Borstkolf zuigt geen vacuüm

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Amason, 5 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amason

Amason Niet meer actief

Onlangs heb ik op marktplaats een medela freestyle gekocht. Echter lukte het kolven daarmee voor geen meter, zelfs in de hoogste stand zoog hij nauwelijks vacuüm en kwamen er hooguit wat druppeltjes uit. Met de symphony had ik zo 200 ml in een kwartier en zelfs met een handkolf kreeg ik er meer uit. Ik dacht dat het aan de pomp lag, een gaatje ofzo, dus ik heb hem laten doormeten bij de thuiszorgwinkel en daar zeiden ze dat hij het prima deed. Ik heb ook een andere maat borstschild gebruikt, maar dat maakte ook geen verschil. Ik snapte er niks van, heb hem weer verkocht op marktplaats en besloot een nieuwe aan te schaffen zodat ik zeker weet dat het apparaat prima functioneert. Echter met de nieuwe kolf heb ik precies hetzelfde probleem! Ik kan er echt niet mee kolven! Heeft iemand een zelfde ervaring en hoe zou ik dit kunnen oplossen?

2. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Ik heb de Freestyle en de keren dat er hier vacuüm problemen waren, was dit de oorzaak:
    - gele flap nog nat, dus goed afgedroogd en daarmee was het opgelost
    - connector zat niet diep genoeg aan toeter / aan de splitter bij enkel kolven
    - 1 van de 3 slotjes van het afdekkapje van de gele flap zat niet goed dicht
    - lipje onderaan gele flap zat scheef
    - flesje zat slecht op de borstschelpen gedraaid
    - stukje stof (shirt/bh) was onder de borstschelp geraakt

Check ook of je batterij voldoende opgeladen is en/of kolf op netstroom.

3. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Heb je de slangetjes/klepjes al eens vervangen?

4. Amason

Amason Niet meer actief

Bedankt het is gelukt! Niet goed aangesloten inderdaad..

Deel Deze Pagina