Hoi dames... Je hoort wel eens vaker dat sommige vrouwen al vrij snel na de bevruchting voelen/merken dat ze zwanger zijn. Toch wordt dat op bijna alle sites als 'niet mogelijk geacht'. Mijn vraag is eigenlijk heel kort en eenvoudig. Zijn er dames onder jullie die al op 1 of 2 DPO wisten/dachten dat ze zwanger waren? en wat voelde je dan? Liefs Toekan
Ik ben tot 5 keer toe in het eerste trimester van de zwangerschappen door mijn rug gegaan. Ik heb daar buiten de zwangerschappen geen last van gehad. Deze laatste keer ging ik inderdaad rond eisprong -1/2 dpo door mijn rug gegaan. Ik dacht nog, dat kan natuurlijk nooit. Maar toen ik 2 weken later positief testte...
Het kan ja, ookal wordt geclaimd van niet. Op 21 oktober kreeg ik een flinke steek in mn buik die me bijna aan de grond nagelde. Sinds die dag had ik last van allerlei kwaaltjes: - pijnlijke tepels - druk gevoel in onderbuik wat gepaard ging met nat zijn gevoel (alsof je elk moment ongesteld kon worden) - vaker naar de wc - steekjes in mn hoofd - steekjes in mn buik af en aan - zin in ander eten (pizza, gerookte ontbijtspek, chocolade) en daar dan veel van (soms 2 pizzas op 1 avond en een pak met ontbijtspek en als toetje nog een chocoladekoekje of 2 ) dit alles met veel melk - last van een bandgevoel buik-heup-rug - strakke buik afgewisseld met slap - snel koude en pijnlijke spieren van knieen/heupen/onderrug - enorm moe - sneller geirriteerd/chagerijnig/emotioneel - misselijk (rommelende maag bij wakker worden) - trek in kaas - overgevoelige huid - puist-uitbraak - maagzuur met alles wat ik at/eet Je zou zeggen, dan gaan er toch alarmbellen rinkelen, maar ik had er geen rekening mee gehouden dat het zo zou kunnen zijn. Dat ik dit alles weet, is omdat ik eigenlijk alleen wou kijken of je via je temperatuur te weten kon komen of er een eisprong plaatsvind en heb daarbij ook al deze kwaaltjes opgeschreven zodat ik volgende maand niet weer zou zitten van 'wat is dit nou weer'? Ik denk wel dat mijn kwaaltjes extreem waren en nog zijn, maar ik denk dat je wel degelijk merken kan vanaf de bevruchting of het raak is. 4 of 5 november was de dag dat ik ongesteld moest worden (onregelmatige cyclus) en weet sinds gisteren (07-11) dat ik nu zwanger ben. Of het mag weet ik niet, maar er is ook een engelse site waar verhalen op staan van mensen die ook al kwaaltjes hadden kort na de bevruchting. Even Two week wait intikken bij een zoekmachine en dan de optie Early pregnancy symptoms bekijken. Succes! Hoop dat er meer vrouwen zijn met hun verhaaltjes
De eerste keer wist ik het twee dagen na de eisprong. Zere tepels, zichtbare aderen in mijn tepels, borsten en hals, oprispingen en het gevoel of er op mijn schaambot gedrukt wordt. Deze keer was dat moeilijker omdat ik nog borstvoeding geef. Deze keer had ik ook een paar puistjes wat heel opmerkelijk is voor mij dus ik had wel een vermoeden maar wist het deze keer niet zeker.