Met behulp van de zoekfunctie heb ik twee "bouwjaar 1983" topics gevonden, maar beide zijn gesloten. Hierbij dan een nieuwe poging Wie komen er nog meer uit 1983 en zijn zwanger, bezig om zwanger te worden of gaan binnenkort beginnen met "klussen"? Mijn vriend en ik hebben besloten om na de zomervakantie te beginnen, dus ik moet nog even afwachten Ik ben erg benieuwd hoe het mijn jaargenoten vergaat!
Ja hier ook bouwjaar 1983!! Al 14 maanden bezig om te proberen zwanger te raken, nu doorverwezen voor ICSI...spannend!!!!
Wauw! Spannend zeg! Heeeeel veel succes Zou je eens willen vertellen hoe jouw traject naar ICSI is verlopen? Wanneer besloot je naar de huisarts te gaan voor een doorverwijzing, hoe lang was je al bezig zwanger te worden, e.d.? Daar ben ik wel benieuwd naar.
Hoi, Hier nog eentje van bouwjaar 83 hihi. Ik wilde eigenlijk altijd vroeg moeder worden maar dat is er helaas nooit van gekomen. Nu waarschijnlijk voor de zomer met de pil stoppen, wil eigenlijk wel eerder stoppen maar ja, voor hetzelfde geldt is het wel in eens raak... Liefs WannabeMom
Ik wilde eigenlijk mijn bed in duiken, maar wat een leuk onderwerp dus ik meld me ook alvast aan en kom me nog verder voorstellen!
Hoi allemaal, Ik had het er gisteravond ook nog even met mijn vriend over, hij wil eigenlijk wel dat ik na deze strip stop met de pil, spannend!!! Hoe is het met jullie allemaal? Liefs WannabeMom
Hier gaat het wel goed. Ik kijk erg uit naar het moment dat ik de laatste pil van de laatste strip inneem Maarja, nog even geduld hebben! @WannabeMom27: waarom was je "bang" dat het misschien eerder raak zou zijn? Had je naar je eigen idee nog niet de tijd/ruimte voor een baby? @ DutchDiva: leuk dat je er ook bij komt Ervaren jullie, mede 1983ers, ook problemen met het zwanger worden? Ik bedoel: laten we eerlijk zijn, we zijn geen 18 meer... maar ik vraag me dan altijd af of het in ons nadeel zal werken dat we wat langer gewacht hebben?
Hi meiden Leuk dat er een clubje is opgericht voor meiden met 'bouwjaar' 1983. Ik wil me ook graag aanmelden. Ik ben in oktober gestopt met de pil en heb de eerste maand condoom gebruikt omdat ik wilde zien hoe mijn cyclus op gang kwam. Daarna was ik snel zwanger (2e ronde), maar helaas is dat geeindigd in een missed abortion in februari (na 7.5 wk). Dat was erg verdrietig. Deze maand mochten we het weer gaan proberen. Vandaag was mijn NOD, maar ben nog niet ongesteld... Ik herken nu ook krampen en hetzelfde gevoel van de vorige zwangersschap dus denk dat er wel een kans is dat ik nu al meteen zwanger ben.. ahh heel spannend!! Ben ook bang dat ik me dit misschien verbeeld. Morgenochtend maar een testje doen (al was de vorige keer de test pas na 3 dagen positief) @Locusta, ik denk niet dat het een nadeel is als je op je 27e of 28e wil beginnen om zwanger te worden. Je lichaam kan op deze leeftijd nog heel veel hebben, en we hebben meer levenservaring dat een 18-jarige liefs prinses83
Zo, daar ben ik dan weer een keer. Heeft wat langer geduurd dan de bedoeling was, maar ik ben er nog. Ik ben vorig jaar april al gestopt met de pil, aangezien ik altijd veel hoofdpijn heb. Ik wilde kijken of het stoppen met de pil zou schelen. Vervolgens zijn we in november echt voor een kindje gegaan. We zitten nu in ronde 7. Ik denk niet dat onze leeftijd een nadeel is, maar ik had zelf wel graag al eerder voor een kindje willen gaan. Helaas was mijn man er niet eerder aan toe, al had hij volgens mij wel het idee dat het heel snel zou gaan. Nu dat niet het geval is, heeft hij wel eens iets van 'dan had ik er ook wel eerder mee bezig kunnen zijn'. Ik kan alleen maar hopen dat we iet zo lang meer hoeven te wachten, maar helaas hebben we het niet voor het zeggen. Deze ronde was mijn cyclus ineens 6 dagen korter dan verwacht, dus ik heb mijn ei ook gemist. Deze ronde maar eens extra opletten...
Heej meiden, zijn wij 1983'ers niet zo actief of gewoon heel druk??? Want er zijn nog niet zo veel veel leden hè... Zal het topic eens omhoog halen hihi. Groetjes DutchDiva
Hi, ja het is nog niet het meest actieve clubje, maar dat komt misschien nog? Ik heb inmiddels 2 testen gedaan maar beiden negatief. Maar ' rode duivels' zijn er ook nog niet... Is inmiddels dag 31 en heb normaal cyclus van 27 of 28 dagen... Misschien vanavond nog maar een testje doen. Groetjes
Was ik weer Leuk om te lezen dat mijn jaargenoten druk aan het proberen zijn! Hier nog niets veranderd, ben me nog steeds veel aan het inlezen. Ik heb al wel heeeeeeeel veel leuke dingen gezien. Bijvoorbeeld muurstickers voor op de slaapkamer, leuke geboortekaartjes (en gedichtjes!), etc. Dat lijken mij dan ook superleuke dingen om te regelen bij een zwangerschap
Jaaaaa dat regelen lijkt mij ook geweldig!!! Kan me er nu al op verheugen om dat te doen, maar eerst maar eens zwanger worden . Tot die tijd dat ik zelf zwanger ben, moet ik mijn lusten maar botvieren op mijn zwangere vriendinnetjes (eentje is bijna 33 weken zwanger en de andere bijna 18, soms wel moeilijk hoor, maar meestal ook heeeeeel leuk!!!)
Hebben jullie veel vriendinnen dan die zwanger zijn of zijn geweest? Ik ben juist 1 van de eersten van mijn vriendinnen. Veel zijn er nog helemaal niet mee bezig... Of zijn single. ja verheug me ook al op die dingetjes regelen... maar eerst maar eens een positieve test in handen krijgen
Nou, ik weet dat een vriendin van me al (een half jaar) gestopt is met de pil. Van een andere vriendin heb ik een vermoeden. Wat dat betreft zitten we in onze vriendengroep ook wel in dezelfde "fase", dat scheelt. Huis kopen, samenwonen, trouwen, kinderen. Dat gebeurt nu allemaal Gisteravond was ik samen met mijn vriend op bezoek bij vrienden die een ander huis gekocht hebben. Ik was een biertje aan het drinken en ik bedacht me toen "nu kan het nog, dus nog even lekker van genieten" Mijn plan is om sterk te minderen met alcohol wanneer ik stop met de pil (max. 1 biertje) en geheel te stoppen bij een zwangerschap. Ik wil het risico niet nemen dat ik misschien mijn kind wat "aandoe" om het zo maar even te zeggen....
Ik kletste aan de andere groepjes mee tot ineens iedereen weg is. Ik ben juni 2010 gestopt met de pil en oktober was het raak heb 4 nov. posi getest na 13 jaar pil. Als jullie meer willen weten vraag maar raak (had ook een cyclus van 63 dagen erbij zitten)
Allereerst gefeliciteerd Leuk dat je hier mee komt kletsen! Ik ben ook eigenlijk vrij snel na mijn eerste menstruatie aan de pil gegaan en sindsdien nooit meer vanaf geweest (op een jaar lang het mirena spiraaltje na). Was je snel regelmatig met je cyclus? Ik denk dat ik ovulatietesten ga gebruiken als ik gestopt ben, gewoon om inzicht te krijgen in mijn cyclus en te kijken of ik een eisprong krijg. Vind het wel spannend en ben stiekum wel een beetje bang/zenuwachtig of ik wel een normale menstruatie krijg
de eerste cyclus was 63 dagen daarna 2 x 29 dagen ik voelde mijn ei ook springen dus kon op het juiste moment klussen en die was gelijk raak (wilde eerst 3 maanden de pil uit mijn lichaam krijgen) Ovu testen wilde ik vanaf jan gaan gebruiken maar niet nodig geweest, als je zenuwachtig bent kan het ook een menstuatie uitblijven he het is heel spannend maar komt vast goed.
@ Locusta. Ik heb tot nu toe geen ovu testen gebruikt. Denk dat het juist aan het begin slim is om het niet te gebruiken, dat ga je je teveel focussen om op bepaalde tijden te 'klussen'. Dit heeft mijn huisarts me geadvisseerd, en vond ik erg handig. Overigens ben ik dus in oktober gestopt met de pil, na 10 jaar, en had na 23 dagen al de eerste menustratie, dus het kan ook erg snel gaan (verraste mij nogal) Trouwens nog steeds geen ongi hier, nu 4 dagen over tijd... zo spannend!