Ik ben van mijn eerste ingeleid met 42 weken.. Ik ga er nu ook vanuit dat ik over tijd ga. Zou overvallen worden als het nu met bv 37 weken kwam. Dus probeer vaak tegen mezelf te zeggen dat dat ook kan. Nu ben ik benieuwd naar meer ervaringen? Was je met de eerste overtijd? En de tweede? En is een ingeleide bevalling heel anders dan natuurlijk?
Bij de eerste zou ik ingeleid worden met exact 42 weken. Diezelfde nacht begon het nog uit zichzelf. Het vlotte niet en is bij gestimuleerd. Bij de 2e heb ik het niet afgewacht. Met 39 weken ben ik gestript en ze is diezelfde dag nog geboren. Ingeleide bevalling is heel anders dan gewoon. Bij ingeleid, worden de weeen nstuurlijk door opwekkers opgewekt. Het gaat vaak veel sneller en pijnlijker. Ingeleid kom je sneller in een weeenstorm, vaak maakt je lichaam nog eigen weeen aan dus dubbelop. Als het zelf begint dan is je lichaam er gewoon klaar voor. Alles bouwt zich rustiger op. Je maakt langzaam endorfines aan die pijnstillend werken. De eerste bevalling vond ik zeer pijnlijk. Weeen heb ik niet gevoeld ivm ruggenprik maar toen deze uitging 2e is na strippen zelf begonnen en dat werd langzaam erger. Mn lichaam pakte het goed op en maakte endorfines aan. Ik vond het niet superpijnlijk. Heb zelfs gezegd dst ik het nog wel een keer zou doen.....
Hier waren ze allemaal voor de uitgerekende datum.. Mijn eerst kwam met 38,4 uit het niets ..de 2e werd in ingeleid en was echt pijnlijker met 38,5 kwam hij.. Als ik niet ingeleid was zou hij echt langer blijven zitten is mijn gevoel altijd geweest.. Hij was er nog niet klaar voor om geboren te worden en mijn lichaam was niet klaar voor een bevalling.. De 3e ook ingeleid met 39 weken precies ook echt pijnlijk.. De 1ste duurde 3 dagen (eerste 2 dagen pijnlijke weeën zonder ontsluiting onregelmatig) 3e dag weeenstorm 10 pers weeën en hij was er.. Deze zou ik zo over doen... Ondanks dat hij zo lang duurde.. De 2e duurde 'maar' 11 uur.. Maar wel 11 uur in een weeenstorm gezeten zonder ruggenprik (wilde ik niet) wel morfine maar hielp niet echt... Uiteindelijk met 8 cm moest hij geboren worden.. Ging slecht met ons.. Geen tijd meer voor ks . 3e 7 uur lang weeenstorm daarna 1 perswee en hij schoot eruit.. Nageboorte heeft 5 kwartier geduurd met veel getrek en geduw net oprijd geboren nou ja 15 minuutjes te laat .. Maar was de laatste poging anders operatie .. Dus 5 kwartier met de weeenopwekkers weer erg hoog .. Dus kortom de spontane bevalling duurde het langst maar was het fijnst van alle 3.. Nu over 10 weekjes de 4e bevalling.. Ingeleid of spontaan zal mij benieuwen...
Ik heb nog nooit een inleiding gehad maar herken je gevoel wel. De 1ste kwam met 37 weken spontaan maar ik lag in het ziekenhuis omdat ik het HELLP syndroom had zij was er in zo,n 10 uur. De 2de kwam spontaan met 38,4 weken in 3 uur de vk was ook te laat binnen dus we hebben het zelf moeten doen. Nu ben ik morgen 39 weken voor mijn gevoel ben ik overtijd Ik wens je veel succes en hoop dat deze eerder komt zo lang overtijd gaan lijkt mij niet zo fijn.