Vanaf en tot hoe laat mag jouw kind buiten?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door vruchtje24, 22 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.191
    113
    Echt? O wij zitten op mooiedagen vaak tot 11 uur of later nog in de tuin.
    Op schooldagen gaan de kids hier ook om 7 uur en 9 uur naar boven. Dan stoort het me inderdaad regelmatig dat de kinderen van de buren de hele dag in een pot dicht huis zitten en rond half 8 de tuin in gaan en dan helemaal lis haan op een volume waar een lucht alarm niks bij is. Mijn jongste kan daar vaak niet van slapen.
    In het weekend zijn mijn kids idd tot bedtijd (9 uur en 10 uur) in de tuin maar dan wel vanaf een uur of 8 stil

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ze mogen hier rond 8 uur naar buiten, in het weekend iets later. Maar het is regelmatig te warm in onze tuin met dit weer, dus dan spelen ze sowieso binnen.

3. tuc

tuc Niet meer actief

Nou op schooldagen hebben we geen tijd om rustig in de tuin te zitten om 8 uur.

En in het weekend mogen ze voor 8 uur hun bed niet eens verlaten,laat staan al beneden in de tuin zitten:eek:

amdaa en DastyQueen vinden dit leuk.
  4. Roanna

Roanna Bekend lid

24 aug 2015
    880
    395
    63
    Ik verbaas me er echt over dat kinderen pas om 10.00 of later naar buiten mogen... Voor mij voelt het echt tegen natuurlijk om kinderen, die graag buiten willen spelen, binnen te houden.
    Nu kan ik het iets beter plaatsen dat uit onderzoek komt dat kinderen (te) weinig buiten spelen... :)

Hier heb ik eigenlijk geen vast tijdstip. Het gaat zoals het gaat, maar na het ontbijt mogen ze wel naar buiten als ze aangekleed zijn.

5. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.275
    25.746
    113
    Dat heb ik ook hoor. Ik doe onze openslaande deuren wagenwijd open zodra ik beneden kom. Dan ga ik echt geen kinderen verplichten om binnen te zitten omdat het nog geen 10 uur is. Juist heerlijk om zo lang van de buitenlucht te kunnen genieten :D
    En dan vind ik het juist extra gezellig als ik met mijn kopje koffie buiten zit, om kinderstemmetjes uit andere tuinen te horen komen.

6. tuc

tuc Niet meer actief

Of je 10.00 uur als tijd gebruikt heeft niks te maken met te weinig buiten spelen. Hier zijn ze hele dagen buiten, maar vooral in het weekend vind ik het niet nodig dat al heel vroeg andere mensen hen horen. Kinderen kunnen niet stil spelen en dat hoeft ook niet, maar je kunt wel rekening houden met de buurt.

Anna009 en DastyQueen vinden dit leuk.
  7. Roanna

Roanna Bekend lid

24 aug 2015
    880
    395
    63
    Het was met en knipoog hè ;)

Rekening houden met de buurt: dat is zeker belangrijk! Maar ik heb me (tot nu toe) gewoon nooit gerealiseerd dat vroeg (lees: voor 10 uur) buiten spelen een probleem kan zijn voor andere mensen. De meeste kinderen maken toch niet zoveel lawaai dat het storend is?

8. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.191
    113
    Dan woon jij duidelijk niet in mijn buurt haha...
    Het is hier super kinderrijk en in iedere tuin staat een trampoline, geloof me, er is geen kind dat dan geen lawaai maakt.
    Maar goed, wellicht als je kids vroeg wakker zijn dat 10 uur laat klinkt.
    Hier is in 90% van de weekenden om 10 uur nog niemand aangekleed.
    Daarom ook de regel voor 12 uur niet buiten-buiten spelen. Ik vind het zelf nl ook vreselijk als er voor 12 uur kids aan de deur staan terwijl we allemaal jog in pyjama rond scharrelen

Blijdorp, tuc en amdaa vinden dit leuk.
  9. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Als we niet naar werk en school hoeven gaan wij niet om 8h naar buiten.
    Kinderen willen graag uitslapen, rustig wakker worden, lekker douchen enz. Ontbijt is dan rond 9.30h op zn vroegst.
    Bij ons is 10h dus 'meteen na het ontbijt'.

En de kinderen hier in de straat zijn van ong 10h tot ong 20h buiten, behalve om te eten of als ze weg moeten.
    Mediaberichten over buitenspelen zijn voor mij altijd een andere dymensie lijkt het haha

DastyQueen en tuc vinden dit leuk.
  10. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

#70 DastyQueen, 30 mei 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 mei 2018
    edit. zie dat ik al gereageert had dus deze post was dubbel.

11. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

rond 8 uur slapen wij alle 4 nog in het weekend. De eerste die wakker word is dochter rond 8.30 die drinkt dan nog een flesje water in bed en voor we beneden zijn is het 9.00 uur. Zoon is 9 van de 10 x zelf pas om 10 uur wakker dus voor hij gegeten en gedouched heeft is het al snel 11.00 uur.

amdaa vindt dit leuk.
  12. Neilia

Neilia Niet meer actief

Vanaf 7 uur in de tuin.
    De buurkinderen hoor je dan ook al buitenspelen.

13. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.191
    23.275
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    #jaloers! :roflmao:

Amy32 en DastyQueen vinden dit leuk.
  14. Amy32

Amy32 Bekend lid

28 jun 2010
    700
    76
    28
    Ik ook :). Als mijn zoon om 7:30 nog niet wakker is, gaan we kijken of hij nog ademt :).

15. Mj89

Mj89 Fanatiek lid

28 nov 2011
    2.591
    655
    113
    Groningen
    Ligt er net aan hoe het uitkomt. Onze buren zijn vaak rond 7.30/8.00 uur al buiten. Kinderen spelen hier in de wijk wel tot laat, ook op schooldagen.
    Vorige week hoorde ik om half 11 nog kinderen buiten, en dan ook een flink volume nog. Dat vind ik echt veelste laat.

Kinderen mogen hier vanaf ongeveer 8.30 naar buiten en 's avonds niet echt een max tijd. De afgelopen dagen met de warmte hebben ze tot laat (20.30 uur) in de tuin of bij de buren in de tuin gespeeld.

16. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Door de week gaat ze na school meteen naar buiten, bij droog/warmer weer. We eten rond 17.30, erna mag ze nog buiten tot 18.30/19u en dan maken we haar klaar om te gaan slapen.

In het weekend mag ze vanaf 9/10u buiten, 's avonds tot 19u/19.30. Hier ook een buitenkind, maar ze speelt niet graag alleen in de tuin, er moet altijd iemand op het terras zitten.

En om 7/8u 's morgens al naar buiten trekken zie ikzelf niet zitten :D

17. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.275
    36.121
    113
    Hahaha, wat een onzin. Als mijn kinderen van 10.00-20.00 uur buiten zijn is dat echt lang genoeg.

18. Roanna

Roanna Bekend lid

24 aug 2015
    880
    395
    63
    zie hierboven mijn reactie, het was met een knipoog ;)

Deel Deze Pagina