaal niets, heb dan ook vooral geslapen. Het komt in vlagen, ene moment voel ik me prima en het volgende ben ik hondsberoerd.

Hoe gaat heeft hier?

6. joanna13

joanna13 Actief lid

1 apr 2013
    287
    2
    0
    Arnhem centrum
    @michelle
    Beterschap! !

@vlindertje
    Het is inderdaad een heel raar gevoel nu. Maar ja mn gezondheid gaat ff voor.
    We waren eigenlijk al vanaf maart 2013 bezig. Maar elke x weer een andere tegenslag.
    Wij "werken" met een zelf gevonden donor. Omdat we voor de zwangerschap niet ook nog de medische molen in willen. Ons leven is zo al bewogen genoeg.

Dus wij doen zelf inseminatie.
    Als de onderzoeksuitslagen geen gekke dingen aangeven eind januari weer opnieuw proberen.

7. Vlindertje81

Vlindertje81 Bekend lid

24 nov 2013
    963
    0
    16
    @mama van Daan, wachten blijft een moeilijk iets, dat zal nooit veranderen denk... En ja er zijn momenten dan heb je gewoon geen keus...

@Michelle, beterschap. Ik hoop voor je dat je snel bent opgeknapt. En ja ziek is ziek en dikke pech voor de manager... Overal heerst het helaas op het moment. Ik heb het nog niet gehad maar om me heen vallen ze met bosjes. Volgende week (vanaf zondag) gaan we een paar dagen naar Duitsland... dus ik hoop dat ik bespaard blijf ;)

@Joanna, dat kan ik me voorstellen dat dit wel genoeg voor je is. Ik blijf gewoon voor je duimen dat het allemaal goed gaat komen.

Verder vandaag een pittig dagje achter de rug. Vanmiddag bij maatschappelijk werk geweest. En dan wordt je zo lekker met je neus op de feiten gedrukt. Gelijk daarna door naar mijn werk. Was mijn eerste werkdag weer sinds ik mijn ongeluk heb gehad. Had gelijk een pittig avondje. Ben er dan nu ook wel klaar mee voor vandaag. Morgen gelukkig weer een dagje vrij. Alleen dan langs de bedrijfsarts. Ben benieuwd wat daar uit gaat komen.

8. Itsmemarrie

Itsmemarrie Bekend lid

15 jan 2012
    958
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vlindertje succes vandaag bij de bedrijfsarts

Michelle, beterschap

Joanna, hoop dat de tests niets geks uit gaan wijzen!

Sunshine, wij gaan t ook niet vertellen dus t is fijn t hier wel kwijt te kunnen

Hoop dat ik niemand vergeten ben, anders sorrie

Hier gisteren weer over een 2e gehad.... En we gaan waarschijnlijk over 1 of 2 maanden er al voor whoehoe, kennelijk wilde hij stiekum ook wel eerder! Dus nog 1 of 2 pil strips
    Ook over namen gehad, voor een meisje makkelijk want die stond na leon nog in de koelkast :) maar een jongen phoe. Ik dacht dat ik in iedergeval een leuke 2e naam had bedacht (ik wil graag vernoemen) en dat was Gert-Jan mijn vader heet gertjan en zijn vader jan vond t een mooie kombi maar helaas afgeschoten door vriendlief :( danwordt het waarschijnlijk maar 1 vernoeming maar welke.... Of nemen we nog een opa van ons om te vernoemen arg! Onze eerste zoon is naar een opa van hem vernoemd en een opa van mij maar dan in de modernere versies van de namen en de eerste naam was soort van toeval want die vonden wel ook gewoon mooi! Nou ja, we hebben nog even!

9. Vlindertje81

Vlindertje81 Bekend lid

24 nov 2013
    963
    0
    16
    @Marrie, Ik was gister bij de bedrijfsarts. Die zegt doodleuk nu beginnen en als het dan over een jaar nog niet lukt dan kun je wel het medische verhaal in. :$ Dus ik geef aan dat ik nog met een opleiding bezig ben die ik eerst grotendeels af wil hebben.... zegt ie doodleuk, zwanger zijn kan ook tussendoor hoor! :( Oftewel ik ben geen steek wijzer geworden. Ga binnenkort maar even langs me eigen huisarts :)
    Gert-Jan is wel een leuke naam, mijn neef heet ook zo :) Wel lastig als je het samen nog niet eens bent... maar je ben nog niet zwanger dus je hebt nog minimaal 9 maand om er over na te denken ;)

Nog 1 dagje werken, 1 dagje school en dan vakantie... kan niet wachten :p

10. joanna13

joanna13 Actief lid

1 apr 2013
    287
    2
    0
    Arnhem centrum
    Morgen allemaal!

Itsmemarrie... hoop ook op niets ernstigs natuurlijk. Maar ook wel op duidelijkheid. En oplossingen.

En de naam: wij willen ook vernoemen. Nou ja ik wilde een stoere korte naam en mijn vriend wilde graag vernoemen naar een overleden broertje.
    Dat vind ik een mooi gebaar. En zijn naam is prima te veranderen naar kort en stoer en nog unisex ook....

Nu nog hopen dat we zwanger worden in 2014 :)

11. Sunshine1

Sunshine1 Bekend lid

18 nov 2013
    621
    0
    16
    Toen ik bij de huisarts kwam om te vertellen dat ik graag zou stoppen met de pil om zwanger te raken. Zei hij doodleuk" dan stop je gewoon" ik zei moet ik geen foliumzuur ofzo. Jij antwoordde " ja kan"
    Ik direct foliumzuur gehaald. Toen de strip af was... Zei ik tegen mijn man of ik nou januari 2014 stop of nu (begin nov) maakt ook niet uit toch. Ik zei erachteraan die 2 maand! Hij ging ermee akkoord.
    Ook mijn huisarts zei " kom over een jaar maar terug als je dan nog niet zwanger bent."

12. Itsmemarrie

Itsmemarrie Bekend lid

15 jan 2012
    958
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niets wijzer geworden jammer zeg vlindetje

Ohhh spannend sunshine! Good luck

Ik duim mee joanna dat t niets ernstigs is en je duidelijkheid hebt zodat je kunt gaan voor je volgende poging!

13. Vlindertje81

Vlindertje81 Bekend lid

24 nov 2013
    963
    0
    16
    @Joanna, dat is zeker een mooi gebaar!!
    Wanneer krijg je de uitslagen van je testen eigenlijk??

@sunshine, wat geweldig!! En nou maar hopen dat je niet terug hoeft ;)

@Itsmemarrie, mijn tijd komt nog wel :D

14. joanna13

joanna13 Actief lid

1 apr 2013
    287
    2
    0
    Arnhem centrum
    Vlindertje..
    Ik heb geen idee. Woensdag is de MRI en ga dan vragen wanneer "we" kunnen bellen voor de uitslag.

Afgesproken is dat mijn vriend belt, omdat ik het nooit kan onthouden als ik via de telefoon veel info krijg. Dit omdat ik zo veel moet concentreren om überhaupt te verstaan.

Eigenlijk ook vergeten te vragen hoe verder na de MRI :)
    Dus dat moeten we aan de telefoon ook meteen vragen. Ik had namelijk helemaal niet verwacht dat er meteen grof geschut ingezet ging worden. Je hoort zo vaak dat het allemaal langslepende behandelingen zijn in het ziekenhuis. En alleen als meteen duidelijk is dat t ernstig is, ze direct gaan aanpakken.

Dus ik weet nog niks. Morgen ook het ziekenhuis weer bellen omdat ik geen afspraak heb ontvangen voor het duizeligheid centrum.
    Die zouden ze thuis sturen.

En mijn afspraak vanmiddag, die kwam niet opdagen.
    Kom daar al twee jaar als persoonlijk begeleider. En dit was voor t eerst.
    Dus maar even een goed gesprek gehad met de familie van deze persoon.

Rare dag dus. En als klap op de vuurpijl mocht ik het avondeten thuis maken. Dat doeik haast nooit. Maar het is mij gelukt :D

15. mama van daan

mama van daan Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.496
    0
    0
    Ik ben opticien-brillenmaker en mama
    Limburg(België)
    Hier druk weekend gehad met sinterklaasshow en trouwbeurs:D.
    En omdat mijn spiraal stillekes op zen einde loopt(normaal nog een 5 maanden),nu al ferm last van menstruaties en heeft mijn man toch gezegd van ok nog ff tanden bijten en dan in april kunt ge hem eruit halen:):)!
    Joepiee maandje vroeger whooopa,heb men banner even aangepast dus nu nog een dikke 4 maanden geduld:)!

xxx

16. Phis

Phis Lid

16 aug 2011
    79
    0
    6
    NULL
    NULL
    Dat zijn goede berichten, mama van Daan! Spannend hoor,wel balen dat je er nu al meer last van krijgt:(
    Hoe is het met jullie meiden?
    Het is rustig in ons cluppie, moet zeggen dat het ook drukke dagen bij ons zijn. Maar wel hele gezellige:)

Vandaag de eerste dag zonder pil, op naar m'n rode dagen. Heb 15 maanden de pil geslikt en geen menstruatie gehad. Heerlijk, maar nu mag het van mij ook vlot komen;) Wacht het rustig af!

Groetjes

17. Sunshine1

Sunshine1 Bekend lid

18 nov 2013
    621
    0
    16
    @phis 15 maand de pil geslikt en geen menstruatie? Nooit stopweek genomen of kwam het niet? Ik ben begin november gestopt met de pil en zou ondertussen moeten menstrueren maar het komt niet. Toch verlang ik om zwanger te zijn maar kans is zooooo klein. Ik hou hoop en wacht af!

@ allemaal. Het is inderdaad rustig. Ikzelf heb het iet wat druk. Volgende week trouwt mijn zuster maar mijn outfit is nog niet af :-s helluppppp!
    Schoenen kon ik in de winkels niet vinden dus nu maar via Zalando besteld. Ik heb totaal geen ervaring met kopen op internet. Hoop dat het goed gaat!

18. Phis

Phis Lid

16 aug 2011
    79
    0
    6
    NULL
    NULL
    @Sunshine, het was een minipil. Die heeft geen stopweken.in het begin wel wat gevloeid,maar de laatste maanden niet. Goed ingesteld,zeg maar. Had ik trouwens voor mijn zwangerschap met de normale pil ook. Er kwam niet of nauwelijks iets in de stopweek.
    Wat vervelend dat je cyclus nog niet opgestart is. Hoop dat het snel komt of dat je al zwanger bent;)
    Wat leuk dat je zus gaat trouwen! ik heb geen ervaring met schoenen op internet,maar een vriendin zweert erbij. Ik hoop dat het naar wens is.
    Veel plezier volgende week!

19. joanna13

joanna13 Actief lid

1 apr 2013
    287
    2
    0
    Arnhem centrum
    Pfff....
    Effe klagen hoor :)
    Word af en toe gek van mijn leven.

Vanmorgen eindelijk een woning bezichtiging, helemaal naar mijn wens.
    Zegt manlief thuis ineens. T gaat niet lukken hoor:$
    Waarom niet???

Uhm ik kreeg gisteren te horen dat ik 50% kans heb dat per januari mijn salaris gehalveerd word.:$ WHAAAAT ???

tja en omdat mijn inkomsten door mijn arbeidsongeschiktheid minimaal zijn. Word het dan niks.

Piepzooi...

En dan straks ook nog mijn MRI.... nerveus bah

20. Sunshine1

Sunshine1 Bekend lid

18 nov 2013
    621
    0
    16

Nou nou nou wat een tegenslag!! Maar kandat zomaar salaris halveren?! Ik zou dat toch even uitzoeken.

Deel Deze Pagina