Hallo iedereen, Ik heb zelf precies een jaar geleden (begin mei 2011) een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad waarbij mijn linker eileider is verwijderd. In maart hebben we besloten om toch weer opnieuw te gaan proberen om zwanger te worden. Zijn er nog meiden die dit ook hebben meegemaakt en nu weer aan het proberen zijn?
Ja, hier! Wij zijn nu voor een 2e aan het proberen. Ik heb in februari 2010 een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad en ook mijn linker eileider is daarbij verwijderd. Was al gesprongen. De eerste ronde na de maand herstel was het toen meteen raak. Mijn gyn vertelde dat de andere eileider het werk van de ene gaat overnemen. Ik kreeg toen met 5 weken ook een echo om de locatie te bepalen (kliniek) Nu, als het weer zo ver mag zijn, krijg ik een echo tussen de 6 en 7 weken bij mijn eigen gyn. Maar spannend zal het dan wel weer zijn. Heb immers nog maar 1 eileider en daar ben ik toch wel zuinig op.
Hai stopcontact, Wat goed om te horen dat het de eerste keer al zo snel gelukt is! Wel weer spannend om nu voor de 2e te gaan. Bij elk pijntje denk ik dat er weer iets mis is. Had/heb jij dat ook? We zijn nu al in ronde 3, de laatste maand had ik alle symptonen (misselijk, pijnlijke borsten) maar ik was dus niet zwanger, helaas.. Soms denk ik dat me lichaam mij gewoon voor de gek houd omdat ik het ZO graag wil! Maar goed, we houden moed! Nu deze ronde weer afwachten
Ja hier ook een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad en daarna allebei de keren 2e keer meteen zwanger. Ook is bij mij een eileider weggehaald. 1 e kindje is in 2009 geboren en nu zwanger van onze 2e!!! Ook hier meteen een echo gekregen met 5,5 weken om te zien of het vruchtje in je baarmoeder zit, maar pff wat is act spannend zeg. Maar meis goede moed, het komt goed. Succes..
Hoi Elvje, 4 wkn geleden buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad. Zwanger van 2e kindje. Heb meteen na operatie, linker eileider verwijdert, flinke bloeding gehad. Voor de zekerheid in vruchtbare periode sex gehad, morgen nod dus spannend weer. Heb druk in onderbuik, last van borsten en heel moe. Het zou mooi zijn als het nu gelijk weer raak is, vooral omdat ik de laatste dagen heel verdrietig ben. Denk als ik weer zwanger ben dat wat minder zal worden. Al vind ik het wel heel spannend. Ook ik krijg dan snel een echo, ook omdat ik in de mmm zit. Hopelijk is het voor jou en de andere dames snel raak.
Ik ben uiteindelijk na 2 x een buitenbaarmoederlijke zwangerschap (1e x besparende operatie, vervolgens gelijk weer zwanger, weer in rechtereileider die daarna verwijderd is) en een korte rustpauze in de 8ste ronde weer zwanger geraakt. Elke maand was een maand te lang hoor maar achteraf bekeken nog netjes na zo'n brute aanval op je lijf. Heel veel succes meiden!!! xxx Kweenie
Geweldig, zwanger van de 2e met 1 eileider, gefeliciteerd!! Geniet er maar lekker van. Hopelijk is het bij ons ook snel raak! Ik hou zeker goede moed!
Hai Themar, oei pas 4 weken geleden een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad, wel knap dat je zo snel alweer begint met een 2e (goede) poging. Zelf kon ik het emotioneel niet aan om meteen weer te beginnen met zwanger te raken. Ik was ook bang dat het heel veel pijn zou gaan doen of gaan bloeden ofzo. Maar ben in de tussentijd ook van baan gewisseld, vandaar dat we pas een jaar later weer proberen Heb nu wel dat ik bij elk pijntje bang ben dat het weer mis is, ben jij daar niet bang voor? Nou, we wachten samen de ronde weer af, spannend he!
Gefeliciteerd zeg!! Had jou stiekem al voorbij zien komen in een ander topic Wat vreselijk lijkt me dat om nog een buitenbaarmoederlijke zwangerschap mee te maken. Denk dat ik maar blij moet zijn dat mijn eileider meteen helemaal verwijderd is want ze zeggen dat je bij een besparende operatie weer sneller kans hebt op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap! Maar ik moet maar afwachten hoe lang het bij ons gaat duren, hoop toch echt nog wel dit jaar zwanger te raken
Wow.. 2 x een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad? Ik heb ook wel eens gelezen dat een eileider vaak beschadigd is na een besparende operatie. Maarja, tijdens een operatie heb je weinig te zeggen over het verwijderen of besparen. Bij mij was hij dus al gesprongen en had ruim 300cc bloed in mijn buikholte zitten. Wij moesten 1 cyclus wachten van de gyn toen. En dat duurt lang... En had me echt ingeprent "het zal wel weer 6 maanden duren" omdat ik steeds na 5 a 6 maanden zwanger werd. Ik ben toen in 1,5 jaar 4 x zwanger geworden. Maar meteen de eerste ronde was het raak! En die knul ga ik nu uit bed halen
Hoi Elvje, wat goed dat je/jullie nog zo lang kunnen wachten na je buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Mijn gevoel direct na de operatie was dat ik voorlopig niet zwanger wilde worden. Was zó geschrokken en bang. Na een aantal dgn besefte ik me dat het percentage dat een volgende zwangerschap zich in de baarmoeder nestelt, groter is, er maar voor te gaan. Omdat wij zwanger worden dmv een hormoon, clomid, moest ik 16 mei jl op na controle. Onze gyn zei dat we vanaf volgende menstruatie weer kunnen beginnen met hormonen. Alleen moet ik nu dus wachten, maar het kan nu ook meteen alweer raak zijn. We vertrekken vlg week op vakantie, dus mocht mn menstruatie zich dan aandienen kunnen we gelijk door. Als menstruatie na vakantie nog niet vanzelf op gang is gekomen, wordt dit opgewekt dmv provera zodat ik alsnog met hormonen kan beginnen. Bij mn dochter en de buitenbaarmoederlijke zwangerschap was ik na 5 mnd gebruik van clomid zwanger, dus heb goede hoop dat het de 3e keer ook snel zal gebeuren. We zullen zien, mss heb ik de hormonen helemaal niet meer nodig. Hebben alle dames die meelezen al een kindje? Mijn dochter is morgen 21 mnd, dus een drukke dreumes om me heen. Fijn weekend allemaal.
Hallo stopcontact, heftig hè als je dat allemaal hoort na de operatie. Gelukkig is het voor jou allemaal goed afgelopen. Hoe oud is je ventje?
4x zwanger geworden in 1,5 jaar? Had je dan ook naast de buitenbaarmoederlijke zwangerschap nog miskramen gehad ofzo?
Een oud-collega van mij had inderdaad ook na een buitenbaarmoederlijke zwangerschap provera nodig om haar menstruatie weer op gang te laten komen. Bij mij bleef mijn cyclus wonder boven wonder na de buitenbaarmoederlijke zwangerschap gewoon hetzelfde, ik werd op dezelfde dag ongesteld als normaal! Ik hoop natuurlijk dat je gewoon zonder de hormonen zwanger wordt, vaak op vakantie ben je ook lekker ontspannen dus wie weet Wij gaan trouwens voor ons 1e kindje!
Inderdaad... miskraam in februari 2009, vroege miskraam augustus 2009, buitenbaarmoederlijke zwangerschap februari 2010, goede zwangerschap april 2010. Ons zoontje is nu bijna 18 maanden. Hoe lang waren jullie zwanger toen jullie er achter kwamen? Hier met 5.1 weken al. Met 5.1 weken savonds naar het ziekenhuis ivm pijn en spotting. Ik dacht dat het wéér gewoon een miskraam was maar iets in mij zei dat ik toch ff naar de huisartsenpost moest. Daar de boel nagekeken, gyn werd opgeroepen voor een echo en om half 1 snachts richting de ok. een paar maanden geleden kwam ik bij mijn gyn voor wat anders en toen hadden we het er over. Hij zei dat een buitenbaarmoederlijke zwangerschap van 5.1 weken nooit kan springen. Oftewel... als ik tóen, die avond, mijn eigen gyn had, had hij me waarschijnlijk gewoon naar huis gestuurd!
Ik deed de eerste keer mee aan een onderzoek. Waarbij er vlak voor de ingreep geloot zou worden of je een besparende operatie zou krijgen of dat de eileider verwijderd zou worden. Besparen uiteraard alleen indien mogelijk. Ze willen (of wilden) namelijk heel graag onderzoeken welke methode de beste kans op een nieuwe zwangerschap geeft. Ik werd uitgeloot op besparen. Operatie ging volgens het boekje, alles zag er prima uit en 2 weken later kregen we alweer groen licht om er voor te gaan. Ik vond dat zelf vrij vlot en mijn verstand zei dat we beter even konden wachten. Mijn gevoel echter.... Afijn, het was dus gelijk weer raak.....en zat weer op precies dezelfde plek in mijn eileider. Of dat door de ingreep is gekomen of omdat er al een vernauwing zat zullen we nooit weten. Daarna paar rondes gewacht. Dat was op zich wel fijn want ik had veel pijntjes die ik niet kon plaatsen. Anders was ik bang geweest dat het weer mis zou zitten. In de maanden dat we wel weer bezig waren en het niet raak was was ik vaaak ook opgelucht (en tegelijk zwaar teleurgesteld) omdat die pijntjes best eng waren. De maand waarin ik zwanger werd wist ik 100% zeker dat ik ongesteld zou worden......maar al wat kwam, geen bloed. Durfde haast geen test te doen, bang voor een omowit resultaat. En toen.......verscheen dat 2e streepje...en werd het helemaal spannend. In de 2 weken dat ik moest wachten had ik af en toe steken rondom het litteken en spierpijn in mijn rechterbeen. Doodeng maar wel minder pijnlijk dan de vorige keren. Plus ik bedacht me dat de kans veel groter zou zijn dat het nu dan in de linker eileider zou zitten. En dat de kans nog groter zou zijn dat het wel goed zit..... En toen kwam de dag van de echo. Ik durfde niet te kijken, bang voor dat lege beeld.....maar jaaaaa, er was een vruchtzakje te zien in de baarmoeder. Ondertussen bijna 19 weken zwanger en nu gezonde spanningen.voor de screeningsecho...... Dus tadaaaaaaah! Het kan echt en de kans dat het binnen een jaar lukt is ook redelijk groot! Xxx
Jee, wat erg zeg, dat het zo vaak mis is gegaan, gelukkig heb je nu een gezonde zoon! Bij mij kwamen ze er na 5 weken achter nadat ik al een week vreselijke buikpijn had gehad. Ik was in een shock geraakt, lag thuis op de bank en ging ineens heel hard zweten, kreeg het onwijs benauwd maar als ik mijn huid aanraakte voelde deze ijskoud aan! Toen heb ik snel mn vriend gebeld en die is halsoverkop naar huis gefietst en heeft me naar het ziekenhuis gebracht. Het was ook nog es 5 mei dus een feestdag dus we moesten heel lang wachten tot we geholpen werden vanwege een tekort aan personeel, echt belachelijk voor een ziekenhuis!!
Ja wat vreselijk he, die onzekerheid!! Lijkt mij ook echt heel spannend mocht ik weer zwanger zijn dan kan ik alsnog niet helemaal blij zijn totdat ik weet dat het nu wel goed zit. Ik mag deze zaterdag testen, tot nu toe nog geen buikpijn gehad ofzo dus ben benieuwd