Vanaf geboorte in buggy? (Chicco Liteway)

Discussion in 'Babyuitzet' started by Miepske1980, Jun 30, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. JD74

JD74 Bekend lid

Sep 17, 2013
    514
    0
    0
    Kindercoach De Vuurtoren Den Haag
    Aan de kust
    Ik heb een Phil & Teds met een nestje dat ik vanaf de tweede week heb gebruikt. Ik ken de Chicco niet, maar op het plaatje lijkt het erg op het babydeel van de P&T en dat is toch prima? Ze liggen volgens mij in een nestje net zo geborgen als in een wieg. En geen gordels, gewoon lekker in een wikkeldeken of onder een deken. :)
    Het is misschien niet ideaal en ik zou er mijn kleintje ook geen uren in leggen, maar ik snap dat de fabrikant zegt dat het kan. Een beetje vergelijkbaar met de MaxiCosi.

edit: De Phil & Teds heeft grote luchtbanden, dat is inderdaad wel een verschil wat comfort betreft denk ik.

2. Kaala

Kaala Fanatiek lid

Oct 10, 2012
    2,672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Reiswieg..Hier ging ze de kinderwagen in, wel liggend in een uhm, mand achtig iets? Is dat ook een reiswieg?

En heb ook eens een baby in een echte buggy gezien, zo eentje waar je je kind van 1,5 nog niet eens in doet :(

3. Minerva

Minerva Niet meer actief

Ik had het absoluut niet gedaan. De meeste buggy's zijn bij lange na niet zo comfortabel als een gewone kinderwagen (wielen, vering/demping, matrasje, geborgenheid) en het is ook nog eens heel erg slecht voor de houding van de kleine (niet ondersteunen van de nek en rug). Als je dan toch de hele zooi van de kinderwagen niet mee wilt nemen, dan zou ik de kleine in de doek knopen :)

4. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

May 11, 2013
    2,604
    3
    38
    Nee zou ik nooit doen, daarbij denk ik dat de gordels nog veel te wijd zijn voor zo'n klein hummeltje.
    Wij hebben zelf een buggy gekocht toen de oudste een jaar was en zelfs hij zwom nog in de gordels, ook al stonden ze op de strakste stand.

@TS: bedoelde de verkoopster niet dat je er en maxicosi op kan zetten? want als ik dat merk google op afbeeldingen zie ik wel zoiets ertussen staan.

5. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Bij kinderwinkels zijn ze niet wijs ;)

6. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

Apr 25, 2011
    6,028
    2,894
    113
    't Gezellige Brabant
    Wij hebben de Chicco liteway , maar ook een Phil & Teds. Hiervoor hebben we een babynestje van topmark, wat dus ook precies in de Chicco past. Voor kleine dingetjes pak ik wel eens de buggy met het babynestje er in. Dat is dan voor kleine stukjes, want dochterlief van net 2 loopt ook nog niet heel ver. Maar op deze manier kan het wel. Maar zo los in de Chicco, nee dat kan echt niet.

Share This Page