hallo, miss hoort deze vraag niet in dit topic maar ik heb toch een vraag en hoop dat jullie me echt kunnen helpen... ik slik de pil microginon 50.. nu ben ik door alle drukte di,wo,do de pil vergeten... donderdag was me laatste voor de stopweek. nu heb ik woensdag sex gehad zonder iets... kan ik nu zwanger zijn? want ik ben namelijk nog steeds niet ongesteld... help...... xxx tatjana
Heeft u minstens twee pillen in de derde week van de strip vergeten, dan kunt u twee dingen doen: de vergeten pil alsnog innemen, de strip afmaken en gelijk doorgaan met de volgende strip, zodat u na het vergeten minimaal zeven dagen achter elkaar de pil slikt. Eventueel kunt u twee strips na elkaar slikken; de pil blijft veilig; direct een pauzeweek inlassen en daarna met een nieuwe strip beginnen; de pil blijft veilig. Let op: reken de dagen dat u de pil vergeten hebt bij de pauzeweek.
Als het de laatste 3 pillen zijn geweest uit de strip vandaan kun je de niet ingenomen pil dagen als eerste dagen van je stopweek zienen 7 dagen stoppen. Dus vandaag de eerste pil weer innemen. -x-