Pijn in buik door strakke kleding?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door ukkie1985, 30 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Hallo,

Bij 9 weken begon ik al te groeien en kreeg ik mijn normale broeken niet meer aan. Ik heb toen twee zwangerschapsbroeken van noppies gekocht met van dat groei elastiek aan de binnenkant. Ondanks dat het een skinny model is werd mij verteld dat ik die de hele zwangerschap zou kunnen dragen.

Nu heb ik sinds twee weken best wel een pijnlijke buik en dan vooral onderin. Vandaag tijdens de 20 weken echo lag het dan ook in een stuit en dus een beetje opgepropt onderin. Kan dit met de pijn te maken hebben of zou de broek misschien toch te klein kunnen zijn? En zoja is dit gevaarlijk voor de baby?

Gaat de baby naar verloop van tijd nog naar boven? waardoor ik de broeken dus kan blijven dragen? Of is het verstandig een maatje groter te kopen? ( wel zonde want ze waren best prijzig voor een "tijdelijke"broek)

Weet niet of het nut heeft om te vermelden maar in buikomvang ben ik dus flink gegroeid maar in kilo's zit ik momenteel op mijn huidig gewicht( ben in het begin veel afgevallen ivm veel overgeven)

Alvast bedankt!

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Is een broek te klein kan dit pijn veroorzaken. Het is niet gevaarlijk voor de baby.
    Ook als de kleine veel onderin ligt kan dat een zwaar gevoel geven.
    Die kleine heeft nog de ruimte om ook bovenin te gaan liggen.

Groetjes Ineke

Deel Deze Pagina