ik las dat je opvolgmelk pas gaat geven als het kindje niet meer dan 700ml drinkt? Zou dat kloppen? Die van mij drinkt nog steeds 5 flesjes, soms iets minder. HIj krijgt wel groentehap(sind 2 wkn.) En vandaag ga ik beginnen met fruithap. Misschien dat ik de flessen dan kan afbouwen. Zou ik dan de laatste fles kunnen vervangen door zo'n pyjama papje? Hij slaapt namelijk niet goed door, en ik geef al 2 ET ryjstebloem doorheen. Dus ik zou willen proberen of het met iets anders wel lukt?
Dat werd mij bij het CB ook verteld. We zaten toen nog op 4*210/7 schepjes nutrilon Forte. Dat was dus bijna een liter in totaal. En dan in de eerste en laatste fles 3 el rijstebloem, en de anderen nutriton. (ivm nog meer honger) We zijn toen eerst langszaam overgegaan per flesje. ipv 210/7 nr1 flesje dus een 180/6 nr2 Omdat nr 2 meer verzadigd kan er dus minder in de fles. Het CB adviseerde de 4e fles nr1 te houden, totdat deze niet meer nodig zou zijn. Uiteindelijk hebben we de 4e fles ingeruild tegen een boterham met sap. Zoiets dus: begonnen met 5 flessen nr 1 180/6 stap 1: 4 flessen 210/7 nr 1 stap 2: 3 fl 210/7 nr 1 +1 fl 180/6 nr 2 satp 3:groentehap, flessen 2*nr1+2*nr2 stap 4: fruithap, groentehap, flessen 1*nr1+3*nr2 Stap 5: boterham+sap +groentehap+fruithap, flessen 3*180/6 nr2
Wij gaven nog 4 flessen van 210+7, waarvan we de laatste al vervangen hadden door een pyamapapje. Hier sliep hij goed op. Sinds gisteren zijn we in een keer overgestapt op de opvolgmelk en hij krijgt nu 3 flessen van 180+6 en 1 pyamapapje van 200 (50 ml weggooien/bewaren). Hij heeft het er goed op gedaan vannacht, dus hopelijk vandaag weer. HIer zeiden ze dat het max. 800 ml aan opvolgmelk was.
bedankt meiden! Ik denk dat ik inderdaad de laatste fles ga vervangen met pyjama papje. Kijken hoe dat gaat?!
Dat is een middel om je nog meer geld afhandig te maken. Gewoon peperdure opvolgmelk waar een beetje pap en een smaakje in zit.
ik doe nu een combi van 4 schepjes friso1 en 2 schepjes friso2 en geef haar dan 1x 210+7 en 3X180+6 en dit is dus zeker meer dan 700cc maar goed is nog een combi. ze doet het trouwens erg goed op de voeding en ga nu vanaf volgende week alleen maar friso2 geven. moet ik er nu een flesje afhalen? en dit misschien vervangen voor liga met sap en vanaf volgende maand brood met sap? gr
@lovewinnie: hier zeiden ze dat 800 ml de max is. Dus ik geef nu 4 flesjes van 180 opvolgmelk. en over dat pyamapapje, tja, is misschien wat duurder, maar dat mij niks uit. Ik vind het zelf ook wel makkelijk voor af en toe omdat het kant en klaar is en Jesper het koud ook wil drinken.
@Suus, wat voor speen gebruik jij bij het pyjamapapje? Is dat net zo dik als opvolgmelk met Nutrix? 1-2-3 speen?
Kijk gewoon wat ze zelf wil. Een paar dagen wat meer opvolgmelk is geen ramp. Door de zetmeel in de opvolgmelk laten de meeste kinderen vanzelf een deel van elke fles staan.
Moet je altijd 1 afbouwen en opvolgmelk opbouwen? Of moet je in een keer overschakelen? En als hij maar 4 flessen drinkt, moet je dan die 5e fles vervangen voor wat anders? Fruit en groentehap eet hij nog niet veel, meer om aan de smaak te wennen.
inderdaad dat vraag ik mij ook af?! Over 3dgn. wordt hij 6mnd! Sinds 2wkn eet hij groente en sinds gisteren fruit erbij. Daarom dronk hij al 4 flessen gisteren! Zou ik dan niet gewoon op Standaard 2 kunnen overstappen? En dirksmama, wat geef jij dan i.p.v. zo'n pyjamapapje? Want ik ben ook meer van natuurlijke spul! Ik heb gehoord dat kinderen dat erg lekker vinden namelijk. Want er is eigenlijk ook een Goede Nacht van Nutrilon. Het gaat mij ook dat hij wat beter doorslaapt en inderdaad 1 fles afbouwt. Sinds gisteren krijgt hij 3 ET rijstebloem met de laatste fles!
@nikki: ik gebruik de gewone speen, want ik vind het helemaal niet dik. Eigenlijk net zoals opvolgmelk. Nutrix hebben wij maar een paar gebruikt, maar volgens mij is dat dikker. Een 3standenspeen met een pyamapapje gaat hier zelfs op stand 1 veel te snel.
En heeft hij door geslapen? Ik wil eerst weten of het werkt voor ik ermee begin! Of zal hij als ik over een paar dagen met opvolgmelk begin gaan doorslapen?
Toen heeft ie van 22.30-06.00 geslapen. voor zijn doen ,netjes. Avond erop heb ik 2,5 ET rijstebloem gegeven, werd toch wakker om 2.30! en dan weer 5.30! Bij hem weet je het nooit. Nou heb ik gisteravond weer 3 et rijstebloem ingedaan, om 23.00- 06.00 geslapen! Ik denk dat zijn maxi. 7uur slapen is! morgen ga ik die pyjama pap proberen! Of de Goede nacht van nutrilon! Laat ik je weten, Bobby!
Niet elk kind gaat doorslapen met rijstebloem, sommigen worden juist veel vaker wakker. Eigenlijk gaan ze doorslapen als ze daar lichamelijk aan toe zijn, en dat is nauwelijks te manipuleren met rijstebloem of een vollere fles of zo.