Heel eng allemaal

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Ramoontje79, 7 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ramoontje79

Ramoontje79 Bekend lid

3 aug 2008
    719
    0
    0
    Vlak bij den Bosch
    Hay ik ben bijna 19 weken zwanger en heb niks als last van een gevoel alsof ik ongesteld moet worden.Maar dat is gelukkig niet!Ook voel ik de kleine niet!
    Ik heb al een zoontje en weet niet meer precies waneer ik hem voelde.
    Nu vind ik het zo lang duren voordat we naar de verloskundige moetten.
    Deze zwangerschap is ook heel anders als bij mijn zoontje.Bij hem was ik heel veel ziek en misselijk en had last van mijn rug en zo .
    Bij deze zwangerschap heb ik nergens last van!Behalve dat ongesteldheidsgevoel.
    Wel lekker hoor maar vind het dood eng allemaal.Heeft iemand hier ervaring mee?

Groetjes Ramona

2. weegschaaltje

weegschaaltje Fanatiek lid

25 okt 2008
    1.118
    0
    0
    verzoring voetrefexologie
    belgie(kempen)
    dag meid
    -------------

ik had dat ook bij mijn tweede zwangerschap.
    bij mijn eerste ziek en vroeg voelbaar maar bij de jongste niet voelde die ook pas denk toen ik 4,5 was en totaal niet ziek
    maakte me ook zorgen maar telkens ik naar dokter ging was alles prima was gewoon een rustig kind
    dus het kan idd schommelen hoor
    ik heb zelf eens avond gewoon gynicoloog geweest omdat ik te bang werd maar was vals alarm
    nu de jongste was heel levendig inbuik maar nu (ondertussen 5jaar)een erg rustig ventje en kleinste (nu 4 jaar) de actiefste die er is
    ik zou me niet te druk maken
    anders ga je gewoon terug dokter en zeg dat je je echt zorgen maakt dan zal je wel vlugger mogen langstkomen
    hoop dat je er wat aan hebt
    hou me op de hoogte he

liefst

3. Ramoontje79

Ramoontje79 Bekend lid

3 aug 2008
    719
    0
    0
    Vlak bij den Bosch
    Jah ik zal vanavond naar mijn verloskundige bellen, want vind het heel eng.Hoop dat ze dan kan geruststellen....maar wel fijn dat ik niet de enige ben die dr last van heeft!BEdankt...

Liefs

4. xxsuuzxx

xxsuuzxx Fanatiek lid

7 sep 2008
    2.417
    0
    0
    juf
    Gelderland
    Idd bij twijfel gelijk bellen. Beter 1 keer teveel dan te weinig toch! En wat zei ze?

5. Ramoontje79

Ramoontje79 Bekend lid

3 aug 2008
    719
    0
    0
    Vlak bij den Bosch
    Tussen de 18 en 22 weken moest je het gaan voelen maar bij de een wat eerder als de andere.En het ong.gevoel was oprekken!Dus was wel gerustgesteld , en volgens mij heb ik zo net een klein porretje gevoelt!Maar weet niet zeker.

We wachten nog ff af , de 18 krijgen we de 20 weken echo!Spannend

6. Penelope

Penelope Actief lid

3 sep 2007
    146
    0
    0
    Hi Ramona,

Ik voelde mijn eerste dochter ook pas laat in mijn zwangerschap, als ik me goed herinner na 20 weken pas, misschien zelfs later! En aangezien ik daarvoor een miskraam had, maakte ik me (onnodig) superongerust. Maar het kan zijn dat je je baby pas laat voelt, bij de een is het anders dan bij de andere.

Bij deze zwangerschap voel ik de baby juist erg vroeg, het is compleet anders dan de eerste keer.

Maak je niet teveel druk, je zal zien dat je geleidelijk aan je baby steeds beter zal voelen.

7. Ramoontje79

Ramoontje79 Bekend lid

3 aug 2008
    719
    0
    0
    Vlak bij den Bosch
    Bij deze zwangerschap voel ik de baby juist erg vroeg, het is compleet anders dan de eerste keer.

Maak je niet teveel druk, je zal zien dat je geleidelijk aan je baby steeds beter zal voelen.[/quote]

Dat is het hem nou juist , dit is mijn 2e zwangerschap en aangezien dat je dan eerder de 2e moet voelen , vond ik het allemaal super eng.Nu heb ik gisteren de vk nog gesproken en die heeft mij ook gerust gesteld , dus hopen dat dit gouw over is en dat ik maar snel wat voel.Het is allemaal anders als mijn vorige zwangerschap, dus vandaar dat ik zo ongerust was.

Groetjes Ramona

8. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    is elke zwangerscchap niet anders? ik ben nu net zwanger van de tweede nog maar 6 weken. ik ben amper misselijk en van de vorige ook helemaal niet misselijk geweest. probeer je niet te druk te maken, wat ik me kan herinneren voelde ik amy ook pas heel laat en meer niet dan wel. ze was heel rustig. ik heb me er eigenlijk nooit druk om gemaakt

9. Penelope

Penelope Actief lid

3 sep 2007
    146
    0
    0
    Volgens mijn gynaecoloog is elke zwangerschap anders, misschien voelen veel vrouwen hun 2de kind eerder dan de 1ste, maar dat hoeft natuurlijk niet! Ik snap wel dat je je zorgen maakt, maar als verder alles goed is, komt dat voelen ook wel.

En geniet er juist van dat je nu geen zere rug hebt of misselijk bent zoals bij je 1ste! Ik heb bij al mijn zwangerschappen geen enkele kwaaltje gehad, niet misselijk, niet overgeven, niets. Meisjes he! :D Wel last van rug de laatste weken, maar goed, dat hoort erbij.

Maar goed, als je je echt ongerust maakt, moet je gewoon naar de vk toe,dan kunnen ze altijd naar het hartje luisteren, en daar word je natuurlijk gelijk rustig van!

10. Ramoontje79

Ramoontje79 Bekend lid

3 aug 2008
    719
    0
    0
    Vlak bij den Bosch
    Penelope,

Nou ben benieuwd of dat dan bij mij ook het geval is dat het een meid word! ;) Hihihi, want ik heb een zoon en zou leuk zijn als we dr een meid bij krijgen!Maar alles boven gezond heid natuurlijk.... [-o<

Ben wel blij dat jullie me ff gerust stellen, dank jullie wel ...over anderhalve week een echo dus hoop dat het allemaal goed is.

Thanx dames

11. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Het kan zijn dat je je kindje minder goed voelt of later voelt omdat de placenta aan de voorkant ligt.
    Die functioneerd dan als kussen en dempt de bewegingen van je kleintje.

ALs je het niet vertrouwd zou ik gewoon even bellen.
    Ook kun je bij de thuiszorgwinkel een doptone huren om even naar je kindje te luisteren als je je ongerust maakt.

12. Aylin16

Aylin16 Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.660
    0
    0
    Ik voelde mijn dochter pas heel vaag af en toe een plopje met 19 weken. Rond de 23 weken voelde ik haar pas duidelijk. Ik ben zelf heel tenger dus je zou juist denken dat ik het eerder zou moeten voelen.

Maak je niet druk en doe je dat wel kun je altijd je vk bellen ;)

Deel Deze Pagina