Ik ben momenteel 34 weken zwanger, maar de kilo's vliegen er ineens aan. Ik heb vanaf 24 weken veel rust moeten houden ivm vroegtijdige weeën. Nu ik de 32 weken gepasseerd ben doe ik weer wat meer en juist nu kom ik veel aan in korte tijd. Kan dit kwaad ? Iemand ervaring mee ? Ik snoep natuurlijk wel eens, maar niet dagelijks en helemaal niet extreem. Eet verder gevarieerd en versprijd over de dag. Gewichtsverloop: Tot 20 weken 2 kg Tot 24 weken 4 kg totaal Tot 28 weken 5.8 kg totaal Tot 32 weken 11.2 kg totaal Nu met 34 weken 14.2 kg totaal Ik ben dus vanaf 28 tot 34 weken maar liefst 8 kg aangekomen Waarvan 3 kg in de laatste 2 weken. Als het in dit tempo doorgaat kom ik nog 9 kg aan tot 4p weken, dat lijkt me teveel!!
Tja geen idee.. ik heb vriendinnen die allemaal tussen de 25 en 30 kilo zijn aangekomen. Zelf was ik bij mijn dochter maar 9 gegroeid, wel het meest in het tweede trimester. Nu 6,5 gegroeid. Kan het zijn dat je vocht vast houdt? Of toch anders bent gaan eten?
Ik houdt wel wat vocht vast maar naar mijn idee kan dat niet zoveel kg zijn. Ik eet niet anders en beweeg juist meer dan de afgelopen 2 maanden. Ik begreep ook dat je in het tweede trimester het meeste aan zou komen, maar bij mij is dat dus het derde trimester. Ik moet volgende week weer naar de gyn, zal het dan eens aangeven.
Bij de eerste kwam ik vooral in het tweede trimester veel aan. Daarna nog enkele kilo's, sommige afspraken bleef ik zelf gelijk. Nu voorlopig ook tamelijk veel aangekomen in het tweede trimester. Hopelijk weer wat stabieler in het derde trimester
Ik herken het helemaal! Ik ben nu bijna 33 weken en in totaal 16.5kg aangekomen. Nu in de laatste weken groei ik bijna wel een kilo per week. Ik denk dat het bij de ene gewoon sneller gaat dan bij de ander. Iedere zwangerschap is anders.
Ik had tot 20 weken 0 en daarna kilo per week dus kan je niet gerust stellen behalve dat het er allemaal weer af ging
Ik ben vanaf week 30 tot 35 elke week een kilo aangekomen 🙈 Tussen 35 en 39 weken nog maar minimaal
Ik ben in de afgelopen twee weken drie kilo aangekomen. Tot 23 weken 7 kilo en ineens groei ik als een gek. Mijn buik maakt een enorme groeispurt en ik heb honger als een paard. Als ik zo doorgroei kan ik straks mee als convoi exceptionel